Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sisådär.... Nu har jag laddat upp skrivuppgiften till lärplattformen. Lite jobbigt att bara få ladda upp max 5 sidor (3-5) igen. Jag har skrivit 17 sidor vid det här laget ju.... :D Men å andra sidan ska jag läsa och kommentera tre kurskamraters texter, och det kanske hade varit lite jobbigt om alla hade laddat upp 15-20 sidor..... :D
 
Sitter i garaget och väntar. Vi håller på att måla om. Killen kom på att det är nog smartast att ha svart nedtill i garaget, då grabbarna närmar sig a-traktor åldern och troligen kommer vilja meka och greja i garaget.

Helt vita väggar duger inte då, inte till en pedant som killen är ibland, så vi testade ett nytt sätt att maskera.
Där man målar med den befintliga vägg färgen (vit) över tejpen där det svarta ska målas. Låter det torka, sen måla det svarta. Det ska inte blöda igenom maskeringen.

Det funkade på den andra väggen förutom att tejpen drog med sig lite av det vita väggen. Så jag fick gå med ”picasso” penseln och fylla i.

Nu blir det snart dax för den andra väggen. Vi har spacklat igen hål och ojämnheter, slipat och nu ska det vita målas först. Sen ska vi markera ut vart tejpen ska sitta.

9770F91D-02B5-418D-9A23-1B0ACAF66834.webp
 
Sitter i garaget och väntar. Vi håller på att måla om. Killen kom på att det är nog smartast att ha svart nedtill i garaget, då grabbarna närmar sig a-traktor åldern och troligen kommer vilja meka och greja i garaget.

Helt vita väggar duger inte då, inte till en pedant som killen är ibland, så vi testade ett nytt sätt att maskera.
Där man målar med den befintliga vägg färgen (vit) över tejpen där det svarta ska målas. Låter det torka, sen måla det svarta. Det ska inte blöda igenom maskeringen.

Det funkade på den andra väggen förutom att tejpen drog med sig lite av det vita väggen. Så jag fick gå med ”picasso” penseln och fylla i.

Nu blir det snart dax för den andra väggen. Vi har spacklat igen hål och ojämnheter, slipat och nu ska det vita målas först. Sen ska vi markera ut vart tejpen ska sitta.

Visa bifogad fil 97014
Snyggt :up:
 
Trodde jag var frisk idag, men nej.. Febern kom tillbaka. Försökte åka till stallet iaf, men fick vända när jag kom ut till bilen då jag insåg hur kasst min kropp mådde.
Så nu ligger jag i soffan och vilar igen.

Men imorgon, då måste jag vara frisk!
 
Handlat åt katterna så deras "farfar" slipper det när han passar dem nästa vecka 😊 Puck älskar sin "farfar" ända människan typ som får klappa på honom förutom vi. Han är mkt skygg för folk, vet att våra grannar muttrar om att han vägrar komma fram till dem och bli klappade 😂 Jag tycker det är bra då håller han sig borta från folk han inte känner.
 
Åskade och regnade ordentligt i natt så trodde jag skulle få en frisk härlig dag i dag men icke. Kvavt, klibbigt och lågt i tak. Har i alla fall motionerat min lilla bruna och nu borde jag nog ta tag i lite städning. Ska bara dricka kaffe först....... och kanske gå ner till växthuset. Det behöver nog vattnas. Kan nog komma på något mer som behövs :angel:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp