Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sov uruselt.
Noterade att det inte var någon sommarvärme men fick på mig joggingkläderna och kom ut. Och helt orimligt så blev det en ganska lätt runda. Finns aldrig nåbon logik.
Nu dags för kaffekopp nummer två innan första arbetsdagen efter semestern.
Skärpning med kosten blir det också from idag.
0FDD46B7-3605-4858-9180-7A1EE606C24B.webp
 
Jobbstart idag! Det känns både roligt och vemodigt. Jag har planerat in två lugna uppstartsveckor där jag jobbar hemifrån och där jag kan bryta upp dagen med hundpromenader och paddling.

Svårast blir det för hundarna som under nästan en månads tid har vant sig vid att dagliga turer på 5-6 timmar per dag. :crazy: Vet inte riktigt hur jag ska kompensera för det nu när jag börjar jobba.
 
IMG_20220808_075759583.webp

Fullt i små kompisar när jag äter frukost på uteplatsen 😉 Det tigger 😂
Ska dricka klart kaffet sen ska vi åka iväg och hitta på något. Somnade alldeles för fort igår så vaknade ju vid halv tre imorse såklart 😬 Men lyckades somna om till och från iaf.
 
Att det är skönt med jobb och rutiner.
Vill man kan man ju ha rutiner även när man är ledig.
Fast visst kan man tycka så? Jag ÄLSKAR (såklart) att vara ledig. Men efter nästan 7 veckor längtar jag ändå lite tillbaka till jobb, kollegor, osv. Och visst kan man ha rutiner också som ledig, men det är för mig inte riktigt samma sak. Jag skulle inte vilja vara ledig hela tiden. Tror inte att jag blir någon bra pensionär.... :p
 
Att det är skönt med jobb och rutiner.
Vill man kan man ju ha rutiner även när man är ledig.

Ja jag tycker det är skönt med jobb. Jag trivs jättebra här så för mig är måndag inget dåligt.

Jag har rutiner alla dagar i veckan oavsett om jag har semester, helgledig eller jobbar. Dock blir det en markant skillnad på ledighet/helg speciellt om jag som denna helg haft besök av släkt och goda vänner. Blev sena kvällar, blandade aktiviteter som jag vanligtvis inte gör. Så då kan jag tycka det är extra skönt att landa i vardagen igen.
 
Hjälp. Min hjärna tyckte det var fullt rimligt att så fort jag slog upp ögonen dra igång med ALL THE SMALL THIIIINGS på högsta volym. Kan inte få bort låthelvetet.
Hatar inte direkt låten, den är väl okej, men alltså när man inte väljer själv, är svintrött och låten är lite störig och på så hög volym i hjärnan är det asstörigt...

Nana nanana na na na nana... :arghh:
 
Att det är skönt med jobb och rutiner.
Vill man kan man ju ha rutiner även när man är ledig.
Jag tänker att det är variationen mellan en vardag där externa krav sätter rutinerna och de dagar där man själv får sätta nivån på kraven som är det ”sköna”. Och så får man göra en massa nytta för andra människor och samtidigt få betalt för det så att man får råd att bo och leva!

Har en sommarsemestervecka kvar (av totalt två) och ska njuta fullt av den men kommer ändå tycka att det har sin charm att gå tillbaka till de rutiner som gör att man kan bidra till samhälle, andra människor och värld nästa vecka. Och så blir det ledigt igen om ett tag och då är det också skönt.
 
Hjälp. Min hjärna tyckte det var fullt rimligt att så fort jag slog upp ögonen dra igång med ALL THE SMALL THIIIINGS på högsta volym. Kan inte få bort låthelvetet.
Hatar inte direkt låten, den är väl okej, men alltså när man inte väljer själv, är svintrött och låten är lite störig och på så hög volym i hjärnan är det asstörigt...

Nana nanana na na na nana... :arghh:
Men du schysst....

vafasen tror du jag började nynna på nu? :rofl:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Hästfolkets lilla ordbok
  • Lerig hage

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp