Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lyssnar på musik och fixar spellistan på min surfplatta. Tycker den är lite tråkig och behöver uppdateras. Vet inte riktigt vad jag vill ha istället trots att jag har hela dator proppad med sparade flikar av Youtube... "Åh, den är bra, bokmärk!". dottern skryter över sina 2000 låter på Spotify, då skulle hon se mina Youtubelåtar bokmärkta.... ;) De är fler! :o Och ändå vet jag knappt vad jag vill lyssna på ibland....

Sova kan jag göra i ett annat liv, har inte tid nu :D
 
I couldn't understand the words. I wanted to hear the words. It was a great song, "Maggie's Farm," and the sound was distorted. I ran over to the guy at the controls and shouted, "Fix the sound so you can hear the words." He hollered back, "This is the way they want it." I said "Damn it, if I had an axe, I'd cut the cable right now." But I was at fault. I was the MC, and I could have said to the part of the crowd that booed Bob, "you didn't boo Howlin' Wolf yesterday. He was electric!" Though I still prefer to hear Dylan acoustic, some of his electric songs are absolutely great. Electric music is the vernacular of the second half of the twentieth century, to use my father's old term

Därav 'legenden' ;)

Fö gick det åt helvete, efter att prövat precis allt så verkar det vara chassit som dött. Så jag kunde möjligtvis besparat mig en hel del pengar om jag köpt ett nytt. :meh: Men vem fasiken tänker att det är chassit det är fel på?
 
Hemkommen från utekväll i London och möts av ett mail där det står att vårt tåg hem imorgon blivit inställt p.g.a. ännu en förbannad strejk :banghead: Vi som just ikväll pratade om hur skönt det ska bli att komma hem imorgon, hur trevligt vi än har det här. Ja ja, vi får ta tag i detta imorgon och hoppas att vi kan få åka med ett annat, icke-inställt tåg. Håll en tumme är ni snälla!
 
Lyssnar på musik och fixar spellistan på min surfplatta. Tycker den är lite tråkig och behöver uppdateras. Vet inte riktigt vad jag vill ha istället trots att jag har hela dator proppad med sparade flikar av Youtube... "Åh, den är bra, bokmärk!". dottern skryter över sina 2000 låter på Spotify, då skulle hon se mina Youtubelåtar bokmärkta.... ;) De är fler! :o Och ändå vet jag knappt vad jag vill lyssna på ibland....

Sova kan jag göra i ett annat liv, har inte tid nu :D
Bokmärk? Skaffa konto på youtube istället och gör egna spellistor där :up: Jag har många olika spellistor efter smak där :D
Har praktiskt taget slutat med Spotify sen jag började med youtube, även om det är lite tråkigt att inte kunna lyssna med mobilen avstängd så är det gratis. Gratis smakar gott :D
 
Bokmärk? Skaffa konto på youtube istället och gör egna spellistor där :up: Jag har många olika spellistor efter smak där :D
Har praktiskt taget slutat med Spotify sen jag började med youtube, även om det är lite tråkigt att inte kunna lyssna med mobilen avstängd så är det gratis. Gratis smakar gott :D
Jag har konto där :D Prem...premiumerar ... det ordet! på Youtube och betalar 119 kr i månaden tror jag för att få lyssna hur mycket jag vill offline osv. Har det på min surfplatta, känner inte jag behöver det på datorn utan har bara fortsatt bokmärka mina låtar... eh, av bekvämlighets skäl! :o

Jag och Spotify kommer inte överens alls faktiskt, har aldrig förstått grejen utan alltid föredragit Youtube!

Men visst, hade jag varit begåvad och lagt klippet med en dobermann som springer runt ett kvarter i spellistan så hade jag ju inte råkat slarva bort det för flera år sedan och inte behövt tjura över att jag 1. inte vet vad det heter ALLS och 2. inte ens snubblar över det ALLS och 3. inte vet vad det var för bra låt klippet är gjort till. Jag är inte långsint alls, men detta irriterar mig fortfarande och det är nu rätt många år sedan jag tappade bort det.....
 
Jag har konto där :D Prem...premiumerar ... det ordet! på Youtube och betalar 119 kr i månaden tror jag för att få lyssna hur mycket jag vill offline osv. Har det på min surfplatta, känner inte jag behöver det på datorn utan har bara fortsatt bokmärka mina låtar... eh, av bekvämlighets skäl! :o

Jag och Spotify kommer inte överens alls faktiskt, har aldrig förstått grejen utan alltid föredragit Youtube!

Men visst, hade jag varit begåvad och lagt klippet med en dobermann som springer runt ett kvarter i spellistan så hade jag ju inte råkat slarva bort det för flera år sedan och inte behövt tjura över att jag 1. inte vet vad det heter ALLS och 2. inte ens snubblar över det ALLS och 3. inte vet vad det var för bra låt klippet är gjort till. Jag är inte långsint alls, men detta irriterar mig fortfarande och det är nu rätt många år sedan jag tappade bort det.....
Men duuuuu, det är ju för bekvämlighetens skull man har låtarna i en spellista istället som bokmärken på ett enda ställe :cautious::p skulle inte stå ut om jag inte kunde lyssna på samma musik på laptopen och mobilen :rofl:
 
Suck, det verkar definitivt vara något som är fel med chassit. Naturligtvis. Det sätter på, fläktarna går på, men ingen handskakning och ffa kan jag se att datorn inte är igång eftersom usb inte lyser och jag kan inte heller stänga av dem med pwr knappen utan måste stänga av psu. Det sista jag ville/behövde men det är bara att beställa ett nytt antar jag. :meh:
 
Jag håller med @cirkus :)
Det känns men det är inte mer än så. Man brukar få bedövningskräm några minuter innan och sen är det ofta (alltid?) bedövning i själva fillersen. (Om man nu böjer ordet så :D )

Det går att få många olika sorters resultat. Dels beroende på kunden, dels på material och mängd samt behandlaren.
Här är en (osminkad, svettglansig och telefonsneglande :rofl: ) bild från precis efter behandlingen:
Visa bifogad fil 97060
Förlåt, detta är kanske jättedumt att fråga :o men då fotot är taget precis efter behandlingen, är det lite svullnad som försvinner efter ett tag också?
Edit: så går det när man läser genom att gå baklänges :angel: fick fram svaret! :up:
 
Men duuuuu, det är ju för bekvämlighetens skull man har låtarna i en spellista istället som bokmärken på ett enda ställe :cautious::p skulle inte stå ut om jag inte kunde lyssna på samma musik på laptopen och mobilen :rofl:
Ja, jo, det är sant, men på datorn så går man in på youtube genom att klicka på en valfri låt och sedan har man antingen automatiskt uppspelning eller så klickar man sig vidare. Man kan verkligen förbruka timmar där inne och hitta nya intressanta ting! :D

På surfplattan är det inte lika lättnavigerat så där har jag min lista liksom.
 
Ja, jo, det är sant, men på datorn så går man in på youtube genom att klicka på en valfri låt och sedan har man antingen automatiskt uppspelning eller så klickar man sig vidare. Man kan verkligen förbruka timmar där inne och hitta nya intressanta ting! :D

På surfplattan är det inte lika lättnavigerat så där har jag min lista liksom.
Aha, det är så du gör :idea::up:
Jag har oftast mina favoriter som jag vill lyssna på igen, igen, igen, igen och ... igen :angel: minns mina tonår när jag spelade cds på min bärbara radio, min mamma hann bli rejält trött på vissa av mina låtar, gissar att hon fortfarande har trauma :angel::rofl:
 
I dag har det varit en mycket lang dag pa var "county fair" ... i morgon blir det formodligen en lika lang dag igen, MEN da kommer barnbarnen sa jag tar ledigt nagra timmar mitt pa dagen och umgas med dem da det ar sista fair dagen. :D Pa sondag ska vi plocka ner och forsla bort alla grejor fran fair, och sedan ar vi fardiga med fair for ett helt ar.

I dag tryckte jag i mig en massa "curly fries" igen. Den har killen var pa fair forra aret ... och han kande igen mig i ar nar jag kom.😂
IMG_2030.JPG


Har tillverkas de curly fries jag satte i mig. Med hjalp av en borrmaskin🤔
DSC_4553.JPG


Och har ar dagens sotsak ... ett Elefant ora med socker och kanel (det finns en tallrik under, men det ar ju ett elefant ora sa 😁)
DSC_4574.JPG
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp