Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
En vecka gjord efter semestern. Luftrören avskyr fortfarande munskydden, jag är stum i benen efter att ha trampar runt i korridoren. Men jag har ett jäkla roligt jobb och det har varit en bra vecka.

Eftersom jag ät lite trött efter stall, där det inte precis blev bättre i luftrören av att jag lyfte på boxmattorna i boxen och rengjort ordentligt så avslutar jag med en liten whisky 🥃
 
Dagen började bra. Lånade en bra bok på bibblan, åt tacos hos mamma och pappa och drack cider ute i solen. Men sen var det ju bara tvunget att börja regna. Bläääää!👎
Hade fått kallelse till mammografi. Jag är dock rädd för allt som har med sjukvård att göra och dessutom har vi 10 mil dit det ska utföras och det blir både krångligt och dyrt att ta ledigt.
I brevlådan låg också ett paket med en fitbit som en snäll människa jag inte känner har skickat.
Mamma fick en av mig när hon fyllde år och eftersom hon inte är tekniskt köpte jag den lättaste modellen utan klocka.
Nu visar det sig att den inte finns att köpa i Sverige längre så vi sa att det kan ju vara bra att leta på köp och sälj innan hennes går sönder. Och otroligt nog fanns en människa som hade köpt en men aldrig använt.
37E9562C-9F9A-41D7-8546-268A346651A7.webp
 
Vet du. I all välmening! Jag tror att du skulle behöva tänka på ngt annat än piller/hälsa/krämpor/blodprov.
Bara ett tips från mig som jag själv haft en del nytta av! Fattar att det är lätt att få en hangup speciellt om man har ganska lite övrig aktivitet i livet men jag vet av erfarenhet att det inte är bra att bli för upphakad liksom. Du skrev i positiva tråden att du mår bra. Jag tycker att du ska fortsätta med det och fylla dagarna med annat än grubblerier kring piller och hälsa, världen är så mkt större än så! :)
Jag är så enig i det du skriver. Efter min blodförgiftning hade jag en (kort tack och lo) period när allting kretsade runt piller, prover, svar. Jag kände mig som en levande nåldyna med bl¨märken överallt.

En vänonna drog ut mig på krogen och det blev början på mitt tillfrisknande. Insåg att jag behöve stimulans och tänka på annat. Orken var inte bästa men jag gjorde det jag orkade och det blev sakta bättre. :)
 
Funderar på hur jag ska lösa att klippa håret. Har gått till samma frisör i många år och jag har inte så lätt att lita på att det blir bra. om jag går till någon annan, dr gånger jag gjort det av någon anledning har det blivit allt annat n bra tyvärr. Har en tid när hon kommer tillbaäka från semestern för att jag min klant missade att boka en tid innan hon gick på semester. Det är egentligen alldeles för lång tid sen förra klippningen för jag har kort hår och det behöver klippas ofta. Har så tunt och mjukt hår att det ser katastrofalt ut när det är lite längre.

Men nu har jag helt plötsligt fått en anställningsintervju tre dagar innan min klipptid. Jättekul såklart för det är ett jobb jag verkligen vill ha!! 😀

Måste klippa mig innan dess känner jag då det annars bara kommer att vara tunt, stripigt och se ut som en katastrof typ. I-landsproblem jag vet 🫤
 
Jaha! Då har jag genast två frågor till: Gör det hemskt ont? Och går det att göra det så att det ser naturligt ut?

(Menar inget negativt utan fortsatt ren nyfikenhet :) De man lägger märke till är ju ofta de som har en mindre naturlig effekt, ibland kanske man inte är ute efter en naturlig look och det är såklart helt legitimt. Den enda personen jag känner som har gjort det ser det inte naturligt ut på och då känns det dumt att fråga, för jag vet inte vilken effekt hon är ute efter.)
Det är sjukt många som har sina läppar fyllda där ingen märker det alls. Det är så för dom flesta. :)

Och det gör inte speciellt ont alls!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp