Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Du har min sympati - jag flyr till kontoret med jämna mellanrum då det är bland de kallaste rummen. Resten av huset är byggt i glas och luftkonditioneringen fungerar inte ännu :cool: Om någon chef behöver grilla en anställd så är det dags för det nu!

Luftkonditionering vad är det :meh:

Vi hade ut några sk "ventilationsexperter" för två år sedan och vilka experter :meh: De kom kl sju på morgonen och gick runt i lokalen lite "Ja men här är ju riktigt svalt" :arghh: Ja jo men kom tillbaka kl 13.00 när solen legat på hela j-la tiden och du har jobbat och gått och lyft och gått och lyft och gått och lyft :banghead: Då kan jag lova att det inte är det minsta svalt :rage: Och inte lyckades det förbättra någon sk ventilation vad jag har märkt :down:

Vi hade ut några sk "ventilationsexperter" för två år sedan och vilka experter :meh: De kom kl sju på morgonen och gick runt i lokalen lite "Ja men här är ju riktigt svalt" :arghh: Ja jo men kom tillbaka kl 13.00 när solen legat på hela j-la tiden och du har jobbat och gått och lyft och gått och lyft och gått och lyft :banghead: Då kan jag lova att det inte är det minsta svalt :rage: Och inte lyckades det förbättra någon sk ventilation vad jag har märkt :down:
Mäh. Det är ju dessutom en tyckesfråga - vill de ha kylskåpskallt, ge dem det! :meh:

Jag har piketröja året runt :grin: Men jobbar tackolov inomhus så det hade kunnat vara värre.
Vi har ett alternativ till byxorna - KJOL :eek::wtf: alltså, jag jobbar som vaktmästare och jobba då i kjol..? Nä tack.
Nja kjol är väl inte bättre direkt men varför finns det inte tunnare byxor O_o
Nehe 1 sep till sista april måste vi ha en hemsk plastig obekväm skjorta där knapparna lossnar och man ständigt får kavla upp ärmarna men alltså byxorna är mitt stora hatobjekt :rage:

Nja kjol är väl inte bättre direkt men varför finns det inte tunnare byxor O_o
Nehe 1 sep till sista april måste vi ha en hemsk plastig obekväm skjorta där knapparna lossnar och man ständigt får kavla upp ärmarna men alltså byxorna är mitt stora hatobjekt :rage:
Hu, låter som att ni har det värre. Knapparna lossnar åtminstone inte här ... än.
Jag kom på en fördel som byxorna har är FICKOR - det får jag erkänna :D

:rofl:
Det var en liknande situation på sambons jobb där brandlarmet gick när eleverna lagade mat för fläktarna funkade dåligt. Saken är att fläktarna, 8 st, går på samma utsug så när alla är igång samtidigt så är det inget sug eller väldigt lite.
Det kom dit nån för att kolla när lokalen är tom, sätter igång en fläkt och konstaterar att det funkar fint :banghead:

Tanken har slagit mig, men jag känner att det kan bli rättsliga problem när arbetsgivaren sen börjar klaga på arbetsmiljöproblem och anställda som är argsinta. :cautious: Skämt å sido, hon är duktig på att jobba, de ställen hon har varit ute på har varit väldigt nöjda med hennes arbete men vi kan konstatera att hon är mest lämplig att arbeta inomhus, långt ifrån småkryp, värme, kyla, osv. :rofl:

Skicka henne för praktik hos @athena_arabians så hon kan klättra runt bland bergen i skogen hela dagen och knacka sten och borra (eh jo så mycket vet jag om en geologs arbete :angel:). Då längtar nog tonåringen snart tillbaka till sin hajk :up: Men hon kan även lära sig att röka räkor och därmed kommer det hela familjen till nytto.

Det har varit en del utgifter nu så jag har bestämt mig för att äta ur mina förråd i första hand. Färskvaror får köpas men sen ska jag äta av det som finns hemma. Jag är en samlare så istället för att köpa ett paket av det som jag väljer så blir det gärna fler och sen blir det bara gammalt inne i skåpet. Kan nog hjälpa mig att minska ner lite i vikt också. Inga fresteler hemma.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 153
Tjatter Jag sitter och jobbar. Oklart vad katten gör men det är något som låter... hon var iaf ute tidigare idag. Edit: Tydligen dödar hon en...
76 77 78
Svar
1 557
· Visningar
46 493
Senast: Mia_R
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 814
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
55 522

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka