Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
När de var just runt stallet tyckte jag det var väldigt goda nyheter med ett gäng snokar! :D Sedan är nog ormar och möss på samma nivå på söthetsskalan för mig, och eftersom reptilerna gör mindre skada generellt än husgnagare går de först! Men ja, huggormar kan ju vara lite besvärligt, dem bär jag gärna bort så att de får bo någon annanstans.
Jag hade sa mycket moss i stallet ett ar att man sag dem springa overallt hela tiden och de gjorde hal i vaggar och golv ... Nar miss Mandy larde sig fanga moss och bestandet sjonk ner till nastan inget i stallet flyttade de till Garaget

Tur jag inte är ensam på buke om fenomenet att inte sett en levande orm i frihet!
Inte alls ensam. Nar mossen (och ekorrar, massor av ekorrar) flyttade in i garaget sa man inte kunde ha bilen dar for de tog sig in och at upp stoppningen fyttade den har gynnaren in.
Jag behode ha en packkartong och klattrade mycket forsiktigt, da jag ar hojdradd, upp pa en stege, men den satt liksom fast sa jag var tvungen att se vad det var sa jag kunde fa los den ... da mottes vi oga mot oga

IMG_0048.jpg


Jag matte senare avstandet mellan dar ringlan ligger kvar och hans huvud forsvann i den har bilden, det var en dryg decimeter mer an 2 meter
]
IMG_1773(1).jpg
 
Jag ska inte:

1) vara uppe 33 timmar i sträck
2) inte ta några insomningstabletter eftersin jag just vaknade (sov i 11 timmar) och nej de var inte starka utan receptfria.
3) hoppa nattinsulinet och det snabba insulinet
4) äta 2 avokados sedan fredag natt

Resultat: Jag behövde gå på toa. Jag skämtar inte, jag vacklade och och trillade flera gånger och höll på att bli liggande i hallen. Slutade med att jag trillade i badrummet och slog huvudet i badkaret så nu ser jag misshandlad ut. Får fruktansvärt dåligt samvete eftersom Megara antagligen försökte väcka mig flera gånger för att få mat men jag måste ha sovit så djupt att jag inte märkte det.

Edit: Nu ligger bs perfekt 5.9 så det är väl mest hur sunk jag mår.
 
Jag ska inte:

1) vara uppe 33 timmar i sträck
2) inte ta några insomningstabletter eftersin jag just vaknade (sov i 11 timmar) och nej de var inte starka utan receptfria.
3) hoppa nattinsulinet och det snabba insulinet
4) äta 2 avokados sedan fredag natt

Resultat: Jag behövde gå på toa. Jag skämtar inte, jag vacklade och och trillade flera gånger och höll på att bli liggande i hallen. Slutade med att jag trillade i badrummet och slog huvudet i badkaret så nu ser jag misshandlad ut. Får fruktansvärt dåligt samvete eftersom Megara antagligen försökte väcka mig flera gånger för att få mat men jag måste ha sovit så djupt att jag inte märkte det.

Edit: Nu ligger bs perfekt 5.9 så det är väl mest hur sunk jag mår.
Oj vad händer!
du ska vara snällare mot dig själv.
 
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?
Alltså jag har koll på makens lösenord och koder, men det är för att han har noll koll och extremt kort tålamod med tekniska saker så då är det lugnast att jag fixar. 🤷‍♂️😁 Men jag har inget personligt intresse och av uppenbar anledning så här maken noll koll på mina inloggningar eller ens var jag skulle kunna ha inloggningar. 😂
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp