Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har varit ute med hunden, ätit frukost x 2, fyllt dosetterna med en ny veckas mediciner (och en GOD sort kalk-D-vitamintablett istället för den äckliga jag fick förra gången, ska man ta något sådant två gånger om dagen måste det ändå smaka ok), släppt ut hunden på balkongen och fryser om fötterna så fick en ursäkt att dricka te och använda ulltofflor....
Grannen knackade på och gav en kasse utgallrade kläder till min dotter så när hon kommer hem från Danmark så kommer hon bli glad. Tror jag ska be henne gallra lite bland kläder hon inte använder/för smått, vilket i och för sig inte kommer göra henne glad, gaderobsrensning är aldrig lika roligt,det är ju en sån röra i hennes garderob.... ;)

Har även hunnit prova en tunika jag fick av @Petronilla , som satt något tight tidigare men sitter perfekt nu! GLAD!

Ska rota fram en ljudbok och börja städa. Och tvätta förstås. Sedan fortsätta med Youtube och bokmärkt musik. 200 låtar klara i går, tomt på ett ställe med andra ord.
 
Tur jag inte är ensam på buke om fenomenet att inte sett en levande orm i frihet!
Jag såg en gång en komma simmandes när jag badade med det lilla Trakehner-stoet jag var medryttare på då. Trodde först jag tappat spöet i vattnet eller nåt. (Eller om jag blandar ihop det med ett tillfälle där jag faktiskt tappade spöet i vattnet 😂) Hur som helst kom den där spöknoppen simmandes emot mig och då förstod jag 😆
 
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?
Jag kunde några men använde de ju inte, och inget jag skulle begära! O_o

(Alltså för att hon sagt dem/visat dem)
 
Tvättat fönster i vardagsrum. Debatterar med mig själv om jag behöver tvätta både in och utsida i sovrum. Utsidan nås ju utifrån och är den som behöver tvättas. Insidan däremot innebär flytt av möbler och prylar. Har alltid persiennerna nere så jag ser ju inte insidan. Köksfönstret är nästa på tur.

Funderar på om jag nog inte borde tvätta/byta gardinerna också när jag nu snart har rena fönster. Skulle nog behöva korta några gardiner också, de släpar i golvet. Kanske projekt för kommande semester?
 
Jag såg en gång en komma simmandes när jag badade med det lilla Trakehner-stoet jag var medryttare på då. Trodde först jag tappat spöet i vattnet eller nåt. (Eller om jag blandar ihop det med ett tillfälle där jag faktiskt tappade spöet i vattnet 😂) Hur som helst kom den där spöknoppen simmandes emot mig och då förstod jag 😆
Jag hade aldrig satt min fot i vatten igen efter en sån händelse! Det är bara några år sedan jag kom över min rädsla för vatten (sjöar, hav alltså) och kunde bada för första gången på många år. Ormar var en del av rädslan. Jag har i och för sig inte badat i annat än badkar sedan 2014 men jag skulle vilja! Det är mer än vad man skulle säga om mig förr pga ormar....
 
Har råkat ut för nåt liknande. En ivrig tiggare kom fram på gatan och bad om nåt att äta. Han verkade vilja att vi skulle gå längre bort (vart?) men jag anade oråd plus var på väg till pressbyrån så jag pekade ditåt. När vi kom dit ville han köpa en korv, när jag står vid kassan så ville han ha två, jag tänkte ok. Visade sig att en till tiggare följt efter oss utan att jag sett det och den andra korven var till honom.
Sen pekade den första på Alvedon. Tjejen i kassan frågade mig om det var ok, jag sa jo (motvilligt), det var sån där munsönderfallande tabletter som kostade över 50 kr.
Sen försökte tiggaren ta kvittot men jag sa att det tar jag. Hela kortnumret står ju inte där men ändå.
Tror samma tiggare hängde efter mig en annan gång inne på Coop. Ville ha pengar. Jag sa nej, han tjatade, jag sa NEJ! Hördes säkert över hela affären men då fattade han och drog sig undan.

Sen dessa händelser ger jag inte något annat än pantflaskor/burkar.
Kan ibland ge lite pengar om det är tiggare jag känner till, var två kvinnor som brukade sitta här utanför huset förut. Trevliga och inte påträngande, till dem ger jag gärna pant och annat när jag kan.
Otrevlig upplevelse!
Jag har ibland köpt något ätbart på eget bevåg och lämnat det på vägen ut. Det "förstör" möjligheten till att liknande situationer kan uppstå.
 
Jag hade aldrig satt min fot i vatten igen efter en sån händelse! Det är bara några år sedan jag kom över min rädsla för vatten (sjöar, hav alltså) och kunde bada för första gången på många år. Ormar var en del av rädslan. Jag har i och för sig inte badat i annat än badkar sedan 2014 men jag skulle vilja! Det är mer än vad man skulle säga om mig förr pga ormar....
Den var mest gullig (men förstår dig också!) ☺️ Tycker de flesta djur är gulliga när de simmar, de anstränger sig så mycket för att hålla huvudet över vattenytan och pustar och frustar.
 
För mig är det så självklart att alla har rätt till ett privatliv. Dessutom handlar det om tredje part. Min partners kompisar ska ju kunna lita på att det de skriver inte läses av någon annan och vice versa.
Som att de kräver att deras partners inte får följa tjejer på insta. Liksom, va? Det är inte friskt beteende och det är skrämmande hur normaliserat det börjar bli.
 
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?

Skulle aldrig i livet komma på att fråga eller ens vilja ha det. Även om man har en partner så har man rätt till en viss del privatliv. Sen är det klart jag delar en del saker som ingen annan vet om mig enbart med min partner men det är ju för att man lever ihop och vissa saker är ju bra att dela för att få ett bra liv ihop. Ifall jag delar med mig av något från min mail så skickar jag det till hans mail. Får verkligen dåliga vibbar av det.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp