Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast visst kan man tycka så? Jag ÄLSKAR (såklart) att vara ledig. Men efter nästan 7 veckor längtar jag ändå lite tillbaka till jobb, kollegor, osv. Och visst kan man ha rutiner också som ledig, men det är för mig inte riktigt samma sak. Jag skulle inte vilja vara ledig hela tiden. Tror inte att jag blir någon bra pensionär.... :p
Min erfarenhet av pensionärer är att de fortsätter jobba men bara när de vill, ca 2-3 veckor i stöten och sen har de fullt upp med odling, hund, resor och barnbarn. Iaf de pensionärer jag stöter på inom vården, det är en enda som inte hoppar in och jobbar som pensionär, hen har fullt upp med konstkurser :laugh:
 
Min erfarenhet av pensionärer är att de fortsätter jobba men bara när de vill, ca 2-3 veckor i stöten och sen har de fullt upp med odling, hund, resor och barnbarn. Iaf de pensionärer jag stöter på inom vården, det är en enda som inte hoppar in och jobbar som pensionär, hen har fullt upp med konstkurser :laugh:
Jodå, jag en mor som driver eget företag som pensionär.... :)
 
Min erfarenhet av pensionärer är att de fortsätter jobba men bara när de vill, ca 2-3 veckor i stöten och sen har de fullt upp med odling, hund, resor och barnbarn. Iaf de pensionärer jag stöter på inom vården, det är en enda som inte hoppar in och jobbar som pensionär, hen har fullt upp med konstkurser :laugh:
Mamma har inte jobbat en dag sen hon blev pensionär. Hon njuter fullt ut av att göra det hon själv vill. Jobbade gjorde hon precis som jag för att man behöver göra det. Gick i pension när hon var 63.
 
Mår lite dåligt efter roadtrip runt byn och inser att 90% av alla gamla gårdar har försetts med fruktansvärda aluminiumfönster med i bästa fall aluminiumpinnar till fejkspröjs, tjocka karmar och döda floatglas. I’m dead inside 🥹

Såg dessutom precis nu att ngn i den lokala Facebookgruppen sökte citat: ”en sekelskiftesvåning med öppen planlösning eller möjlighet att skapa sådan”.
Min energi tog slut. Min hjärna maldes ner till stoft. Jag orkar inte mer. Tack för den här tiden.
 
Hamnade i Hoburgen idag. Men nu tycker har allt att vi ska leta upp någonstans och äta 🤣 Magen knorrar och min sambo spelar in sina jäkla filmer till sin fb sida 🤪 Han är på det viset rätt jobbig och ha med sig för det tar alltid en väldigt lång stund för honom att göra saker🤣
 
Mamma har inte jobbat en dag sen hon blev pensionär. Hon njuter fullt ut av att göra det hon själv vill. Jobbade gjorde hon precis som jag för att man behöver göra det. Gick i pension när hon var 63.

Alla är vi olika och sen beror det säkert också mycket på vilken typ av jobb man har och haft. Jag har ett grundmurat personligt intresse för mitt yrke och tror inte det kommer att ta slut bara för att pensionsålder infinner sig.
 
Såg dessutom precis nu att ngn i den lokala Facebookgruppen sökte citat: ”en sekelskiftesvåning med öppen planlösning eller möjlighet att skapa sådan”.
Min energi tog slut. Min hjärna maldes ner till stoft. Jag orkar inte mer. Tack för den här tiden.
Ännu en spik i kistan på väg för en bostad. Hoppas de hittar nån som redan är pajad eller väljer något annat än en sekelskiftesvåning att "förbättra". Finns fina grundytor från miljonprogrammet som kan må bra av lite modernt tänk.
 
Ännu en spik i kistan på väg för en bostad. Hoppas de hittar nån som redan är pajad eller väljer något annat än en sekelskiftesvåning att "förbättra".

Ja… jag är djupt oroad för att den dagen jag har pengar att faktiskt köpa ngt större så finns det inte en enda våning som inte är helt demolerad! När man vandrar runt i Sthlm innerstad får man rysningar när man ser vad som ligger kastat i all Big Bags 🥹🥹
 
Mamma har inte jobbat en dag sen hon blev pensionär. Hon njuter fullt ut av att göra det hon själv vill. Jobbade gjorde hon precis som jag för att man behöver göra det. Gick i pension när hon var 63.
Låter härligt :)

Alltså. Hjälper en kompis leta lght. Såg häromdagen en där de (såklart) rivit originalköket och smällt upp ett ultra-moderna kök med KÖKSÖ (🥹) i en vacker sal med stjärnparkett. En gammal parad- kakelugn i original stod intryckt i ett hörn bakom ett klumpigt kylskåp från Smeg (såklart). Blev så ledsen 😞
Låter hemskt :( Renovering går ju göra snyggt och lite varsamt.

En tidigare lägenhet jag bodde i hade superfint kök i trä med bakbord och allt, jättebra skick, vitmålat. Träffade nåt år senare hyresgästen som flyttade in efter mig och då berättade hen att hyresvärden rivit ut hela köket och satt in ett ikeakök :( huset var inte så gammalt, tror det var 30-tal, men hela lägenheten kände man åldern på, glasdörrar till matsalen, alla skåp hade mindre överskåp etc. Ikeakök var helt malplacerat och så onödigt när köket redan var i bra skick :crazy:
 
Mamma har inte jobbat en dag sen hon blev pensionär. Hon njuter fullt ut av att göra det hon själv vill. Jobbade gjorde hon precis som jag för att man behöver göra det. Gick i pension när hon var 63.
Klok kvinna. Jag har inte heller jobbat en dag sen pensionen (gick vid 60) underbart att slippa ha tider att passa, ingen klocka som ringer. Allt görs i min takt när jag vill om jag vill. Lite mer pengar vore inte ovälkommet men jag har så jag klarar mig utan att direkt snåla. Sen tar det ett par månader att vänja sig med att inte ha några "måsten". :)
 
Alltså. Hjälper en kompis leta lght. Såg häromdagen en där de (såklart) rivit originalköket och smällt upp ett ultra-moderna kök med KÖKSÖ (🥹) i en vacker sal med stjärnparkett. En gammal parad- kakelugn i original stod intryckt i ett hörn bakom ett klumpigt kylskåp från Smeg (såklart). Blev så ledsen 😞

Det är dags för en revival av skampålen... :cautious:

Köp nyproducerat om ni absolut ska ha vitt och avskalat men förstör inte gamla fina lägenheter/hus! :mad:

Edit: Jag GRÅTER när jag smyger runt på auktionssajter... fina gamla sekelskiftesmöbler som är förstörda med chalk paint :cry: Plus att otyget med att luta av tydligen blivit på modet igen :rage:
 
Jag var på övervåningen och hade musik på. Så hörde inte helt tydligt. Men trodde vi fått oväntat besök av någon. Det var en dov mansröst som pratade. Sänkte volymen beredd att behöva byta kläder och gå ner. Inser att det är sambon som snackar danska i tel. Han får en helt annan röst då. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp