Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Klar med städningen, ätit en glass och funderar på vad för middag jag ska äta vid halv 7. Nu har jag inte matlådor i frysen kvar liksom. Alltså, det där är verkligen en räddning för en sån som jag! Jag slipper eviga funderingen på mat och ploppar bara ut ett fruset innehåll på en tallrik, stoppar in i micro tills ett pling- äter.

Nu sitter jag här..... Vad ska jag äta??? Potatissoppa kanske jag är sugen på? Har inte ätit det sedan operationen, och nu behöver den ju inte vara helt slät heller. Mjölken har varit öppen sedan tisdag eller onsdag, vet inte om den är fräsch och tänker inte smaka, måste man ha sån i?
 
Jag ska inte:

1) vara uppe 33 timmar i sträck
2) inte ta några insomningstabletter eftersin jag just vaknade (sov i 11 timmar) och nej de var inte starka utan receptfria.
3) hoppa nattinsulinet och det snabba insulinet
4) äta 2 avokados sedan fredag natt

Resultat: Jag behövde gå på toa. Jag skämtar inte, jag vacklade och och trillade flera gånger och höll på att bli liggande i hallen. Slutade med att jag trillade i badrummet och slog huvudet i badkaret så nu ser jag misshandlad ut. Får fruktansvärt dåligt samvete eftersom Megara antagligen försökte väcka mig flera gånger för att få mat men jag måste ha sovit så djupt att jag inte märkte det.

Edit: Nu ligger bs perfekt 5.9 så det är väl mest hur sunk jag mår.
Var rädd om dig ❤️
 
Lagar middag 😅 Vi orkar inte gå ut ikväll och äta så det får bli pasta hemma istället.
Bäddat sängen också annars har jag mest suttit på uteplatsen med min läsplatta och läst. Vet inte sist jag hade tid att bara sitta en hel eftermiddag försjunken i en roman ..
 
Jag ligger nedbäddad i sängen, planen var att göra exakt ingenting förutom att vila. Det fungerade i ca 5 min innan jag insåg att det var för tråkigt att göra ingenting :laugh: Så nu vilar jag samtidigt som jag lyssnar på Bengt Einar "Sotarn" Johanssons sommarprat :)
 
Imorgon är det MÅNDAG för alla som inte vill fortsätta låta sig gaslightas av @athena_arabians :mad:
Även om det är måndag även för mig så är det en jobba-hemma-dag vilket innebär en ganska lugn och behaglig dag för min hjärna! Så mina söndagar smittar lätt av sig lite på måndagar när jag jobbar hemma! Så jag skulle kunna påstå att det är en smöåndag här :D
 
Sitter i en stuga i Grebbestad med barnen och inväntar den första semesterdagen, och ser på VM såklart 😊

20220807_161013.webp
 
Känns som jag verkligen behöver något sött i natt, men jag min idiot har ätit upp all sorbet :banghead: Har nu en stor bula över vänster öga. Kanske ska ta bussen till ICA (ok en busstation) och inte gå dit och handla sorbet. Känner mig fortfarande yr och mår illa och bs på väg ner. Så nej, det sista jag vill göra är att laga mat.

Nu låter jag som en fruktansvärd hypokondriker och skäms otroligt, men kan det möjligtvis vara en mycket mild hjärnskakning? Eftersom jag inte kommer ihåg hur jag kom tillbaka till sängen igen.
 
Mamma har varit på min brors fotbollsmatch och under matchen skickade hon uppdateringar om hur det gick till min pappa. Medan hon gick mot bilen låste hon upp den med knappen på nyckeln och försökte sedan öppna dörren - som var låst :confused: Hon låste upp bilen igen och den klickade till så där som den gör när man låser/låser upp den. Men den var fortfarande låst. Då tittade hon in i bilen och insåg att det var en barnstol i baksätet… dvs det var INTE hennes bil :sorry:

Visade sig att hon på automatik gått till min pappas bil och försökt öppna den två gånger :rofl: Till hennes försvar har hon haft den bilen tillsammans med min pappa i 7 år och deras bilar har ungefär samma färg… men å andra sidan har hon inte kört den de senaste 5 åren :D

Så mamma har alltså tittat på en hel fotbollsmatch och under tiden skickat uppdateringar på sms till min pappa… som hela tiden var där och såg matchen live 😂

(Fråga mig inte hur de inte såg varandra där :laugh:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp