Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lånat gräsklippare av brorsan (den har dock inget driv :cautious:), så klippte ca hälften av gräsmattan. Dösvettigt trots solen inte lyste på mig, men, det är ju ändå 26 grader fortfarande ute :meh: andra halvan får bli imorgon. Har tagit reda på disken med. Diskmaskin är inte färdig än, har el och vatten till den men den står bara "löst" på sin plats så vågar inte använda den innan den är fastskruvad och allt :cool:

Jag är inte på topp, sömnen har ju varit mindre bra och imorgon ska jag stå klädd och klar ifall det kommer hantverkare klockan 07:30 eller senare, tidsangivet till 18:00. Yees fint... Pälsfröken behöver stängas in för sitt eget bästa så hon får bo i sovrummet.
Hoppas dom kommer tidigt men bor i port i mitten på huset och min lägenhet är i mitten av trappuppgången så lär inte vara den första dom besöker, några är tydligen tagna och vilka vet jag inte eller hur många. ( så igen aning alls)
Jag har haft en kompis hemma som hjälpt mig röja möbler till imorgon :love: och peppade så mycket hon kunde när hon gick :bow: men jag har diverse prylar kvar och kroppen skriker att det är stopp av värk men har inget val, det måste göras på något magiskt sätt.
Mitt under slitet ringer mobilen och jag ska helst vara någon slags support till otekniska människor som inte kan hantera sina egna telefoner, efter 20 minuter var jag på väg att skrika när människan inte lyssnade när jag sa vänligt flertalet gånger att jag inte har tid du ringer väldigt olämpligt tyvärr.
Jag tror faktiskt min energi tog slut där annars hade det varit lättare att få klart om jag bara behövde kämpa mot dum kropp fast just nu är det väldigt motsträvigt att ens försöka lösa det jag måste.

Taktiken är nu tanka energi med cappuccino och buke, hur länge får jag se men Herr JB kan hålla sig undan mig i natt för jag kommer antagligen inte ha tid med honom. :yuck:

Förlåt storvrål av gnäll :o

Jag är inte på topp, sömnen har ju varit mindre bra och imorgon ska jag stå klädd och klar ifall det kommer hantverkare klockan 07:30 eller senare, tidsangivet till 18:00. Yees fint... Pälsfröken behöver stängas in för sitt eget bästa så hon får bo i sovrummet.
Hoppas dom kommer tidigt men bor i port i mitten på huset och min lägenhet är i mitten av trappuppgången så lär inte vara den första dom besöker, några är tydligen tagna och vilka vet jag inte eller hur många. ( så igen aning alls)
Jag har haft en kompis hemma som hjälpt mig röja möbler till imorgon :love: och peppade så mycket hon kunde när hon gick :bow: men jag har diverse prylar kvar och kroppen skriker att det är stopp av värk men har inget val, det måste göras på något magiskt sätt.
Mitt under slitet ringer mobilen och jag ska helst vara någon slags support till otekniska människor som inte kan hantera sina egna telefoner, efter 20 minuter var jag på väg att skrika när människan inte lyssnade när jag sa vänligt flertalet gånger att jag inte har tid du ringer väldigt olämpligt tyvärr.
Jag tror faktiskt min energi tog slut där annars hade det varit lättare att få klart om jag bara behövde kämpa mot dum kropp fast just nu är det väldigt motsträvigt att ens försöka lösa det jag måste.

Taktiken är nu tanka energi med cappuccino och buke, hur länge får jag se men Herr JB kan hålla sig undan mig i natt för jag kommer antagligen inte ha tid med honom. :yuck:

:heart:heart:heart

Att vara vikarie för sin chef och samtidigt sköta sitt eget jobb är ganska tidsödande. Numera arbetar jag inte ihjäl mig som jag gjorde tidigare för nu flyter det mesta på som det ska. Varit blod svett och tårar för att komma hit men det gick!

Snart har jag själv välförtjänt semester! Visserligen "bara" en vecka men ack så jäkla skönt det skall bli att kunna stänga av mobilen och ställa in autosvar på mailen :up:

Sedan tar jag någon strödag och strö vecka här och där, anpassar mig efter vädret i sommar :D Finns en del komp att plocka ut :angel:

1FA3D5B9-8B74-47FE-AB41-0620EEAAB739.webp

Sover inte.
Är en bra sammanfattning av vad gör.

I förmiddags stod jag i duschen med hårinpackning i håret. Vattnet börjar plötsligt tappa tryck. Hann skölja ur det värsta innan vattnet helt tog slut. Fick sätta upp håret i en knut iom att jag skulle iväg och jobba och låtsas på planerad wet-look.
När jag går på toa på jobbet inser jag att jag har mina shorts på mig under strumpbyxor och kjol. Tur att det var just den kjolen som det inte syntes på.

Fick provsmakat en ny produkt i vårt sortiment. Min kräsna herre slukade det trots att han ätit gräs. Så det är gott betyg. Då kan det vara värt att testa på fler.

:heart:heart:heart

I förmiddags stod jag i duschen med hårinpackning i håret. Vattnet börjar plötsligt tappa tryck. Hann skölja ur det värsta innan vattnet helt tog slut.

Det där händer då och då på de små grekiska öar jag brukar frekventera. Vid ett tillfälle tog vattnet slut på ön Nisyros när dåvarande sambon stod i duschen och just hade tvålat in hela kroppen.

Som den rådige person han är ropade han till mig att springa ner till affären och köpa några stora flaskor vatten. Så det gjorde jag. Och som vanligt när jag köper vatten så tog jag inte flaskorna ute i butiken, utan i kylen ... :laugh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 111
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 683
Senast: Mineur
·
  • Låst
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
54 826
Svar
1 999
· Visningar
56 286

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur