Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur bygger man en grävlingssäker blomlåda ;)
Min och kollegans svar: Bygg själva lådan av plåt, och bygg sedan en bur av metall att sätta över den. Köp sedan fyra stycken airwicks som får stå i varje hörn och spruta doft kring lådan.
Bygg sedan en skylt i trä, den måste vara jättestor men låg mot markern, anledningen till att den behöver vara stor är att bokstäverna måste vara gigantiska för att grävlingarna ska kunna läsa med sin urusla syn. Skriv typ "Grävlingar undanbedes!" Komplettera med blindskrift. :D
 
Vet du. I all välmening! Jag tror att du skulle behöva tänka på ngt annat än piller/hälsa/krämpor/blodprov.
Bara ett tips från mig som jag själv haft en del nytta av! Fattar att det är lätt att få en hangup speciellt om man har ganska lite övrig aktivitet i livet men jag vet av erfarenhet att det inte är bra att bli för upphakad liksom. Du skrev i positiva tråden att du mår bra. Jag tycker att du ska fortsätta med det och fylla dagarna med annat än grubblerier kring piller och hälsa, världen är så mkt större än så! :)
Ska börja jobba på måndag.
Då hinner jag inte tänka på det :)
 
Kom ut från min stuga vid 10.30 och insåg att det stod lite folk vid det stora huset. Artig som jag ändå är sa jag “god morgon” och presenterade mig/tog i hand.
En tant: ”klockan är 10.30”.

Liksom hej på dig också eller…? Vissa människor är så skeva. Skiter i hennes eventuella dygnsrytm och behov att påpeka/pika min. Säg bara hej och hälsa tillbaka? Om ngn sagt godnatt till mig kl 21 hade jag väl neutralt bara svarat godnatt? 😆
Folk verkar ha så enormt svårt för det grundläggande typ sociala spelet 😆
 
Kom ut från min stuga vid 10.30 och insåg att det stod lite folk vid det stora huset. Artig som jag ändå är sa jag “god morgon” och presenterade mig/tog i hand.
En tant: ”klockan är 10.30”.

Liksom hej på dig också eller…? Vissa människor är så skeva. Skiter i hennes eventuella dygnsrytm och behov att påpeka/pika min. Säg bara hej och hälsa tillbaka? Om ngn sagt godnatt till mig kl 21 hade jag väl neutralt bara svarat godnatt? 😆
Folk verkar ha så enormt svårt för det grundläggande typ sociala spelet 😆

Du skulle alltså sagt "God förmiddag"? :angel: :p

Edit: Eller så var det en surjämte som hamnat fel geografiskt :rofl:
 
Vill äta framför tvn, står i valet och kvalet nu. Ska ha soja till :nailbiting:

Barnet får inte göra det, så säger alltid att ”vi” inte gör så. För jag är rädd för att få fläckar på mattan. Jag gör det ibland, ändå :bag:

Det kommer resultera i att jag kommer spilla på mattan en vacker dag.
 
Kom ut från min stuga vid 10.30 och insåg att det stod lite folk vid det stora huset. Artig som jag ändå är sa jag “god morgon” och presenterade mig/tog i hand.
En tant: ”klockan är 10.30”.

Liksom hej på dig också eller…? Vissa människor är så skeva. Skiter i hennes eventuella dygnsrytm och behov att påpeka/pika min. Säg bara hej och hälsa tillbaka? Om ngn sagt godnatt till mig kl 21 hade jag väl neutralt bara svarat godnatt? 😆
Folk verkar ha så enormt svårt för det grundläggande typ sociala spelet 😆
Nästa gång garderar du dig och säger lika glatt ”God 10.30:00!” eller vad klockan nu är . (Alltså om du stöter på denna speciella person igen.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp