Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mötte precis ett gäng studenter i bara underkläderna. Jag blev ganska förvånad :D Förklaringen till detta udda beteende är att det spöregnar, ingen av dem hade regnkläder med sig, och de ville cykla hem nu.
Jag bistod med sopsäckar att lägga skor och kläder i under cykelturen :up:
 
En drink i puben blev det
En alkoholfri sådan
 

Bifogade filer

  • 20220805_122942.webp
    20220805_122942.webp
    175,4 KB · Visningar: 16
varit i stallet på fm och ridit en sväng i klibbig värme. Har lyckats köpa biljetter till matchen nästa söndag och nu sitter jag och lyssnar på regnet. Fortfarande 22 grader än så länge får pålle vara ute. Blir det riktigt kallt få jag väl åka och ta in honom. Jag borde göra nytta men är seg.
 
Måste packa lite inför imorgon. Har nog plockat ihop det mesta redan, tror jag. Men ska hämta in ett par saker från förrådet. Det viktigaste är ju ändå att jag har böcker med mig (som jag förhoppningsvis får sälja några av :) !)..... Ska inte köra förrän 9:30 imorgon, så än känner jag ingen stress (eller, jo, NERVÖS är jag redan lite grann).

Har varit ute på promenad. Vädret här idag är halvmulet, ca 20 grader. Regnar inte längre. Rätt skönt promenadväder med andra ord.... :)
 
Det blåser rejält. Har öppnat altanen fönstren på altanen och hoppas på att tavlorna ska torka snabbare. Har ju ingen ungdomlig granne som kan sitta med hårtorken 😆 Hoppas att detta hjälper
 
Nu börjar jag noja om Megara igen. Hon åt inte upp sin Sheba med frön i. Däremot slukade hon sin Sheba utan frön. Hon åt inte heller upp Sheban (med frön) igår kväll. Jag var på väg att åka in med henne. Paniken att hon fått i sig glassplitter på något sätt gnager. Hade kontakt med FirstVet som rekommenderade att eftersom allmäntillståndet är bra så skulle jag se om hon ville äta innan jag åkte in. Hon käkade upp sin Bozita i morse, åt upp den igen nu när jag kom hem och sover sött. Försökt klämma på henne för att se om buken/tarmarna är ömma. Det är så jäkla svårt eftersom hon blir rasande vare sig det är något eller inte. Iofs vet jag inte om hon skulle skrika till om det gör riktigt ont, men hon svär som en borstbindare direkt jag trycker lite.

Det är så svårt med FirstVet eftersom det är helt hopplöst att lyfta upp läppen så de kan titta på slemhinnorna eller i ögonen. Dessutom hjälper det naturligtvis inte att (världens curliganste, curlingslav) sitter och gråter och försöker hålla fast en vilt klösande, svärande/skrikande och bitande katt.

@tornblomma bästa sättet när man inte mår bra själv, fokusera på om din pälskling mår dåligt. Då glömmer man bort allt annat. :angel:
 
Går trögt här idag 😂👍 Listan är lång och inte ens hälften är avbetad. Trule ska köras imorgon bitti, han ska gå sitt sista pass denna vecka.
Väntar på att syster ska komma med det hon vill att vi tar med i bilen, det ska flyga över istället för att åka färja.
 
Hade ju tänkt att tvätta fönster idag...det får bli en annan dag för nu regnar det igen. Jobbat hemma idag och inte haft ett dugg att göra. Har tvättat, kollat efter nya jobbmail, dammsugit och dammat 4 av 5 rum, kollat efter mail, diskat, kollat efter mail, läst bok, kollat efter mail...
Tur det är helg och ryttar-VM start imorgon!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp