Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter på altanen och njuter av sommarens kanske sista varma kväll. Ovädret har inte hunnit till oss än och det verkar som att vi slipper åskan men får regn större delen av morgondagen. Lite synd då en kompis med barn skulle kommit och hälsat på och låtit Robban göra sitt årliga inhopp som barnponny men å andra sidan är det väldigt torrt och jag vill kunna plocka svamp i höst.
 
räddningstjänst åker inte ut förrän det har "lugnat" sig och de gör bedömningen att arbete kan ske "utan risk". Det gjorde vi väldigt klart för folk när naturkrafter kom till min kommun.
Tur jag inte bor i skåne då, här började dom omg,då tåget stod still pga skit på ledningar o bana, väger in o ut ur byn hade träd över sig,vilket hindrar både polis o ambulansen ,sen är vi en hyfsat liten by på landet så alla med en motorsåg o kunskap har röjt, katthemmet har fått hjälp med taket och ridklubben får hjälp from kl 9 i morgn bitti med tak.hagar mm.
Dock finns det några kunder till en av dom lokala måleri/mattläggar firmorna som kommer bli utan hantverkare för han har ingen bil.
297872164_426101922879871_1231404431614036966_n.webp


Det där är taket från Moelven ( säljer bla limträbalkar)
 
Du menar väl inte Fazers gröna marmeladkulor :eek::confused: ??? De är ju HELT underbara :d:d:d !!

Du har ratt! De SER helt underbara ut. Sa med risk for livet snor man en fran mamma och forvantan brinner i brostet medan dreglet slacker elden innan man tar forsta forsiktiga tuggan 😳 Da inser man hur fruktansvart lurad man blivit ... samtidigt som man spottar frenetiskt och rusar for att skolja munnen.
Detta kan handa igen och igen och ...

Dricker rosévin (det är ALLDELES för gott förresten :) ) och SKRIVER :) !!

På lördag ska jag vara med på ett öppet hus hos en författare. Jag börjar bli läskigt nervös. Det där är så långt ifrån min personlighet som man kan komma egentligen.... Men jag vill nå ut med min bok. Vill sälja. Vill knyta kontakter. Den blyga introverten får jobba extra hårt :D !!

Kom bara ihag att du ar super bra ... du vet vad du gor och har absolut ingenting att vara nervos over. ❤️

En tromb gick genom töreboda och tog med sig tak,träd,saker och vände upp o ner på en husvagn,värsta vädret,jag klarade mig då den vände åt andra hållet.
Visa bifogad fil 96942

I stora delar av USA ar ju tromber ganska vanliga. Nar jag bodde i South Carolina och Florida, dar det bara ar "sma" tromber forlorade vi ett staket till hastarna i Florida ... och i South Carolina tog en tromb med sig nagra trad i olika omgangar och vart garage tak, :cautious: lyfte det helt enkelt av taket och la det pa var "driveway" tio meter narmare grinden. Taket var lite skrynkligt i kanterna, men sag annars helt okay ut. Och dar byggs det med tanke pa att tromer inte ska fa faste och "ta med sig" delar av byggnader. De tidigare agarna anvande inte de speciella "fast sattarna" pa taket till garaget ... nar vi fixade ett nytt tak var tromb forstarkningen med!
Det lat som om jag hade ett tag i min "backyard". Ganska laskigt ... sa jag gick i sang sa jag inte behovde tanka pa det😖

Sa har sag det ut nar CNN rakade vara ute och filma. Det ar ett par Semis, lastbilar som ar minst 29-30 meter langa som flyger i luften.

.
download-4.webp
 
I dag ringde de fran mitt sjukhus och vi bokade tid for mig att fa Evusheld sprutor som forebyggande. Hon som ringde tyckte att jag skulle komma i morgon ... men da jag ar bokad att jobba med rekrytering for bussbolaget skot vi pa det till pa Mondag morgon. Jag ar sa himla tacksam for mitt sjukhus och min forsakring som ger mig sadana fordelar nar det kommer till min halsa. :heart
 
Yep, men jag orkade inte stå och hälla ner grytorna i små portionsformar utan de blev betydligt större och när man än gång tinat dem kan man inte frysa igen. Tyvärr. Och eftersom jag är ensam, så blir det minst två dagar när jag tinar.
Det går inte att dela med vass kniv. Det brukar jag göra när jag inte skall ha allt. Kanske tina lite grann.
 
Jaha, vad ska jag hitta på idag då? Gått igenom gamla ansökningar, skickat ut en massa påminnelser. Nu då? Det blir lite långsamma dagar.. Det kommer förmodligen komma igång mer snart, men innan alla är tillbaka från semestern blir det sega dagar för mig. Jag får väl försöka hitta nåt att göra.

Just nu lyssnar jag på odla i p1.
 
Dags att börja mocka 🤨 Tog en stund att få på Ella grimman idag, hon blev rädd här om dagen för en plastpåse som hon själv tog tag i, efter det har hon varit lite misstänksam. Men efter hon hade fått tvätta mina händer så kunde jag sätta på grimman 😂 Nej hästar och speciellt fölungar är inte logiska. Men bara det fungerar är jag nöjd! Massor att göra idag ..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp