Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Bra och positiv första arbetsdag.
Blev sen men god lunch hemma. Nu är det dressyr.
65729571-56CC-40A7-B52A-43669715D1CB.webp
 
Fast visst kan man tycka så? Jag ÄLSKAR (såklart) att vara ledig. Men efter nästan 7 veckor längtar jag ändå lite tillbaka till jobb, kollegor, osv. Och visst kan man ha rutiner också som ledig, men det är för mig inte riktigt samma sak. Jag skulle inte vilja vara ledig hela tiden. Tror inte att jag blir någon bra pensionär.... :p

Det blev inte jag heller ... sa jag jobbar :p Att vara pensionar pa heltid ar inte for de "faint hearted" ... Jag ar inte alls en "bra" pensionar ... och stormtrivs att jobba med nagot nytt efter pensionen.

Min erfarenhet av pensionärer är att de fortsätter jobba men bara när de vill, ca 2-3 veckor i stöten och sen har de fullt upp med odling, hund, resor och barnbarn. Iaf de pensionärer jag stöter på inom vården, det är en enda som inte hoppar in och jobbar som pensionär, hen har fullt upp med konstkurser :laugh:

Det later sunt!

Jag var på övervåningen och hade musik på. Så hörde inte helt tydligt. Men trodde vi fått oväntat besök av någon. Det var en dov mansröst som pratade. Sänkte volymen beredd att behöva byta kläder och gå ner. Inser att det är sambon som snackar danska i tel. Han får en helt annan röst då. 😂

Precis sa. Maken och sonerna far en mycket djupare ton nar de talar Engelska an Svenska. Den son som pratar flytande Norska far ocksa en mycket ljusare ton nar han talar Norska.:p
 
Kom precis in efter att ha suttit på balkongen i strålande sol! 20 grader, betydligt varmare i solen. Kom aldrig igång med bakningen men handlade iaf ingredienser så får bli senare när andan faller på :) dags börja på en ny bok, älskar när man får det här lugnet och kan försjunka sig utan att tänka på tiden :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp