Vad gör vi? CLIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hej och hå jobba på¨. Vaknade på ganska glatt humör, solen skiner kommer bara jobba några timmar sen flyttar jag verksamheten hemåt då jag inte har någon hundvakt.
Sol och hopp om livet
Kommer till jobbet och märker att satan i gatan vad det blåser. Jaha där var mitt goda humör som bortblåst.
Igår fick jag inte något gjort hemma pga av blåsten allt bara blåser sönder :(

Här blåser det halv jävla storm sjukt störande

Faan jag som ÄR på gott humör ja ja jag får väl sitta inomhus och låtsas att det inte blåser ute och inte gå ut :(
 
Kollar på tågbiljetter. De har visst blivit dubbelt så dyra mot när jag kollade senast, men då hade jag inte riktig koll på vilka dagar det var aktuellt att resa. Nu när jag vet det, svindyrt. Dessutom verkar det inte vara några längre stopp alls (annat än på en av de nu dyrare resorna) vilket kan behövas för hundrastning... Såå jag gissar att det inte blir någon resa för mig. Pisstråkigt, inte minst för att en av de jag skulle hälsa på är en vän som nu bor i England och som bara kommer till Sverige på tillfälligt besök och vi kan inte ses ofta alls.
 
Men alltså :love: Kom till busshållplatsen och två äldre kvinnor stod där och pratade. De pratade finska. Den ena vände sig om till mig och sa "hej! Vi pratar finska, är det okej?"

Så himla gulligt och omtänksamt att fråga :love: Givetvis är det helt okej för mig att de pratar finska!
(Och det hade varit lika okej oavsett vilket språk de hade pratat)
 
Men alltså :love: Kom till busshållplatsen och två äldre kvinnor stod där och pratade. De pratade finska. Den ena vände sig om till mig och sa "hej! Vi pratar finska, är det okej?"

Så himla gulligt och omtänksamt att fråga :love: Givetvis är det helt okej för mig att de pratar finska!
(Och det hade varit lika okej oavsett vilket språk de hade pratat)

Hur var det, kan du någon finska? För visst hade du släkt i Finland?
 
Hur var det, kan du någon finska? För visst hade du släkt i Finland?
Ja, precis. Hela släkten på mammas sida bor i finland (förutom hennes syskon med familj).

Jag var näst intill flytande i finska när jag var mindre men tappade allt när jag var runt 6 år. Det var mormor och morfar som lärde mig finska och när jag började i förskoleklass kunde jag inte vara där lika mycket. Mamma har aldrig pratat finska hemma eftersom pappa inte kan finska :)
 
Kaos i hjärnan av stress och ångest när allt är så nytt. Så bett om hjälp så jag får en paus. Kaos på morgon med den jag skulle gå med sjuk och jag kan inte stå själv vilket jag gjort små stunder så nu blev det lite för mycket med allt! Andas, andas andas! Be om hjälp!! Vill ju inte att allt blir förstört från början för jag tycker ju det är roligt!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Frost idag... men kisse skulle prompt ut direkt på morgonen ändå. Hon måste ju patrullera ägorna!
73 74 75
Svar
1 489
· Visningar
42 015
Tjatter Jag har beställt ett mjukisdjur som kallas kärleksuttern. Det är alltså ett mjukisdjur för vuxna som sover dåligt. Den har flera...
2
Svar
22
· Visningar
2 764
Senast: Zinfernia
·
  • Låst
Tjatter Lagar mat, gnocchi alla Sorrentina. Kisse myste med matte på TV-soffan igår.
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
61 846
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Kisse är trött i värmen, hon tycker det är alldeles för varmt. Det tycker matte också...
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
70 079
Senast: grodan21
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp