Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kanelbullar
 

Bifogade filer

  • 20220808_205242.webp
    20220808_205242.webp
    184,6 KB · Visningar: 8
Lagat middag på kyckling, potatis och persiljesås. Salladen däremot skippade jag helt... tur jag har minimage och ska satsa på proteinet, för det fick inte plats ;) Salladen alltså.... proteinet fick förstås. Lunch över till i morgon också!

Sedan legat i sängen, spelat spel på mobilen och lyssnat på ljudbok en god stund, och tränat hund så att han inte märker att det är "hundträning" på gång....

Han har för övrigt haft nyllet i en blomma som stinker när man rör den, Dr Westerlund, när han tittade ut efter dottern så nu luktar det skarpt som attans här. Mina lungor uppskattar inte riktigt den doften alltså, så jag hostar som en galning från och till. Den får flytta till ett annat fönster. Jisses, sicket försvar den har, riktigt mordvapen :D, den kan för fasen ta död på en hur lätt som helst känner jag!

Nu väntar en kväll med en mugg te, en knäckemacka, ulltofflor, ljudbok och avslutningsvis sömn, jag är faktiskt trötter!
(och hungrig igen...)
 
Första dagen efter semestern. Eller ja, blev ju inkallad i helgen men denna dag var ”riktig”. Även om jag har stressigt på jobbigt varje dag så är jag så glad att jag lär mig så mycket varenda dag på mitt jobb. Och är med i så extremt många sammanhang! Idag har det främst varit hantering av olja men också planering för mottagande av flyktingar osv. Och jag utmanar hela tiden mitt ångest-troll o som jag gör det! Går hela tiden emot det, gör sådant jag ”egentligen” inte vågar. Och det är utveckling!
 
Landat i sängen efter en lång dag som avslutades med en "test-promenad" med en underbar liten labrador som ska flytta in här imorgon och bo hos oss i en vecka medan matte är på semester. Det var inte alls tänkt så egentligen, men när hennes ursprungliga hundvakt fick förhinder valde vi att ställa upp. Det är typ den mest väluppfostrade hund jag någonsin träffat så ska bli supermysigt, och att vi dessutom får en slant för mödan gör inte saken sämre! :)
 
Har kommit hem efter en riktig långpromenad i skogen med båda djuren, vädret är helt underbart! Har också hunnit med en snabbvända till affären och sitter och äter kycklingvingar till middag.
Stör mig dock på att jag lyckades filma Kim i ett jättehopp när han smög på mig och Chika, och att jag stoppade undan telefonen utan att klicka av videon. Så nu sitter jag med flera värdelösa minuters film av att åka i fickan och vet inte hur man klipper i videon. :cautious:
 
Nu sover barnet!
Idag har vi:
Badat
Varit på djurparken
Åkt karusell
Lekt med vattenballonger
Cyklat
Tittat på tv
Lekt med lego
Handlat en födelsedagspresent
Ätit och fikat osv förstås!
🥵

Imorgon väntas minigolf och en resa till Julita gård. Full fart ❤️

(Bara liite skillnad från förra veckan som jag spenderade framför serier i soffan :rofl: )
 
Landat i sängen efter en lång dag som avslutades med en "test-promenad" med en underbar liten labrador som ska flytta in här imorgon och bo hos oss i en vecka medan matte är på semester. Det var inte alls tänkt så egentligen, men när hennes ursprungliga hundvakt fick förhinder valde vi att ställa upp. Det är typ den mest väluppfostrade hund jag någonsin träffat så ska bli supermysigt, och att vi dessutom får en slant för mödan gör inte saken sämre! :)

Vad tycker katten?

Fö har jag äntligen fått ändan ur och marinerat kycklingdelar som ska stekas i ugn och sedan frysas. Ny marinad med ketjap mantis så lite spännande och se hur det kommer smaka.
 
Vad tycker katten?

Fö har jag äntligen fått ändan ur och marinerat kycklingdelar som ska stekas i ugn och sedan frysas. Ny marinad med ketjap mantis så lite spännande och se hur det kommer smaka.
Katten älskar allt som har fyra ben och rör på sig :D

(han är även van vid att ha hundar runt sig, och hunden i fråga är i sin tur van att ha katter runt sig, så det blir inga problem)
 
Har allmänt soffmys, äter lite comfort food och nostalgitittar på brittiska serien Outnumbered. Whippishen ligger på rygg i vad jag kallar hans Superstar!-pose, med ena frambenet rakt upp i luften. (Tror jag blandat ihop Molly Shannons film med samma namn och Supermans flygpose.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp