Vi ska åka och hämta ett lass hö senare i eftermiddag, men fram tills dess blir det nog mest soffhäng, tror jag.... Har en spännande bok som jag håller på med, och jag är väldigt nyfiken på hur det ska gå....
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag såg en gång en komma simmandes när jag badade med det lilla Trakehner-stoet jag var medryttare på då. Trodde först jag tappat spöet i vattnet eller nåt. (Eller om jag blandar ihop det med ett tillfälle där jag faktiskt tappade spöet i vattnet ) Hur som helst kom den där spöknoppen simmandes emot mig och då förstod jagTur jag inte är ensam på buke om fenomenet att inte sett en levande orm i frihet!
Jag kunde några men använde de ju inte, och inget jag skulle begära!Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?
Jag hade aldrig satt min fot i vatten igen efter en sån händelse! Det är bara några år sedan jag kom över min rädsla för vatten (sjöar, hav alltså) och kunde bada för första gången på många år. Ormar var en del av rädslan. Jag har i och för sig inte badat i annat än badkar sedan 2014 men jag skulle vilja! Det är mer än vad man skulle säga om mig förr pga ormar....Jag såg en gång en komma simmandes när jag badade med det lilla Trakehner-stoet jag var medryttare på då. Trodde först jag tappat spöet i vattnet eller nåt. (Eller om jag blandar ihop det med ett tillfälle där jag faktiskt tappade spöet i vattnet ) Hur som helst kom den där spöknoppen simmandes emot mig och då förstod jag
Otrevlig upplevelse!Har råkat ut för nåt liknande. En ivrig tiggare kom fram på gatan och bad om nåt att äta. Han verkade vilja att vi skulle gå längre bort (vart?) men jag anade oråd plus var på väg till pressbyrån så jag pekade ditåt. När vi kom dit ville han köpa en korv, när jag står vid kassan så ville han ha två, jag tänkte ok. Visade sig att en till tiggare följt efter oss utan att jag sett det och den andra korven var till honom.
Sen pekade den första på Alvedon. Tjejen i kassan frågade mig om det var ok, jag sa jo (motvilligt), det var sån där munsönderfallande tabletter som kostade över 50 kr.
Sen försökte tiggaren ta kvittot men jag sa att det tar jag. Hela kortnumret står ju inte där men ändå.
Tror samma tiggare hängde efter mig en annan gång inne på Coop. Ville ha pengar. Jag sa nej, han tjatade, jag sa NEJ! Hördes säkert över hela affären men då fattade han och drog sig undan.
Sen dessa händelser ger jag inte något annat än pantflaskor/burkar.
Kan ibland ge lite pengar om det är tiggare jag känner till, var två kvinnor som brukade sitta här utanför huset förut. Trevliga och inte påträngande, till dem ger jag gärna pant och annat när jag kan.
Jag får samma reaktion som du!Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Det jag oftast blir förskräckt av är hur inlåst vissa vill ha det i sina förhållanden. Eller är det verkligen normalt att man har sin partners lösenord till telefon, mejl, Facebook osv?
Jag kunde några men använde de ju inte, och inget jag skulle begära!
(Alltså för att hon sagt dem/visat dem)
Jag får samma reaktion som du!
Min syster är sån. Hemskt!!! Gräsligt svartsjuk av sig!Många uttryckte det som att det var något självklart och att annars har partnern något att dölja
Den var mest gullig (men förstår dig också!) Tycker de flesta djur är gulliga när de simmar, de anstränger sig så mycket för att hålla huvudet över vattenytan och pustar och frustar.Jag hade aldrig satt min fot i vatten igen efter en sån händelse! Det är bara några år sedan jag kom över min rädsla för vatten (sjöar, hav alltså) och kunde bada för första gången på många år. Ormar var en del av rädslan. Jag har i och för sig inte badat i annat än badkar sedan 2014 men jag skulle vilja! Det är mer än vad man skulle säga om mig förr pga ormar....
Som att de kräver att deras partners inte får följa tjejer på insta. Liksom, va? Det är inte friskt beteende och det är skrämmande hur normaliserat det börjar bli.För mig är det så självklart att alla har rätt till ett privatliv. Dessutom handlar det om tredje part. Min partners kompisar ska ju kunna lita på att det de skriver inte läses av någon annan och vice versa.
Jag är med i ett par tjejgrupper på Facebook. Det brukar handla om skräckblandad förtjusning.
Många uttryckte det som att det var något självklart och att annars har partnern något att dölja
Som att de kräver att deras partners inte får följa tjejer på insta. Liksom, va? Det är inte friskt beteende och det är skrämmande hur normaliserat det börjar bli.
Nej tack, känns lite hysteriskt… !Många uttryckte det som att det var något självklart och att annars har partnern något att dölja