Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad less jag blir på att det ofta numer ska vara extremväder åt nått håll. Antingen snö i mängder hur länge som helst eller så regnar skördar bort eller som nu högsommarvärme i maj utan minsta tecken på regn :down:

Det drabbar alla! Även de i stan som kanske inte tänker på att djuren behöver mat och att vi måste kunna odla för att det öht ska komma nånting ätbart. Visst är det trevligt med värme. Jag älskar den! Men detta är inte bra. Måste få bra med bete och så blött som det var i höstas är det nu fast tvärtom. Knastertorrt!
Dags att gå ut och släppa ut och fodra. Blir till att fetta in hovar med

Nu har vi kompromissat och jag skjutsar till skolan om hon slutar gnälla om att hon ska vara hemma. :angel: Tycker fortfarande att hon är orimligt gnällig men väljer minsta motståndets lag för att få igenom det jag tycker är viktigast, att gå till skolan. :D
Annons här, stallslav finns säkert så hon aldrig mer nämner ordet träningsvärk sen :devil:

Jag har varit hos @athena_arabians inatt!
Åh grattis verkar vara grymtbra matställe :up:

Sitter och laddar över filer från mobilen till datorn. Minnet vart visst fullt. Ska träna ett kort pass sen och sen så hoppas jag att jag får mellanbarnet till att lära sig cykla. Barnet är 10 år i höst och vill cykla själv till skolan. Jag hoppas det kan vara en morot till att vilja nu. Hade varit roligt om vi kunde ta cykelturer ihop med :heart

Eller om vi tar cyklingen först medans det är svalt. Jag kan fixa upp fläkten från förrådet medans jag tränar, så blir det inte så varmt medans barnet övar :)

Nja på självgående gräsklippare, om det är en sådan man skjuter på och inte en åkgräsklippare som menas.

Problemet med min självgående Briggs&Stratton var att den gick så långsamt, inte alls i mitt tempo. Därför blev det extra jobbigt att tvinga den att gå i min takt eftersom man fick skjuta på en trög motor också. Jag kopplade bort drivremmen, problem solved. Men har man inte passerat pensionsålder med tio år, eller är långsam av andra orsaker så är det bortkastade pengar, om man inte njuter så av att klippa gräsmattan att man vill att det ska ta dubbla tiden. Tänk på gräsklippningen som ett träningspass istället, och drick en kall cocacola eller mellanöl efteråt.

Beträffande Klippo har jag en sån också. En utmärkt gammal maskin, men den vill inte alltid starta (=nästan aldrig) sedan man fyllt på bensin under klippningen (min gräsmatta kräver 1,5 tankar). Det var därför jag köpte min B&S.
Jag har aldrig varit med om att en självgående gräsklippare gått för långsamt? Eventuellt beroende på att jag går långsamt? :D

Snarare är det så att man reglerar gånghastigheten med gaspådraget. Full gas och den går i raskt proemandtempo. har man lite kuperat, och planteringar och buskar att runda så går det itne att klippa i full fart.

Kan det bero på prisklass? Jag har inte köpt billigast utan alltid i mellanprisklass.

(på gården krävdes 4 tankar för att klippa rubbet....)

Låter som gubbarna är i mitt trapphus men betongkåk så kan ju vara långt bort. Hoppas inte det, vore skönt få undan dom ska visst ta ett par timmar hörde jag :arghh:

Jag sitter på mobilen idag så alla skrivfel orkar jag inte rätta, fråga gärna om det blir obegripligare än vanligt.
Bjuder på det :o

Alltså jag har ju inget att jämföra med, men har känt mig väl omhändertagen hela tiden. Förutom det faktum att några av sköterskorna på avdelningen när jag låg inlagd hade lite panik över att jag var gravid. På nivån att dom ringde jourhavande läkare för att kolla om dom kunde ge mig lactulos....:banghead::rofl:

Förmodligen av rädsla för att kunna sätta igång en ev förlossning, förut ordinerade många barnmorskor ricinolja för att få igång förlossningen så jag tycker hon tänkte ganska rätt där.

Om upplevelsen är bra så brukar den stämma överens med verkligheten oavsett om man har något att jämföra med eller inte.

Jag har aldrig varit med om att en självgående gräsklippare gått för långsamt? Eventuellt beroende på att jag går långsamt? :D

Snarare är det så att man reglerar gånghastigheten med gaspådraget. Full gas och den går i raskt proemandtempo. har man lite kuperat, och planteringar och buskar att runda så går det itne att klippa i full fart.

Kan det bero på prisklass? Jag har inte köpt billigast utan alltid i mellanprisklass.

(på gården krävdes 4 tankar för att klippa rubbet....)
Min klippare kostade runt 5 papp, men jag kan inte reglera hastigheten på den. Det är en husqvarna. I början tyckte jag den gick skitfort, men nu har jag vant mig. Bygeln för få klipparen att gå framåt är det jag använder för att i viss mån kunna reglera hastighet runt buskar.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 112
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 942
Svar
1 999
· Visningar
56 288

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur