Det märks ibland att de läkare man träffar är sådär smarta, logiska och intelligenta. De har verkligen koll på och kunskap om en hel drös med saker, imponerande. Vad som kanske däremot inte imponerar lika mycket är bristen åt andra hållet hos flera av dem man träffar-möten med människor, patienter och kollegor. Där är de åt andra hållet helt tafatta ibland, klumpiga och kan inte knyta kontakter på ett bra sätt.Haha... jag satt precis och funderade lite i samma banor.
Att om jag får välja ett område jag är smart inom så skulle det faktiskt inte vara inom logik såsom tester som nämns här i tråden. Jag har ofta hört personer prata om hur smärtsamt det är att tex ha svårt att läsa av människor. Att tex ha lätt att jobba tillsammans med andra, lätt att komma överens med folk eller lätt att förstå vad som tex förväntas av en på en arbetsplats måste ju vara en stor tillgång.
Känns inte helt ovanligt ändå hos intelligenta människor att det sociala inte riktigt är lika bra. Då brukar jag tänka på att det är rätt skönt att vara medelmåtta, att kunna förstå och läsa folks känslor och inte se allt i problem+ lösningar enbart, känns som en välbehövlig balans i livet.