Vad gör vi CXV

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tydligen var det ett missförstånd att alla våra lektioner ska läggas senare på dagen. Så istället anser skolans ledning att det fullt rimligt att ALLA elever oavsett avstånd ska gå eller cykla till skolan, för att minska spridningen av covid. Rimligt resonemang, men svårt att genomföra i praktiken. Gå från korsvägen: ja. Gå hemmifrån: nej, definitivt inte.

Det är rimligt om man bor några km från skolan, men jag bor 60km från skolan. Inte jätterimligt med andra ord. Men de anser det även 100% rimligt att elever från kungälv och kungsbacka också ska gå/cykla till skolan 😅 Min magkänsla säger att det inte kommer hända... :grin:
:eek:O_o
Yeeeeaaaah... that ain't gonna happen O_o gäller det bara er skola eller flera? Tänker på att det kan iallafall knappast gälla skolor på landsbygden :grin:
 
:eek:O_o
Yeeeeaaaah... that ain't gonna happen O_o gäller det bara er skola eller flera? Tänker på att det kan iallafall knappast gälla skolor på landsbygden :grin:
Jag tror att det gäller alla centrumskolor. Men jag sa att jag kommer fortsätta åka buss och de har inte sagt något om det. Vi är ca tio personer som åker i en tvåvåningsbuss så vi kan hålla bra avstånd.

Den här är också smart: "Är eleven inte närvarande vid uppropet så mister eleven sin plats". So far, so good. Fortsättningen: "eleven får inte under några omständigheter komma till skolan med ens milda covid-symptom. Detta ska tas på största allvar"

Känner att man borde ändrat formuleringen på den senare meningen... elever som kommit in lär ju inte vilja missa sin plats pga lite huvudvärk liksom 🙄
 
Alltså...

Idag kom det in en ny anställd hos en av våra kunder. och hans stil förstod jag mig inte alls på. :rofl:

Såg inte illa ut eller något sådant men lämnade mig lite konfunderar.

Mycket tatueringar upp på halsen, händer och en som var lite i ansiktet.
Otroligt stajlat hår och ansikte som typ Jay i topmodel (han som är en av domarna) alltså så välgroomad.

och en väldigt, väldigt ljus röst till detta.

Måste erkänna att jag kände mig aningens förvirrad i kontrasterna på hans stil och det gör mig lite road för jag har aldrig reagerat så på någons utseende/stil förut. Kom på mig själv med att undra hur hans klädstil såg ut. (kom in i arbetskläder)
 
Jag tror att det gäller alla centrumskolor. Men jag sa att jag kommer fortsätta åka buss och de har inte sagt något om det. Vi är ca tio personer som åker i en tvåvåningsbuss så vi kan hålla bra avstånd.

Den här är också smart: "Är eleven inte närvarande vid uppropet så mister eleven sin plats". So far, so good. Fortsättningen: "eleven får inte under några omständigheter komma till skolan med ens milda covid-symptom. Detta ska tas på största allvar"

Känner att man borde ändrat formuleringen på den senare meningen... elever som kommit in lär ju inte vilja missa sin plats pga lite huvudvärk liksom 🙄
Någon har haft otur när de tänkte :D
 
Alltså...

Idag kom det in en ny anställd hos en av våra kunder. och hans stil förstod jag mig inte alls på. :rofl:

Såg inte illa ut eller något sådant men lämnade mig lite konfunderar.

Mycket tatueringar upp på halsen, händer och en som var lite i ansiktet.
Otroligt stajlat hår och ansikte som typ Jay i topmodel (han som är en av domarna) alltså så välgroomad.

och en väldigt, väldigt ljus röst till detta.

Måste erkänna att jag kände mig aningens förvirrad i kontrasterna på hans stil och det gör mig lite road för jag har aldrig reagerat så på någons utseende/stil förut. Kom på mig själv med att undra hur hans klädstil såg ut. (kom in i arbetskläder)
Det låter som att du beskriver en tidigare kollega till mig. Med skillnaden att han var 56 år gammal, tyngdlyftare (hade varit svensk mästare till och med), och 1,52m lång. Lyssnade konstant på hårdrock och dödsmetal på högsta volym, och hade en gris och kanin som husdjur hemma. :D

Förmodligen snällaste vettigaste och roligaste människan jag någonsin träffat.
 
:eek:O_o
Yeeeeaaaah... that ain't gonna happen O_o gäller det bara er skola eller flera? Tänker på att det kan iallafall knappast gälla skolor på landsbygden :grin:
Vi har uppmanat de elever som har möjlighet att cykla eller gå, men vi har många pendlande elever så de kommer att åka kollektivtrafiken. På samma sätt som vi lärare uppmanas att gå, cykla eller ta bilen om möjligt.
 
Mycket tatueringar upp på halsen, händer och en som var lite i ansiktet.
Otroligt stajlat hår och ansikte som typ Jay i topmodel (han som är en av domarna) alltså så välgroomad.

Tatueringar och välgroomad (vilket jag tolkar som en person som lägger tid på sitt utseende) är väl inte en motsättning i sig..? Jag tänker snarare tvärtom, faktiskt, åtminstone om det handlar om välgjorda tatueringar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
581
· Visningar
56 687
Senast: Bison
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
99 100 101
Svar
2 008
· Visningar
103 354
Senast: pepp
·
Hemmet Jag postar en ny tråd då den andra låg på 100sidor och snart 2000 inlägg 😁
2
Svar
28
· Visningar
2 351
Senast: pepp
·
  • Omröstning Omröstning
Tjatter Läste i en annan tråd att de ska gå i konkurs och kom på att jag inte har en enda Tupperware-pryl! Hur många har ni?
2 3 4
Svar
61
· Visningar
3 909
Senast: Lyan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp