Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nä men skål då hörrni!
Var på centralen och behövde gå till Gallerian (hemskt en fredags em, jag är en idiot) och det var någon frikyrka på torget. Saknade Maria (som för de som inte vet var en äldre dam i rullstol som brukade sitta på Sergels torg och sjunga psalmer extremt högt och extremt falskt) och Hare Krishna, särskilt den dagen de stod/satt sida vid sida och försökte överösta varandra
Skål!Nä men skål då hörrni!
Man vänjer sig.Det är hemskt. Jag kommer aldrig att kunna förstå hur det känns att vara fattig eftersom jag alltid har haft skyddsnät, men när jag studerade minns jag att jag hade ytterst få kronor kvar efter att räkningarna var betalda. Envis som en åsna var jag också så jag vägrade ju be om hjälp, så vissa månader skrapade jag skåpen på knäckebröd och typ lasagneplattor.. dagarna innan CSN kom. Hungrig som få. Men ibland åkte jag faktiskt hem och åt middag hos föräldrarna.
Ekonomisk stress är hemskt. Kan knappt föreställa mig hur det hade varit utan skyddsnät, eller med barn.
Skål! 丼鉢!Nä men skål då hörrni!