Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej å hå! När jag ledsnat på den dåliga ställningen man har vid staketmålning fick uterummet en omgång (hatar brunt, ja även den gula färgen)
Nu blir det klädbyte,ansiktstvätt,tvätt av lugg och sen till affären o handla.
I morgon blir det målning på stege o reste av staketet

20220502_171833.webp
 
Har varit hos psykologen idag. Hon var lite arg på mig och sa att jag inte ska vara så elak mot mig själv :o
Sen pratade vi lite om utredningen som jag förhoppningsvis ska få göra inom en inte allt för lång framtid och att den - åter igen - skjutits fram.

Imorgon måste jag ta tag i att ringa vårdcentralen och boka en ny läkartid. De skulle boka in mig på en tid i början av Juni men när jag var där sist hade de inte schemat för Juni klart. Nu är det Maj så jag tänker att de borde ha schemat för Juni. Men eftersom min läkare är borta nu så misstänker jag att det kan ha fallit mellan stolarna :)
 
Hej å hå! När jag ledsnat på den dåliga ställningen man har vid staketmålning fick uterummet en omgång (hatar brunt, ja även den gula färgen)
Nu blir det klädbyte,ansiktstvätt,tvätt av lugg och sen till affären o handla.
I morgon blir det målning på stege o reste av staketet

Visa bifogad fil 90195
Vad duktig du varit idag 👏💪
Jag skulle också ha börjat måla men "råkade" hamna i trädgårdspyssel istället :angel:

P.s varför målades utbyggnader bruna för förr? Så såg vårat hus också ut när vi flyttade in.
 
Jobbat mellan 7-15.30 idag, åkte förbi trule och berättade att jag ska vara borta i två dagar ❤️ Berättar alltid sådant för honom, han kan bli lite deppig när matte inte dyker uppe. Igår när jag skulle sätta på huvudlaget står alltid med ryggen mot honom och huvudet framför, då skulle han "kramas" 😭❤️ Han är verkligen ingen gos häst, knappt så man får klappa på honom men igår var det något. Han la upp huvudet på min axel och drog mig mot honom. Han kanske kände att matte behövde lite kärlek vad vet jag.

Så ska snart packa, hänga tvätt och sen blir de tidigt i säng idag. Måste tanka imorgon bitti innan bilen rullar mot universitetet. Vi har två dagar med föreläsningar om våld i nära relation .. Känns som det kommer bli tufft 💔
 
Minnet är bra märkligt alltså. Jag och sambon kom in på saker på tvn från när man var liten. Han kom ihåg hela reklamen till en Vicks blue-reklam och jag kom ihåg hela introt till Sailor moon. Wtf liksom? Hur kan man komma ihåg sånna saker men inte typ högst normala saker som sker i nutid?
 
Minnet är bra märkligt alltså. Jag och sambon kom in på saker på tvn från när man var liten. Han kom ihåg hela reklamen till en Vicks blue-reklam och jag kom ihåg hela introt till Sailor moon. Wtf liksom? Hur kan man komma ihåg sånna saker men inte typ högst normala saker som sker i nutid?
Jag och en kompis kan fortfarande jingeln och telefonnummer till en telefondatinglinje trots att det är 20 år sedan jag sist hörde den. :angel::D
 
Jobbat mellan 7-15.30 idag, åkte förbi trule och berättade att jag ska vara borta i två dagar ❤️ Berättar alltid sådant för honom, han kan bli lite deppig när matte inte dyker uppe. Igår när jag skulle sätta på huvudlaget står alltid med ryggen mot honom och huvudet framför, då skulle han "kramas" 😭❤️ Han är verkligen ingen gos häst, knappt så man får klappa på honom men igår var det något. Han la upp huvudet på min axel och drog mig mot honom. Han kanske kände att matte behövde lite kärlek vad vet jag.

Så ska snart packa, hänga tvätt och sen blir de tidigt i säng idag. Måste tanka imorgon bitti innan bilen rullar mot universitetet. Vi har två dagar med föreläsningar om våld i nära relation .. Känns som det kommer bli tufft 💔
Jag berättar alltid sånt för min häst, när jag kommer nästa gång och sånt. Eller ja, jag pratar om typ allt i mitt liv för honom. Han är en läkande häst som vill att jag delar saker med honom. Det gör att vår relation blir bättre, inga hinder emellan oss.

Det är tur jag nästan alltid är själv i stället. 😅
 
Inte så långt kvar nu tills jag åker till Stockholm på konferens :banana: onsdag åker jag ner :D Så sitter och försöker hitta lite vad som finns runtomkring, har inte varit i Stockholm sen jag var 6 år så helt nytt för mig. Tyvärr har jag bara nån timme på torsdag på mig men tänkte jag bör kunna hitta nån liten present till kattvakten på den tiden iaf :)
 
Så.... min kära, billiga gamla telefon är borta. Puts väck bara, den har varit borta sedan i Fredags och nu går inga signaler fram längre (vilket är märkligt med tanke på att jag brukar ladda den typ en gång varannan vecka eller så, batteriet borde inte vara slut.) så jag har fått bita i sura äpplet och skaffat ett Sim till min nya Samsung.
Nu börjar eländet med att jaga rätt på förlorade telefonnummer och uppdatera alla företag, banken, prenumerationer, microscanningen till djuren och diverse annat med det nya simnumret. Bah! Ärkebah!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 486
· Visningar
41 932
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 843
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 075
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp