Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Pengar behövs men är inte allt heller, kan jag börja tidigare gör jag det; gjort flera gånger. Idag passar det inte känner jag och behöver väl eg inre få dåligt samvete, det är Inte bara jag som sa ifrån om att gå in tidigare ser jag..

Nä finns ingen anledning att ha dåligt samvete. Har de kris får de erbjuda ngn slags bonus då nappar säkert ngn
 
Nä finns ingen anledning att ha dåligt samvete. Har de kris får de erbjuda ngn slags bonus då nappar säkert ngn
Ja, min devis är att alltid säga nej först och sedan se vad som kommer ;) Eller lämna ett motbud typ: ja jag kan komma in tidigare men inte förrän kl XX och då önskar jag sluta tidigare imorgon istället.
Men jag är ju fast anställd och riskerar inte att bli utan jobb. Krånglar man för mycket som timanställd kanske man inte får så många timmar som man behöver i slutändan.
 
Ja, min devis är att alltid säga nej först och sedan se vad som kommer ;) Eller lämna ett motbud typ: ja jag kan komma in tidigare men inte förrän kl XX och då önskar jag sluta tidigare imorgon istället.
Men jag är ju fast anställd och riskerar inte att bli utan jobb. Krånglar man för mycket som timanställd kanske man inte får så många timmar som man behöver i slutändan.

Du har vanan inne att förhandla hör jag ;)
Är nog lite beroende på bransch också! På vissa ställen verkar kris i bemanningen vara mer regel än undantag vad det verkar
 
Du har vanan inne att förhandla hör jag ;)
Är nog lite beroende på bransch också! På vissa ställen verkar kris i bemanningen vara mer regel än undantag vad det verkar

Nu är ju jag bara sommarvikarie men jag upplever att extrajobb med kort varsel görs väldigt respektfullt där jag är nu. Vi har haft lite sjukstuga och varit kort vissa skift, mitt lag blev tillfrågat i mer eller mindre sista sekunden om någon kunde stanna några timmar till. Vi var bara två som kunde och den ordinarie hade gått ut extra tidigare dagar på vår ledighet. För mig var det då självklart att stanna kvar, jag vet hur jobbigt det är när vi är kort om folk. Det var absolut ingen som pressade att jag skulle ta det, speciellt eftersom jag är vikarie. Jag kände mig lugn i att hade jag sagt nej hade ingen blivit sur.

På de premisserna ställer jag gärna upp.
 
IMG_20220805_102322833.webp

Min fina farbror Puck har fått en ny filt ❤️Min älskade lilla otursfågel. 10 år har vi kamperat ihop nu.
 
Jag omorganiserar omorganisationen på organisationen i vaktmästeriet. Annars är det helt dött i dag också. :cautious:
Har iaf kollegan, nästa vecka blir jag helt ensam, det är väl då något jävligt händer typ oj du måste flytta alla möbler i hela skolan från punkt A till punkt B eller något :D
 
Ja, min devis är att alltid säga nej först och sedan se vad som kommer ;) Eller lämna ett motbud typ: ja jag kan komma in tidigare men inte förrän kl XX och då önskar jag sluta tidigare imorgon istället.
Men jag är ju fast anställd och riskerar inte att bli utan jobb. Krånglar man för mycket som timanställd kanske man inte får så många timmar som man behöver i slutändan.
Förstår din tanke, självklart- jag säger inte ifrån i onödan om jag säger så. En timvikarie svarar aldrig när hon är fritt schemalagd...Så gör då inte jag tex.
 
Kom inte ur sängen förrän 9 i dag heller.
Ute och långsamgår delar av dagens steg.
Kletig luft.
Sen vet jag inte vad jag ska göra.
 
Fick igår någon sorts infall att göra surkålsjuice.:eek: Hittat juicare på marketplace för en hundring som jag får hemlevererad strax. :bow: Jag skulle kunna vara kung på att få folk att leverera saker till mig!

Ja så, wish me luck med surkålsjuicen. Aldrig smakat och definitivt inte övertygad om att det är gott.

Och coolaste ever: blyga kissen har sovit i min säng inatt!
 
Fick igår någon sorts infall att göra surkålsjuice.:eek: Hittat juicare på marketplace för en hundring som jag får hemlevererad strax. :bow: Jag skulle kunna vara kung på att få folk att leverera saker till mig!

Ja så, wish me luck med surkålsjuicen. Aldrig smakat och definitivt inte övertygad om att det är gott.

Och coolaste ever: blyga kissen har sovit i min säng inatt!
Förlåt men det lät… inte gott :nailbiting:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp