Vad gör vi CLIX

Status
Stängd för vidare inlägg.
ja den lät oxå,känns skönt att bara vara i utkanten på den, nu är byn i aftonbladetVisa bifogad fil 96948

Vägen ur byn mot Skövde
297768756_10158935732957081_7661176908130222173_n.jpg

Den tog en sväng genom Axvall (utanför Skara) med, min mamma kunde fått in en björk i lägenheten. Är ett mirakel huset klarat sig när man ser hur nära den har fallit.
 
Det går att variera mer om man vill. Färdiglagat delar jag upp i typ 2 portioner/burk. Stekar och skurna bitar typ 3-5 portioner när jag fryser in.

Yep, men jag orkade inte stå och hälla ner grytorna i små portionsformar utan de blev betydligt större och när man än gång tinat dem kan man inte frysa igen. Tyvärr. Och eftersom jag är ensam, så blir det minst två dagar när jag tinar.

Jag visste att det skulle bli såhär, köpte citronsorbet vid eventuellt kraschande av blodsocker. Ingen krasch inom synhåll och jag har ätit upp halva asken sorbet :meh:
 
SVT hörde av sig om ”vem bor här”. Så nu försöker jag övertala en snygg granne att gå in istället för mig pga pallar ej vara med i tv pga för sunkig. Oklar plot twist ”jag bor inte här men är en granne”? 😅

Har haft en mkt bra eftermiddag efter visit på sjukan. Suttit under ett parasoll, druckit vin och lyssnat på Cesaria Évora.

9283DFBD-698D-49AF-8674-B8ACDE35D96C.jpeg
 
Senast ändrad av en moderator:
När åskan (väldigt lite dock) och extremregnet var här så blåste det också storm i typ 5-10 minuter, möblerna flög runt och träden vikte sig nästan. Sedan upphörde regnet och vinden som i ett trollslag och det var magiskt klar skön luft.
Jo tack jag märkte allt det- tvära kast verkligen!
 
Hemma sedan typ 3 timmar drygt, men är märkligt pigg ändå, jättemärkligt! Sovit gott i natt, brukar sova dåligt på hotell så jag tar alltid en sömntablett då, så det gjorde jag nu med, tänkte att den nog tar en stund innan den klubbar mig så jag lyssnade på musik... Ööööhhh...vaknade 04.25, ingen aning om när jag somnade, typ genast?! Spellistan hade nått slutet, så jag pelade av hörlurarna och vände mig om och sov vidare! Vaknade igen några timmar senare för att kissa, men klev inte upp förrän halv 9 för att duscha och sedan få frukost serverad.
Sedan vilade jag lite, sedan läkarbesök, sedan tåg där jag satt och blundande, sedan 2 timmars väntan på nästa tåg där jag promenerade lite och satt och väntade lite(mitt tåg var förstås inställt så fick ta ett tidigare och jaga SJ så förutom vilandet så har det varit lite aktiviteter också förstås...), sedan några timmar på ännu ett tåg där jag nog råkade somna (sorry om jag snarkade), sedan en stunds väntande innan nästa tåg där jag satt och blundade, sedan hämtades jag vid stationen och kom hem, pratade med min syster en timme, promenerade med hunden och sitter nu här. Känns som jag vilat mig in i 2028 bara för i dag!
Men välbehövlig kanske!

Får nog äta något lite innan jag sover nu, annars kommer jag inte somna, och kan inte låta bli att fundera på vad jag ska se på i helgen. Jag har sett klart på Tredje Skiftet!! Jag har i och för sig 32 ljudböcker som nyårslöfte att lyssna ut innan årsskiftet. Har inte lyssnat ut en enda ännu....

Lon Lon (Vildhunden) låter hälsa att han grät bara lite efter mig i natt, och han vet inte riktigt själv varför han flera gånger i natt rusade in från balkongen i full galopp och upp i bäddsoffan på min syster och juckade på henne, och sedan när hon tjöt, rusade ut igen som om inget hade hänt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 866
Senast: Inte_Ung
·
R
  • Låst
Kropp & Själ Jag är ny här på bukefalos, och är väldigt orolig att göra fel eller bryta mot några regler. Så jag tänkte att det är lika bra att fråga...
Svar
12
· Visningar
3 127
Senast: Gunnar
·
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 587
Trädgård & Växter Funderade först på att ställa frågan i trädgårds tråden men tänkte det blir smidigare med en egen liten tråd ☺️ Jag har ett litet...
2
Svar
26
· Visningar
1 200
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp