Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag fick sådant ångestpåslag när jag kom in genom dörren efter jobbet idag. Det låg en handskriven lapp innan för dörren som bara löd - "This is my number" och så ett telefonnummer förstås, och ett namn och ett husnummer. Fy farao vad jag trodde att jag fått en läskig granne igen!
Fast det tog bara någon minut innan jag läste namnet igen och insåg att det är min jättefina amerikanska granne (som är gay och trygg) som jag brukar prata trädgård med. :heart Vi har gått om varandra så länge nu att vi för någon vecka sedan kom överens om att vi måste ha en catch up, men ingen av oss tänkte just då på att byta nummer skulle underlätta.

Trodde jag var över obehagskänslan efter idioten, men tydligen inte.
Usch, jag som just (av oklar anledning) tänkte på dig och din knäppa granne så sent som häromdagen! Skönt att du blev av med honom :heart
 
Om jag just googlade "are howler monkeys loud"? Japp! :angel: Man kan ju tycka att namnet räcker som svar på den frågan (de heter dessutom vrålapor på svenska, så ännu värre), men jag tänkte att det var bäst att kolla upp för säkerhets skull. Och ja, de är tydligen den mest högljudda apsorten, enligt Wikipedia "utrustade med en vrålapparat". Hoppsan.

Tillägg: Just det, kanske ska förklara varför jag googlar sådant här eftersom det är en ganska konstig sak att fundera på en söndagkväll i Skottland :D Håller på att spana efter hus att hyra i Costa Rica och en recension nämnde att det var ett väldigt fint hus men att de stördes av vrålapor som höll till intill huset. Jag ville alltså kolla om denna feedback faktiskt var relevant, eller om det var ännu ett fall av "pinsam och bortskämd västerländsk turist som inte fattar att det finns djur i djungeln". Det finns nämligen väldigt många av den senare sorten, kan jag informera om efter att ha läst lite för många recensioner.
 
Gick och handlade sorbet - kom på att jag kunde äta korv med bröd ikväll. Det är liksom baslinjen för mig, mikra en varmkorv och sedan äta med senap och ketchup så det åkte också ner i korgen. Naturligtvis hoppade jag på fel buss, det stod 16.... någonting och jag har noll mörkerseende så det var bara att hoppa vid första hållplatsen som 168 (som går åt andra hållet) inte 160 stannade på och få mig en promenad tillbaka. Är rädd att sorben smält lite men slängde in dem i frysen.

Plus att det är en underbar kväll 16-17 grader och frisk luft. Fick sällskap av en vän i mobilen på vägen hem.
 
Gick och handlade sorbet - kom på att jag kunde äta korv med bröd ikväll. Det är liksom baslinjen för mig, mikra en varmkorv och sedan äta med senap och ketchup så det åkte också ner i korgen. Naturligtvis hoppade jag på fel buss, det stod 16.... någonting och jag har noll mörkerseende så det var bara att hoppa vid första hållplatsen som 168 (som går åt andra hållet) inte 160 stannade på och få mig en promenad tillbaka. Är rädd att sorben smält lite men slängde in dem i frysen.

Plus att det är en underbar kväll 16-17 grader och frisk luft. Fick sällskap av en vän i mobilen på vägen hem.
Så länge du kom hem ordentligt och nu ätit något!
 
Fick precis en fantastiskt fin överraskning av en bukefalist :heart Eller ja, fick veta att jag ska få en rättare sagt. Hon ska skicka den på posten så det tar väl en liten stund innan det faktiskt är här. Men ja, jösses så glad jag blev. (kommer definitivt posta bild osv när paketet väl hittat hit :D )
 
Alltså jag har koll på makens lösenord och koder, men det är för att han har noll koll och extremt kort tålamod med tekniska saker så då är det lugnast att jag fixar. 🤷‍♂️😁 Men jag har inget personligt intresse och av uppenbar anledning så här maken noll koll på mina inloggningar eller ens var jag skulle kunna ha inloggningar. 😂

Samma i var familj. :p Det vill saga att jag skulle komma i hag alla Maken's passwords och inloggningar om jag forsokte, men jag har svart nog att komma ihag mina sa jag fragar ... och han svarar latt fragande "men ... vet inte du det?" och sedan borjar han leta efter var han skrev ner det.:cautious: 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp