Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är lite trött. I dag är det avstämningsmöte med nya läraren på praktiken. Lite nervöst även om jag vet att avdelningen är supernöjda med mig.
Det kommer garanterat gå finfint om avdelningen är nöjd. Att ha ett litet inslag av nervositet är nog bara ett bevis att man har krav på sig själv och jag tror det många gånger kan få en att vara lite extra på tårna och lyhörd på ett bra sätt.

Jag har sovit uruselt inatt, igen. Drömde mardrömmar så att jag var tvungen att gå upp en stund. Nu är jag trött och på jobbet.

@Liran: Vi har nog lite olika erfarenhet av gräsklippare. Min går i en lagom fart, skulle jag försöka få den att gå snabbare skulle gräsmattan se för j-lig ut, det är mycket mossa i den. Jag har dessutom nästan en halv hektar gräsmatta som jag tidigare klippte helt med självgående och att ha en utan självgång... nej, inte realistiskt. Jag har inget emot träningen gräsklippningen ger men en bred självgående är tung och det blir inte lättare av mossan. Numera har jag en åkgräsklippare till den stora gräsmattan (något mer än hälften av det som klipps) men den "lilla" klipper jag fortfarande med den självgående.

En Klippo som inte vill starta hade jag gett lite kärlek, jag har aldrig varit med om en sådan som inte går igång direkt. Stiga däremot... en sådan kommer inte under detta tak igen! Nuvarande gräsklippare är en McCullogh med B&S motor som startar som en dröm varje år (utan kärlek, den är rätt ordentligt misshandlad...).

Detta med morgonar är märkliga. Håller på att dricka kaffe och en macka ochder verkar som oavsett hur varmt det är på morgonen så KÄNNS det som betydligt kallare :arghh:
Därav mössan, raggsockorna, ulltjöjan och ullfiltar. 23 grader inne, känns verkligen inte så. Varmt te först och så nu kaffet.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 934
Svar
1 999
· Visningar
56 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur