Vad gör vi? CXXIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fjärr- och distansundervisning går väl lite omlott med varandra eller är lite likartade?
Har inte reflekterat över skillnaden faktiskt.
I min skola (som börjar i övermorgon för övrigt) säger de distansstudier och då ingår hemuppgifter också
Det är ett väldigt flytande begrepp, på högskolor och universitet heter det distansundervisning, då hade man både hemuppgifter och obligatoriska träffar online och föreläsningar.
I gymnasiet och grundskolan skiljer man på fjärr och distansstudier rent teoretiskt, men i praktiken finns det en hel del likheter.

Har försökt titta på Bridgerton ikväll men det går fan inte. Jag brukar gilla kostymdramor men detta är bara cringe. Någon slags romantiserad tolkning av tidigt 1800-tal med urkass story, ännu sämre skådisar och tunad för att försöka fånga en så bred publik som möjligt, även publik som normalt sett inte gillar historiska filmer/serier. Sliskig såpopera med B-skådisar i 1800-tals kostym... Nej tack.

(Ja jag vet att den är baserad på böcker).

Har försökt titta på Bridgerton ikväll men det går fan inte. Jag brukar gilla kostymdramor men detta är bara cringe. Någon slags romantiserad tolkning av tidigt 1800-tal med urkass story, ännu sämre skådisar och tunad för att försöka fånga en så bred publik som möjligt, även publik som normalt sett inte gillar historiska filmer/serier. Sliskig såpopera med B-skådisar i 1800-tals kostym... Nej tack.

Kostymerna är otroligt dåliga när det gäller historiska siluetter, så det ser sjukt billigt ut. Bara det faktum att dom en minut in i första avsnittet försöker tightlaca en person med regency stays. I ETT MODE DÄR MIDJAN PÅ KLÄDERNA SITTER UNDER BRÖSTEN????? Så otroligt nedvärderande mot de kvinnor som levde på den tiden att sprida fördomar om hur korkade kvinnor var förr.

Efter stall och ridning på min idag lite spökiga pålla som var på tårna men så härlig 😍 var det skönt med ett riktigt varmt bad medan älsklingen fixade middagen 😍. Sambon friterade kycklinuggets och pommes och sötpotatisklyftor till mig och så Max godaste dressing; det är sen gammalt 😄😋. Badade typ rekordsnabbt; bara en halvtimme 🤪. Härliga lördag 🥰.

Har precis handlat massa mat. Så skönt att sitta hemma vid datorn och klicka i saker istället för att gå i butiker. Perfekt att få allt levererat hem till dörren några dagar senare.
Ja men visst! :D. Visserligen hämtar jag upp när jag ändå är i stan men som sagt; storhandla/veckohandla från soffan är toppen! Dock måste jag in en snabbis då det inte går att e-handla ur hästsortimentet :meh:.

Jag köpte mina pjäxor beg för 100 kronor. De har åkt 4 tjejvasor, 1 Vasalopp och ett blåbärslopp. 👍 Plus några mil utöver det, förstås :p
Ska ge dom en chans till. Ska ta ett par andra strumpor och prova med. Insåg att jag hade samma strumpor idag som förra vintern när jag fick skavsår. Hoppas att det är lösningen.

Annars blir det att leta begagnat helt klart.

Ligger i sängen och känner mig plötsligt lockad att ta över farsans gamla lägenhet istället. Vet inte om det är grannar som har party eller om det står en bil på gatan utanför, men det låter massor... Sådant händer aldrig vid farsans lägenhet, men hur ofta som helst här. Jag älskar när det är tyst och lugnt :cautious:

Ligger i sängen och känner mig plötsligt lockad att ta över farsans gamla lägenhet istället. Vet inte om det är grannar som har party eller om det står en bil på gatan utanför, men det låter massor... Sådant händer aldrig vid farsans lägenhet, men hur ofta som helst här. Jag älskar när det är tyst och lugnt :cautious:
Grannarna rätt över har någon tillställning och de är rätt högljuda då de sitter utomhus 😫 Behöver ha mitt fönster på glänt när jag ska sova, hoppas de snart ger sig för idag 😳

Och @Tonto
Men tack!! Försökte också ikväll, tyckte bara den var löjlig. Och jag är inte direkt påläst men kunde ändå se SÅ mycket fel :banghead:

Jag var ned till närbutiken tidigare ikväll och erkänner att jag väl springer dit lite väl ofta. Jag är urkass på planering och gillar att botanisera 'kort datum-hyllan'... men jag går den tid då det är lite folk och gör min grej helt enkelt. Började prata med butiksägaren som hade paus utanför och diskuterade lite hur folk hanterade lockdown - han hade en del åsikter. :angel:
När jag nämnde att jag ju är in några gånger i veckan tyckte han att "But, thats ok. You buy food and you don't see anyone anyway."... och jag brast hjälplöst ut i skratt!
Är det vem jag är? Den knäppa, ensamma svenskan som ändå inte umgås med någon och har flera konstiga djur. :laugh::love:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 999
· Visningar
56 284
Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 110
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Visst har läskburkar i aluminium blivit tunnare? Tycker de blir lättare intryckta när man håller i dem. Mindre motstånd mot fingrarna. 🤔
Svar
14
· Visningar
3 510
Senast: MiaMia
·
Tjatter Eller rattare sagt, nar ni sitter pa toa lange, vad underhaller ni er med medan ni sitter dar? :p I dag larde jag mig om aggulor...
2 3
Svar
50
· Visningar
2 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka