Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Huh, det visste jag inte! Eller, jag var inte säker, det blir ju per definition så att man bara ser dom andra 😄

Precis.

Många av min sambos manliga vänner brukar klaga på hur fult det är med tjejer som gör behandlingar och hur fint det är med naturliga tjejer. (Suck)

Till mig.

Som har en del gjort. Jag tycker själv att det inte ser 100% naturligt ut längre, men antar att eftersom att jag inte har en snusläpp så märks det inte för random folk?

Dom tycker det är jättepinsamt när jag berättar om vad jag gjort efter att dom klagar klart.
 
Precis.

Många av min sambos manliga vänner brukar klaga på hur fult det är med tjejer som gör behandlingar och hur fint det är med naturliga tjejer. (Suck)

Till mig.

Som har en del gjort. Jag tycker själv att det inte ser 100% naturligt ut längre, men antar att eftersom att jag inte har en snusläpp så märks det inte för random folk?

Dom tycker det är jättepinsamt när jag berättar om vad jag gjort efter att dom klagar klart.
Haha, gillar att du berättar det för dem :D Mäns uppfattning om hur en "naturlig kvinna" ser ut har en tendens att ligga en bra bit från verkligheten, i alla fall om vi snackar naturlighet som ett skönhetsideal.
 
Haha, gillar att du berättar det för dem :D Mäns uppfattning om hur en "naturlig kvinna" ser ut har en tendens att ligga en bra bit från verkligheten, i alla fall om vi snackar naturlighet som ett skönhetsideal.

Tycker det är löjligt att tjejer ska vara ”naturliga”. Oftast betyder det typ blonda med långt hår, smala men kurviga, sminkade men inte ”så det syns”, ”naturligt” (lol) hårlösa, ingen utstickande stil utan helt beiga. Inte för smarta, välutbildade eller rika och inte minst: såklart ”gulliga mot män” 😆
 
Tycker det är löjligt att tjejer ska vara ”naturliga”. Oftast betyder det typ blonda med långt hår, smala men kurviga, sminkade men inte ”så det syns”, ”naturligt” (lol) hårlösa, ingen utstickande stil utan helt beiga. Inte för smarta, välutbildade eller rika och inte minst: såklart ”gulliga mot män” 😆

Ja men eller hur. Man kan också byta ”gulliga mot män” till ”säger inte emot”.
 
Funderar på hur jag ska lösa att klippa håret. Har gått till samma frisör i många år och jag har inte så lätt att lita på att det blir bra. om jag går till någon annan, dr gånger jag gjort det av någon anledning har det blivit allt annat n bra tyvärr. Har en tid när hon kommer tillbaäka från semestern för att jag min klant missade att boka en tid innan hon gick på semester. Det är egentligen alldeles för lång tid sen förra klippningen för jag har kort hår och det behöver klippas ofta. Har så tunt och mjukt hår att det ser katastrofalt ut när det är lite längre.

Men nu har jag helt plötsligt fått en anställningsintervju tre dagar innan min klipptid. Jättekul såklart för det är ett jobb jag verkligen vill ha!! 😀

Måste klippa mig innan dess känner jag då det annars bara kommer att vara tunt, stripigt och se ut som en katastrof typ. I-landsproblem jag vet 🫤
Kan frissan din rekommendera en kollega? Annars går intervjun säkert strålande oavsett - hänger det på frisyren vill du nog inte ha jobbet i alla fall. :D
 
Good news, har fått skärm att prata med datorn efter långa och tålmodiga uteslutningsmetod(er). Eg, det är inget fel på cpu, gpu eller psu (ej nördord bara förkortningar). Har som tur är ett gammalt chassi och psu som jag kunde experimentera med. Samt ett antal cpu fläktar och den tilltänkta är på plats. Så nu är frågan, är det chassi som har slutat fungera? Det booorde inte ha något att göra med handskakningen. Jag har bara satt i en pinne ram och tänkte sätta moderkortet i chassi och bara koppla i det jag gjort tidigare, dvs strömmen. Om den fortfarande svarar, då ska jag sätta i mer ram och koppla sata kablar. Men, det stora men, jumpers till frampanelen på det riktiga chassit har bråkat tidigare.

Alla tummar, tassar och tår måste hållas. Kan apropå tråden om vad vid gör som ingen annan vet - skrikit på datorn så katten tittar upp då och då och tycker jag är (lite?) galen.
 
Spenderade en halvtimme eller så i duschen, hade jag haft ett bad hade jag lätt sovit där hela natten. <3 Nu kom jag istället ut och var av någon anledning på väg att dö svältdöden, så jag slängde ihop äggröra med svamp, soltorkade tomater, chorizo och krasse och håller istället på att äta ihjäl mig samtidigt som jag slåss med vilddjuren om brödfödan! Aldrig fick man leva "lagom." :arghh:😅
 
Jag är vaken. Måleriet är klart och torkar. Eller allt är inte klart men deadline för att måla har gått ut. Nu måste det torka inför hemfärd. Åker hem om fem dagar. Sjukt att jag varit här i sex veckor snart. Känns som att tiden rusat iväg. Väldigt delade känslor att åka hem till Sthlm. Saknar vännerna men i övrigt har jag haft det mkt härligt i min lilla stuga
Dom veckorna har nog gjort dig väldigt gott. Så skönt och komma iväg från vardagen.
 
Tycker det är löjligt att tjejer ska vara ”naturliga”. Oftast betyder det typ blonda med långt hår, smala men kurviga, sminkade men inte ”så det syns”, ”naturligt” (lol) hårlösa, ingen utstickande stil utan helt beiga. Inte för smarta, välutbildade eller rika och inte minst: såklart ”gulliga mot män” 😆
Var hittar man dom kvinnor du beskriver? Jovisst i 14-15 års åldern kanske.
Noll intresse för småbarn själv. Japp jag är man.
 
Eller gör som Pete Seeger i Waterstock - enligt legenden. Han högg av sladden till Bob Dylans elgitarr med en yxa.
I couldn't understand the words. I wanted to hear the words. It was a great song, "Maggie's Farm," and the sound was distorted. I ran over to the guy at the controls and shouted, "Fix the sound so you can hear the words." He hollered back, "This is the way they want it." I said "Damn it, if I had an axe, I'd cut the cable right now." But I was at fault. I was the MC, and I could have said to the part of the crowd that booed Bob, "you didn't boo Howlin' Wolf yesterday. He was electric!" Though I still prefer to hear Dylan acoustic, some of his electric songs are absolutely great. Electric music is the vernacular of the second half of the twentieth century, to use my father's old term
 
I couldn't understand the words. I wanted to hear the words. It was a great song, "Maggie's Farm," and the sound was distorted. I ran over to the guy at the controls and shouted, "Fix the sound so you can hear the words." He hollered back, "This is the way they want it." I said "Damn it, if I had an axe, I'd cut the cable right now." But I was at fault. I was the MC, and I could have said to the part of the crowd that booed Bob, "you didn't boo Howlin' Wolf yesterday. He was electric!" Though I still prefer to hear Dylan acoustic, some of his electric songs are absolutely great. Electric music is the vernacular of the second half of the twentieth century, to use my father's old term
He didn't. En skröna alltså.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp