Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du kan inte köra shettisen och låta hundarna följa med? Låter urmysigt :love:

Jo det kan jag också göra och har gjort många ggr. Men daghunden härjar så mycket med min hund så hon blir lite osäker i sammanhanget och har pga blivit påsprungen av shettisen när hon fintat honom och inte haft koll på vart shettisen varit så vill helst inte det när han är här. Hade jag bara haft min hund hemma så hade jag nog gjort så :)
 
Jo det kan jag också göra och har gjort många ggr. Men daghunden härjar så mycket med min hund så hon blir lite osäker i sammanhanget och har pga blivit påsprungen av shettisen när hon fintat honom och inte haft koll på vart shettisen varit så vill helst inte det när han är här. Hade jag bara haft min hund hemma så hade jag nog gjort så :)
Kanske jättedum idé men du kan inte ha daghunden i koppel lättbunden (så att det knyts upp lätt om det drar eller behövs) vid vagnen så att den är bara vid sidan hela tiden. (Dvs om din hund sköter sig och inte retas lite med daghunden för att den ska leka :D)
Eller hur gör man när man brukar träna hunden att följa med när man kör så att den inte hoppar in framför hästen och istället springer fint intill? 🤔
 
Idag är det FREDAG!!
Eller vänta lite... jo det är fredag!

Skulle behöva åka och köpa ett extra däck till bilen. Den har bara något märkligt lagningskitt som jag inte fattar grejen med.

Förbereder inför helgen. Stallet i fas, spånat mm.

Kanske först ska måla naglarna. Eller det kanske är dumt ska svänga förbi återvinningen 🤔🤔
 
Bah, mötet i eftermiddag har blivit inställt och mina kollegor hade redan gjort den "större" uppgiften idag när jag kom. Har svårt att komma på något annat.. Jag skulle kunna spendera tid vid datorn bara men jag har chefens röst i huvudet om att hen inte gillar att jag surfar fritt på jobbet :arghh:
 
Kanske jättedum idé men du kan inte ha daghunden i koppel lättbunden (så att det knyts upp lätt om det drar eller behövs) vid vagnen så att den är bara vid sidan hela tiden. (Dvs om din hund sköter sig och inte retas lite med daghunden för att den ska leka :D)
Eller hur gör man när man brukar träna hunden att följa med när man kör så att den inte hoppar in framför hästen och istället springer fint intill? 🤔

Mina hundar har alltid följt med fint så har aldrig behövt tränat specifikt på det utan följsamheten har redan funnits sen innan och dom håller sig från hästarna pga vana att alltid vara med bland dom :) Daghunden är också jätteduktig att ha med och är van från hemma att vara med ridturer också. Men han leker gärna med min hund och är rätt hårdhänt så om han kommer flygandes och hon ska hoppa undan så har det hänt att hon råkat hoppa åt fel håll och kommit för nära hästarna och då blir hon lite rädd och helst vill gå hem igen.
Att ha daghunden i koppel medan jag kör orkar jag inte, han är inte superkul att ha i koppel vanligtvis heller 😅
 
Mina hundar har alltid följt med fint så har aldrig behövt tränat specifikt på det utan följsamheten har redan funnits sen innan och dom håller sig från hästarna pga vana att alltid vara med bland dom :) Daghunden är också jätteduktig att ha med och är van från hemma att vara med ridturer också. Men han leker gärna med min hund och är rätt hårdhänt så om han kommer flygandes och hon ska hoppa undan så har det hänt att hon råkat hoppa åt fel håll och kommit för nära hästarna och då blir hon lite rädd och helst vill gå hem igen.
Att ha daghunden i koppel medan jag kör orkar jag inte, han är inte superkul att ha i koppel vanligtvis heller 😅
Jag menade inte att du skulle hålla i kopplet dock, utan binda det i vagnen. Men så att det slits loss om det behövs. 🤔
 
Hur kommer det sig?
Ingen aning, vanligt är ju att man har olika muskelfiber, men att de korta och långa muskelfibrerna inte fluktuerar så mycket om jag fattat rätt.
På mig är till exempel fibrerna jättelånga i vaderna, och korta i låren.
Sen är jag superrörlig bakåt men inte framåt, samt extremt rörlig från midjan upp medan resten är som ett kylskåp 🙄
 
Min brukar utbrista "åh du har en så ROLIG OCH INTRESSANT kropp :love: :love: :love: "
Stackarn behöver nästan lugnande när jag kommer. Tydligen har jag en kropp som är olik andras, i muskelfiber och böjlighet. 🤷‍♀️
När jag visade min vighet i benen för sjukgymnasten så täckte hon nästan för ögonen :rofl:

Jag har aldrig gått hos någon naprapat eller liknande, provade massör en gång men fick sådan värk av det att det inte var skönt alls :cautious: Kan man bara gå utan att ha något problem?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
580
· Visningar
56 576
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 348
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp