Hoppas den försvinner långt bort och att du får drömma länge.Nu ska jag försöka sova lite. Värken i nacken vill inte ge med sig alls. Hoppas jag får mer än två timmars sömn i natt.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hoppas den försvinner långt bort och att du får drömma länge.Nu ska jag försöka sova lite. Värken i nacken vill inte ge med sig alls. Hoppas jag får mer än två timmars sömn i natt.
Nu är jag hemma! Det tog bara nästan sex timmar från Gävle till Bollnäs Men hade en jättetrevlig dag med god vän och bra mat på Pichus? Eller något liknande med en massa smårätter man beställer via en app. Lite cirkus/gammal bio känsla. Men herregud, vilken pers hem. Ingen visste någonting. Jaja, bättre än de som tydligen satt fast i Kilafors en och en halv timme pga elfel längs hela spåret. Inga ersättningsbussar fanns tydligen att uppgå enligt x-trafiks informatörer. Men nu ska jag ha tillbaka pengar för min biljett! En informatör sa glatt att jag kunde ta taxi från Gävle till Bollnäs. Umm, det kostar en del, ja och vi ersätter bara högst 1100. Eh, nej tack.
Slutet gott, katten var glad. Men nu har jag fått in en geting som verkar vilja bygga bo i min lampa i sovrummet Hur i helvete får jag ut den? Jag hatar getingar och det är för högt i tak för att jag ens ska kunna försöka döda den i lampan - ingen vidare idé ändå. Undrar om jag och katten ska flytta ut i vardagsrummet. Bara tanken på att den ska surra runt när jag försöker sova får jag rysningar av.
Skönt att du kom hem till slut
Getingen har jag inget jättebra tips på mer än att släcka hemma och hoppas den söker sig ut mot något som lyser? Hur tusan har du fått in den, glipa i fönster?
Med tanke på hennes gnäll så skulle man ha kunnat tro att de hade varit ute i tre veckor i ren ödemark. Bortskämda tonåringar säger jag, hade det ösregnat så hade jag kunnat förstå men herregud, kanonväder och torra och fina stigar.
Jag är inte på topp, sömnen har ju varit mindre bra och imorgon ska jag stå klädd och klar ifall det kommer hantverkare klockan 07:30 eller senare, tidsangivet till 18:00. Yees fint... Pälsfröken behöver stängas in för sitt eget bästa så hon får bo i sovrummet.
Hoppas dom kommer tidigt men bor i port i mitten på huset och min lägenhet är i mitten av trappuppgången så lär inte vara den första dom besöker, några är tydligen tagna och vilka vet jag inte eller hur många. ( så igen aning alls)
Jag har haft en kompis hemma som hjälpt mig röja möbler till imorgon och peppade så mycket hon kunde när hon gick men jag har diverse prylar kvar och kroppen skriker att det är stopp av värk men har inget val, det måste göras på något magiskt sätt.
Mitt under slitet ringer mobilen och jag ska helst vara någon slags support till otekniska människor som inte kan hantera sina egna telefoner, efter 20 minuter var jag på väg att skrika när människan inte lyssnade när jag sa vänligt flertalet gånger att jag inte har tid du ringer väldigt olämpligt tyvärr.
Jag tror faktiskt min energi tog slut där annars hade det varit lättare att få klart om jag bara behövde kämpa mot dum kropp fast just nu är det väldigt motsträvigt att ens försöka lösa det jag måste.
Taktiken är nu tanka energi med cappuccino och buke, hur länge får jag se men Herr JB kan hålla sig undan mig i natt för jag kommer antagligen inte ha tid med honom.
Förlåt storvrål av gnäll
@MJLee
Är nog ett gäng här som tyckt att det tagit lite extra tid att ta sig fram idag
(nej, oj igår klockan är ju över 00:00).
Citerar mitt i av texten så slipper man läsa hela länken om man inte önskar:
Rubriken lyder: Kaos i kollektivtrafiken i centrala Göteborg.
"– Det är enorma köer, de står över Götaälvbron hela vägen bort till Hjalmar Brantingsplatsen. Man får räkna med stora följdförseningar efter de fordonsfel vi har haft, sa Brian Hansen vid Västtrafiks störningsjour."
Tydligen fordonsfel på en spårvagn och sen en buss som inte ville jobba heller
Nej, det är inget gnäll. Man måste bara få prata av sig och reagera sådana stunder. Vilken jobbig person, men jag förstår dig att du inte bara kunde lägga på luren. Nästa gång, säg att mobilen håller på att dö och du hittar inte laddaren utan ringer senare om du gör det. Vita lögner är inga lögner. Kramar och hoppas att du mår lite bättre - jag höll på att säga nu när det är svalt men det är inget argument för dig!
Såå klockrent svar sååå klockrent
Du är bäst ibland och mer än så tror jag baske mig.
@MJLee
Tillägg: Du är klok som en bok *duckar, gömmer mig under filten med Pälsfröken*
(jag kunde inte ändra inlägget så svarar mig själv)
Lydig är jag inte, envis och dum tror jag nog om man frågar Pälsfröken.Det är du med och Pälsfröktens lydiga slav. Rätt så hälsar Nikita Dessutom kan man inte få en bättre kompis i den eviga jakten på en viss Herr JB.
Jobbigt, vill inte frysa men inte heller tycka att det är för varmt men lyckades få tag i en tröja som blev ganska lagom, bara ca +18° ute nu.Mmmm, äntligen lite svalka Nikita sover i vardagsrummet som är varmare så hon håller uppenbarligen inte med.
Det är olika även hos hundarna vad som är lagom tydligenHär är det oxå svalare nu,en hund ligger på verandan o sover,en under en filt i soffan o resten i hundsängen.
Själv äter jag stekt potatis.
Aja baja! Gå och ät något.NU!!!Jobbigt, vill inte frysa men inte heller tycka att det är för varmt men lyckades få tag i en tröja som blev ganska lagom, bara ca +18° ute nu.
Det är olika även hos hundarna vad som är lagom tydligen
Vad gott det lät med stekt potatis men det finns inga potäter hemma (länge sedan jag hade, men börjar gilla det mer och mer) fast du gav mig en påminnelse om något jag glömt bort nu Jaja det får bli en fastedag/dygn, hade ju nästan något som liknade typ rutiner ett tag
Men jag dricker ordentligt vatten (före och efter kaffet med), te och vätskeersättning.Aja baja! Gå och ät något.NU!!!
Uppfostra Herr JB om du får tag i honom, han får jobba ordentligt här imorgon.Brrrrrrr,11 grader o gräset fullt med dagg,och en massa små bevingade sjungande kräk som för oljud.
Natti.
Brrrrrrr,11 grader o gräset fullt med dagg,och en massa små bevingade sjungande kräk som för oljud.
Natti.