Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Underbart!Det där händer då och då på de små grekiska öar jag brukar frekventera. Vid ett tillfälle tog vattnet slut på ön Nisyros när dåvarande sambon stod i duschen och just hade tvålat in hela kroppen.
Som den rådige person han är ropade han till mig att springa ner till affären och köpa några stora flaskor vatten. Så det gjorde jag. Och som vanligt när jag köper vatten så tog jag inte flaskorna ute i butiken, utan i kylen ...
Åh så vidrigt, jag skulle inte ens våga bo granne med dig så hemsk som du är!Det där händer då och då på de små grekiska öar jag brukar frekventera. Vid ett tillfälle tog vattnet slut på ön Nisyros när dåvarande sambon stod i duschen och just hade tvålat in hela kroppen.
Som den rådige person han är ropade han till mig att springa ner till affären och köpa några stora flaskor vatten. Så det gjorde jag. Och som vanligt när jag köper vatten så tog jag inte flaskorna ute i butiken, utan i kylen ...
Urk!Underbart!
Jag hade tyvärr inget vatten hemma. Vi har ju kommunalt vatten här. Men nu har jag köpt.
Var glad över att det var igår hunden gjorde ner sig. Det hade varit katastrof att bli stående med halvfixat idag.
Men jag gjorde det inte medvetet! Tänkte fel bara. Vatten ska ju alltid vara ordentligt kylt.Åh så vidrigt, jag skulle inte ens våga bo granne med dig så hemsk som du är!
Men jag tackar för skrattet
Det var... lite udda ställenBarnet har somnat. Just inatt sover hon på golvet nedanför trappan. Natten till idag sov hon mellan soffan och köksbordet
Helt underbartSitter i Gävle sedan klockan sex. 19:07 inställt. 21:15 ny avgångstid 22:20. Buss halv elva och jag är hemma fem i tolv. Underbart roligt. Jaja i alla fall är det inte -15 och snöstorm.
Snart hemma, peppSitter i Gävle sedan klockan sex. 19:07 inställt. 21:15 ny avgångstid 22:20. Buss halv elva och jag är hemma fem i tolv. Underbart roligt. Jaja i alla fall är det inte -15 och snöstorm.
Hmm 2 på 6 dagar .Det kan hända den bäste2 på 4a månader??? Vad hände? Hur rörlig var du efter op? Vad fick ,fick du inte göra? Och var gjorde du den?
Det var... lite udda ställen
Jag fick till svar att väntar du för länge är chanserna för att bli bra mycket mindreTack,har själv diskbråck dom vill göra op på,men hörde från flera håll att du får/kan inte göra si o så på typ 6 veckor och jag är singel i hus med trappor ute på landet.
Så jag tackade nej,men nu börjar jag överväga det då nervsmärtorna är för jävliga (dock mycket bättre nu med medicin) och jag är less på att ha ont i ryggen.
Opererades akut pga cauda equina syndrom med känselbortfall. All nervsmärta försvann direkt efter op vilket var helt underbart! Sjukskriven i 2 månader och blev mycket bättre men inte helt bra. Var MYCKET mer rörlig redan veckan efter op. Fick ett rehabprogram som jag följde i den mån jag kunde utan att provocera fram fogsmärta istället. Tyvärr så ställde graviditeten till det. Diskbråcket sitter i L5S1 så inte helt klockrent att ”odla” större och större mage .
Började jobba igen och det höll ca en månad. Sen började helvetet igen och slutade med att jag fick åka in med ambulans pga kunde inte för mitt liv sitta i en bil.
De försökte smärtlindra och få upp mig på fötter men gav upp efter ett tag och gjorde en ny MR. Sen fick dom panik för jag borde inte ha haft känsel... Så det blev op igen. Blev otroligt mycket bättre igen och var hög på livet i ca 2 veckor. Sen blev det sämre igen, och nu är det inte så bra. Är i v38 nu och är lovad att en ryggkirurg finns tillgänglig om förlossningen provocerar fram nytt cauda equina syndrom.
Går förlossningen bra så tar dom bort disken efter tidigast 6 månader. Om inte smärtläget tvingar fram något snabbare förstås.
Restriktionerna har varit ganska små under tiden efter båda operationerna. Åk så lite bil som möjligt, inte köra bil på 5-6 veckor. Lyft inte tungt, inga vridrörelser (tänk näsa och fötter åt samma håll).
Opererades i Västerås båda gångerna. Upplever kirurglerna som mycket kompetenta. Men klart brydda över kombon graviditet och diskbråck av den storleken.
Blev långt och rörigt det här...
Fin tomt du har !Här sitter man ju bra,synd att vägen går utanför bara.
Visa bifogad fil 14862
Nu blir det kaffe o glass.