Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känns skönt för mig att läsa att dom är bra i Västerås, jag måste uppsöka läkare för att få enny röntgen av mina diskbråck gjord för nu börjar dom göra rejält ont och jag kan knappt räta ut ryggen efter att ha suttit ner eller stått framåtlutad.
Alltså jag har ju inget att jämföra med, men har känt mig väl omhändertagen hela tiden. Förutom det faktum att några av sköterskorna på avdelningen när jag låg inlagd hade lite panik över att jag var gravid. På nivån att dom ringde jourhavande läkare för att kolla om dom kunde ge mig lactulos....:banghead::rofl:

Har målat plogar idag .Termometern visade 34 grader i solen .Färgen torkade när jag strukit över den så jag kunde måla andra strykningen direkt men det sämsta var att färgen torkade och blev seg i karet till rollern .Ikväll blev det huggning .Har huggit tre kvällar nu och det blir fint men det är jobbigt i värmen så man borde gå ner i vikt när man svettas så kläderna är våta som man tagit en dusch med dom på .I morgon ska jag hämta en lastbil vi ska låna då vi saltar och jag ska köra vatten med den .Löningen inskickad och nu blir det en dusch sedan sängen

Idag fick jag mina nya tänder och blev av med drygt 14000 på kuppen,hoppas nu dom är värda varenda krona.

Nu blir jag nyfiken! Hur och hur många för 14´ jag har kostadsförslag på ca 7´ på en tand och det verkar vara risk att det blir fler innan jag kommer till tandläkaren. Har du något bra billigt ställe eller jag som har extremt dyrt?
Dom få gånger jag är i närheten av en tandläkare så har jag noll och intet koll, så nu fick du mig att fundera på om jag blir galet blåst eller hur det kan komma sig?

Nu blir jag nyfiken! Hur och hur många för 14´ jag har kostadsförslag på ca 7´ på en tand och det verkar vara risk att det blir fler innan jag kommer till tandläkaren. Har du något bra billigt ställe eller jag som har extremt dyrt?
Dom få gånger jag är i närheten av en tandläkare så har jag noll och intet koll, så nu fick du mig att fundera på om jag blir galet blåst eller hur det kan komma sig?
Drygt 7000 st och jag har en bro med 4a,och har högsta % från försäkringskassan.
Och det var bara för bron,sen har jag lagt en del 1000lappar på att fixa allt innan bron.

Upptäckte idag att under min ena sko var det två vassa stenar inne i sulan. Stor som en femkrona var ena :crazy:
Måste vara ovanligt mjuka sulor. Aldrig varit med om att ha så stora stenar där innan.
Måste verkligen uppdatera skorna

@hallonsaft Om jag kommer ihåg rätt så är det 300/år numera (var 150 ) upp till 3000 betalar du allt,mellan 3 -15 betalar man 50% och efter 15000 så betalar dom 85% av referenspriset (obs det) mellanskillnaden får man stå för själv, referenspriset på min bro var ca 4500/tand men tandis (smile tandvård) tog ca 7 så därför blev det dryga 14 trots högsta %

Men självgående vill du ha, jag lovar. Ta hellre en smalare isåfall. Kolla Blocket, loppis och auktioner också, där går det att fynda rejält. Kolla efter Klippo, Honda och Briggs&Stratton.
Nja på självgående gräsklippare, om det är en sådan man skjuter på och inte en åkgräsklippare som menas.

Problemet med min självgående Briggs&Stratton var att den gick så långsamt, inte alls i mitt tempo. Därför blev det extra jobbigt att tvinga den att gå i min takt eftersom man fick skjuta på en trög motor också. Jag kopplade bort drivremmen, problem solved. Men har man inte passerat pensionsålder med tio år, eller är långsam av andra orsaker så är det bortkastade pengar, om man inte njuter så av att klippa gräsmattan att man vill att det ska ta dubbla tiden. Tänk på gräsklippningen som ett träningspass istället, och drick en kall cocacola eller mellanöl efteråt.

Beträffande Klippo har jag en sån också. En utmärkt gammal maskin, men den vill inte alltid starta (=nästan aldrig) sedan man fyllt på bensin under klippningen (min gräsmatta kräver 1,5 tankar). Det var därför jag köpte min B&S.

Nu ska jag försöka sova lite. Värken i nacken vill inte ge med sig alls. Hoppas jag får mer än två timmars sömn i natt.

Nu är jag hemma! :bump: Det tog bara nästan sex timmar från Gävle till Bollnäs :arghh: Men hade en jättetrevlig dag med god vän och bra mat på Pichus? Eller något liknande med en massa smårätter man beställer via en app. Lite cirkus/gammal bio känsla. Men herregud, vilken pers hem. Ingen visste någonting. Jaja, bättre än de som tydligen satt fast i Kilafors en och en halv timme pga elfel längs hela spåret. Inga ersättningsbussar fanns tydligen att uppgå enligt x-trafiks informatörer. Men nu ska jag ha tillbaka pengar för min biljett! En informatör sa glatt att jag kunde ta taxi från Gävle till Bollnäs. Umm, det kostar en del, ja och vi ersätter bara högst 1100. Eh, nej tack.

Slutet gott, katten var glad. Men nu har jag fått in en geting som verkar vilja bygga bo i min lampa i sovrummet :arghh: Hur i helvete får jag ut den? Jag hatar getingar och det är för högt i tak för att jag ens ska kunna försöka döda den i lampan - ingen vidare idé ändå. Undrar om jag och katten ska flytta ut i vardagsrummet. Bara tanken på att den ska surra runt när jag försöker sova får jag rysningar av.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 893
Svar
1 999
· Visningar
56 287

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur