Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns som jag verkligen behöver något sött i natt, men jag min idiot har ätit upp all sorbet :banghead: Har nu en stor bula över vänster öga. Kanske ska ta bussen till ICA (ok en busstation) och inte gå dit och handla sorbet. Känner mig fortfarande yr och mår illa och bs på väg ner. Så nej, det sista jag vill göra är att laga mat.

Nu låter jag som en fruktansvärd hypokondriker och skäms otroligt, men kan det möjligtvis vara en mycket mild hjärnskakning? Eftersom jag inte kommer ihåg hur jag kom tillbaka till sängen igen.
Jag tycker du ska åka till akuten, det låter alvarligt med minnesförlusten!
Bättre att vara säker än ledsen sen. Jag tycker att du ska åka in! behöver observeras med tanke på hjärnskakning.
Så snälla åk in till akuten! :heart
 
Åh The Crown, älskar älskar den serien!!! Även visuellt en fröjd för sinnena. Kollade så mycket på första säsongen att jag nästan blev lite allergisk 😅
Jag är bara på andra säsongen 🙈 Tycker den är superbra, men lite för seg emellanåt så hade svårt att kolla längre när jag bara kunde kolla på paddan. Men nu när jag får upp det på tvn är det enklare, för då kan jag lösa sudoku eller kolla lite på buke emellanåt med 😅 Fullt medveten om att det inte är helt historiskt korrekt, men ändå intressant att se vissa historiska skeenden gestaltade!
 
Jag är bara på andra säsongen 🙈 Tycker den är superbra, men lite för seg emellanåt så hade svårt att kolla längre när jag bara kunde kolla på paddan. Men nu när jag får upp det på tvn är det enklare, för då kan jag lösa sudoku eller kolla lite på buke emellanåt med 😅 Fullt medveten om att det inte är helt historiskt korrekt, men ändå intressant att se vissa historiska skeenden gestaltade!
Skynda skynda, säsong 5 kommer i November och då får vi starta en Buketråd!
 
Sitter i soffan efter en bra dag. Förstår dock inte hur jag ska klara av att somna i tid eftersom jag sov några timmar i eftermiddags... Men men. Det blir kanske bra på något vis ändå. Sitter nu och kollar på kameror till salu. Lite beslutsångest, för det är inte direkt så billigt att man kan köpa alla och testa vilken man gillar mest :p
 
Upplever showen som uppstår när en grävling är under huset i vildmarken och hundarna hör hen krafsa i golvet 😂

th-1012642774__01__01.webp
 
Sitter i soffan efter en bra dag. Förstår dock inte hur jag ska klara av att somna i tid eftersom jag sov några timmar i eftermiddags... Men men. Det blir kanske bra på något vis ändå. Sitter nu och kollar på kameror till salu. Lite beslutsångest, för det är inte direkt så billigt att man kan köpa alla och testa vilken man gillar mest :p
Min hjärna insisterade på att ordet "salu" i ett inlägg av dig såklart måste vara en förkortning för 'saluki' 😆
 
Jag fick sådant ångestpåslag när jag kom in genom dörren efter jobbet idag. Det låg en handskriven lapp innan för dörren som bara löd - "This is my number" och så ett telefonnummer förstås, och ett namn och ett husnummer. Fy farao vad jag trodde att jag fått en läskig granne igen!
Fast det tog bara någon minut innan jag läste namnet igen och insåg att det är min jättefina amerikanska granne (som är gay och trygg) som jag brukar prata trädgård med. :heart Vi har gått om varandra så länge nu att vi för någon vecka sedan kom överens om att vi måste ha en catch up, men ingen av oss tänkte just då på att byta nummer skulle underlätta.

Trodde jag var över obehagskänslan efter idioten, men tydligen inte.
 
Skulle dressyrat runt i paddocken idag med ponnyn, men rymde från det på framskrittningen och red ut och galopperade istället :angel:. Pigg ponny, ibland är det bra med långa grusvägar för bromsen var ur funktion idag :D
Uppskattar dock att han ändå går fram förbi läskiga grejer, och även om bromsen inte funkade så skenar han inte heller. Var två ankor som flög upp precis brevid oss, upp från några ormbunkar så inte riktigt där man förväntar sig ankor, vilket han självklart reagerade på. Men det är inte mer än fem paniksprång och sen tillbaka till vanligt tempo :)

Storhästen fick gå i paddocken och kändes hyfsad fin mot slutet. Bara lite galopp på stället med henne utöver det planerade idag :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 590
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp