Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså kan vi bygga en kanal ner hit till södra Sverige så tar vi här nere gärna emot lite av era översvämningar däruppe. Nu försvann ju regnet som SMHI sagt skulle komma på fredag :(
Eller kan ni kanske skicka ner ett tåg med 20-30 tankvagnar med vatten :up: så kan vi fixa eget regn ;)

Jag har aldrig varit med om att en självgående gräsklippare gått för långsamt? Eventuellt beroende på att jag går långsamt? :D

Snarare är det så att man reglerar gånghastigheten med gaspådraget. Full gas och den går i raskt proemandtempo. har man lite kuperat, och planteringar och buskar att runda så går det itne att klippa i full fart.

Kan det bero på prisklass? Jag har inte köpt billigast utan alltid i mellanprisklass.

(på gården krävdes 4 tankar för att klippa rubbet....)

Alltså... någonstans ska den ju hinna klippa också och är det mycket mossa går det bara inte att springa. Plus som sagt alla odlingar att runda :D

Annons här, stallslav finns säkert så hon aldrig mer nämner ordet träningsvärk sen :devil:
Tanken har slagit mig, men jag känner att det kan bli rättsliga problem när arbetsgivaren sen börjar klaga på arbetsmiljöproblem och anställda som är argsinta. :cautious: Skämt å sido, hon är duktig på att jobba, de ställen hon har varit ute på har varit väldigt nöjda med hennes arbete men vi kan konstatera att hon är mest lämplig att arbeta inomhus, långt ifrån småkryp, värme, kyla, osv. :rofl:

Tanken har slagit mig, men jag känner att det kan bli rättsliga problem när arbetsgivaren sen börjar klaga på arbetsmiljöproblem och anställda som är argsinta. :cautious: Skämt å sido, hon är duktig på att jobba, de ställen hon har varit ute på har varit väldigt nöjda med hennes arbete men vi kan konstatera att hon är mest lämplig att arbeta inomhus, långt ifrån småkryp, värme, kyla, osv. :rofl:

Inte en hästtjej mao! :rofl: :rofl: :rofl:

@Liran: Vi har nog lite olika erfarenhet av gräsklippare.

En Klippo som inte vill starta hade jag gett lite kärlek, jag har aldrig varit med om en sådan som inte går igång direkt. Stiga däremot... en sådan kommer inte under detta tak igen!
+ 1 på den.
Jag har en Klippo i stugan som jag bara älskar, men den har den "starkaste" motorn och så har vi bytt till en hel kniv som kan slipas ordentligt (blad med flera små fjantknivar under göre sig icke besvär :devil:), den får man springa efter om man har den snabbaste takten inställd :crazy:
Hemma har jag en Stiga... som av en händelse är till salu om någon känner sig hugad :angel: Jag hatar den :turd:
Den klipper visserligen "snyggare", om man vill ha en golfgreen :meh: men om gräset är högre än 7 cm så är den värdelös :down:
Dock så startar dom båda utan problem, trots långvarig misshandel (dvs en ägare, jag, som inte bryr sig ett dugg om service och sånt tjaffs - utan kollar olja ibland, fyller soppa och möjligen kan vrida lite på tändstiftkabeln om det varit regnperiod - ja dom står ute sommar som vinter... )

+ 1 på den.
Jag har en Klippo i stugan som jag bara älskar, men den har den "starkaste" motorn och så har vi bytt till en hel kniv som kan slipas ordentligt (blad med flera små fjantknivar under göre sig icke besvär :devil:), den får man springa efter om man har den snabbaste takten inställd :crazy:
Hemma har jag en Stiga... som av en händelse är till salu om någon känner sig hugad :angel:Jag hatar den :turd:
Den klipper visserligen "snyggare", om man vill ha en golfgreen :meh: men om gräset är högre än 7 cm så är den värdelös :down:
Dock så startar dom båda utan problem, trots långvarig misshandel (dvs en ägare, jag, som inte bryr sig ett dugg om service och sånt tjaffs - utan kollar olja ibland, fyller soppa och möjligen kan vrida lite på tändstiftkabeln om det varit regnperiod - ja dom står ute sommar som vinter... )

Min startade inte. Den var helt ärligt helt j-la hopplös, från det att den var ny (pappa köpte den ny). Den var in på service osv men krånglade alltid så jag ledsnade till slut. McCulloghen är suverän och jag är som sagt inte direkt snäll med den :o men nog drar den igång varje år :up:

Har precis ätit en lätt frukost eller vad man nu vill kalla det för när man som jag inte fixar att äta något förrän man varit vaken x antal timmar, så nu vätskar jag upp mig inför utevistelse i värmen :)

Sitter i soffan, dricker kaffe och äter choklad samtidigt som jag försöker jaga rätt på någon som kan hjälpa mig att komma i kontakt med psykiatrin. Busar med makens kattunge och hoppas att huvudvärken ger sig snart. Tänk vad mycket man kan göra samtidigt idag, huvudvärken till trots :p herregud vad jag längtar till fredag när clipsen i skallen ska väck! Förhoppningsvis dämpas huvudvärken en aning då :)

Bifogade filer

• 1526460045895962483000.webp
    1526460045895962483000.webp
    167,3 KB · Visningar: 25
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 956
Svar
1 999
· Visningar
56 290

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur