Vad gör du nu då? Del LXXXVII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gick till BM runt 11.15 förut och väntade, väntade och väntade. Till slut haffade jag upp en personal och det visade sig att min tid var klockan 15 så nu sitter jag här igen. Hellre för tidigt än försent antar jag. Hann gå till biblioteket och käka lunch iaf.
Skönt att slippa vara ute i sista minuten men det där blev ju lite tidigt, helt rätt att du passade på att äta.

Finns det inte sån där kyldyna för hundar?
Jodå det finns det. Annars kan man om man behöver ta vetekudde om man har och stoppa i frysen så den blir sval. Mest för om någon lider nu som jag nämner det och hoppas det kan vara till hjälp för såväl djur som folk.

Tack,fan vad dum jag är :banghead::banghead: Jag har ju en balkong i skuggan på ovanvåningen :banana:
Druckit för lite och blivit snurrig i bollen? ;) Jag ska ev. senare skära ner en gurka och lite annat i stavar och göra någon lagom salt dressing till att dippa i. Lutar åt att det blir lite upphettad tacokrydda och gräddfil. Enkelt, gott, vätska och salt :up:

Jag blir tokig. Hittar inte en underklänning. Har rivit ut hela garderoben. Den enda som dykt upp är en som gör att jag ser ut som en korv och gör att klänningen sitter illa. Gaah! :arghh:

Wait what vad? Vi träffas alldeles för sällan hör jag!

Haha, ingen vet nått mer än våra två vittnen som blev tillfrågade i sista stund. Det är inget romantiskt alls. Praktiskt och simpelt på Rådhuset utan tjoho. Jag kommer inte ens byta efternamn.

Men det kommer ta hus i helvete hos svärmor när hon får veta, därför håller vi tyst tills det är klart. Det är väldigt viktigt med traditioner, heeeela släkten och sånt blaj som jag är anti mot.

1 Juni är det tänkt :)

Haha, ingen vet nått mer än våra två vittnen som blev tillfrågade i sista stund. Det är inget romantiskt alls. Praktiskt och simpelt på Rådhuset utan tjoho. Jag kommer inte ens byta efternamn.

Men det kommer ta hus i helvete hos svärmor när hon får veta, därför håller vi tyst tills det är klart. Det är väldigt viktigt med traditioner, heeeela släkten och sånt blaj som jag är anti mot.

Gjorde jag och särbon så skulle min svärmor (och resten av hans släkt) också ha ihjäl oss :D Min släkt skulle inte bry sig öht eller gratulera... :meh:

Gjorde jag och särbon så skulle min svärmor (och resten av hans släkt) också ha ihjäl oss :D Min släkt skulle inte bry sig öht eller gratulera... :meh:

Svärmor lär bli skitsur. Jag blir inte förvånad om det kommer att komma på tal då och då genom åren. Resten kommer bara bli glada. Besvikna kanske för att de inte får vara med och fira men absolut glada för vår skull. Brorsan älskar min sambo nästan mer än mig, de är bästa vänner så det känns lite ruttet att inte involvera honom men det är bäst att göra lika för alla. Detta var inte planerat alls utan det var billigare och enklare än att fixa alla papper på annat sätt. Rent praktiskt formalitet mao.
Annars är min svärmor toppen men det är väldigt hypat och traditionsbundet vid högtidsdagar, jul, födelsedagar och sånt och jag har skitsvårt för sånt.

Jag har....
  • Skickat in tre uppgifter i kursen :up:.
  • Köpt en betesbegränsare till fina hästen som jag satte på och snabbt åkte därifrån med orden att jag älskar henne faktiskt :o
  • Träffat fysioterapeuten och tränat i den 34 grader varma bassängen :up:
  • Pratat med @Marita73 och svurit över livets alla galenskaper :D samtidigt som jag skickat över ljudfilerna på vikaren till chefen som ska vidarebefordra till högsta chefen :sneaky:
  • Meddelat samordnaren att jag tänker förlänga min semester några dagar ;)

Nu sitter jag ute i skuggan och njuter av det varma vädret och börjar bli lite trött....:o kanske dax för lite kaffe och ett avsnitt av Fear the walking dead? :idea: Sen har jag en uppgift kvar som jag vill få in i dag :cautious:

IMG_20180514_161814_478.webp

Fika rummet på jobbet är inte så illa.

:arghh: Varför finns det inte såna byxor jag vill ha? Hittade ett par åt rätt håll åtminstone som jag skickade efter. :angel: Vida shorts i linne, med lite längre ben och passa ett fläskberg, hur svårt kan det va liksom? :angel: Jag har inte tid att springa i affärer och prova just nu heller. :cautious:

Om du hittar några hojta till, det är precis sådana jag också letar efter, förgäves.

Första dagen på jobbet där jag fick sköta allt helt själv, så gott jag kunde. Lite hjälp behövdes men på det stora hela gick det bra och såväl chef som kollegor verkar mycket nöjda med mig :D

Det enda dumma nu är att de på jobbet planerar att ha grillkväll eller liknande, och de vill såklart ha med mig. Jag har aldrig varit på något after work-liknande, eftersom jag aldrig riktigt haft kollegor innan. Jag är inte heller speciellt förtjust i sociala tillställningar. Men, jag gillar kollegorna och har inget emot tanken på att umgås med dem även på fritiden...

Första dagen på jobbet där jag fick sköta allt helt själv, så gott jag kunde. Lite hjälp behövdes men på det stora hela gick det bra och såväl chef som kollegor verkar mycket nöjda med mig :D

Det enda dumma nu är att de på jobbet planerar att ha grillkväll eller liknande, och de vill såklart ha med mig. Jag har aldrig varit på något after work-liknande, eftersom jag aldrig riktigt haft kollegor innan. Jag är inte heller speciellt förtjust i sociala tillställningar. Men, jag gillar kollegorna och har inget emot tanken på att umgås med dem även på fritiden...

Gör det, trivs du med dem på jobbet borde det bli trevligt. Plus att du kan alltid skylla på hundarna om du vill smita tidigare ;) :D

Aha, har du prövat innan och fått ont?
För många år sedan. Det är möjligt att det skulle gå bättre nu.

Jag brukar ju inte ha så ont längre men jag tror att jag fallit ur lite och och måste träna igen så det inte blir värre. Det är ju yogan som tidigare hjälp mig att få ordning på det där.

Låter lagom :p jag och maken bestämde oss väldigt hastigt för att gifta oss och åkte samma dag. Det där med stora bröllop är inte vår grej riktigt. Jag vägrade byta efternamn och maken med :D folk får tycka vad de vill.

Jag ska definitivt prova, får bli imorgon.
Satte en kompis i jobb idag, han fick åka och handla så jag slapp manövrera krycka och varukorg.
Tur man har vänner.
Det blev inte någon provning idag :(. Igår kväll ramlade jag och skadade några revben som det känns, stöp som en fura:crazy:. Så nu rör jag mig inte alls. Jaja, bäst att ta allt skit på en gång så är man av med det. ;). Går med krycka nu.
För övrigt är det varmt o skönt. Me like.
:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Har ni någon smålustig grej som ni brukar göra, som ni trodde ni var ganska ensam om, men som det senare visat sig att är något som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 099
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött...
100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
99 674
Senast: Mineur
·
Tjatter Kisse har snott husses plats i soffan. Jag sitter och betar av de sista jobbgrejorna för idag, sedan blir det middag från thaivagnen!
96 97 98
Svar
1 958
· Visningar
53 265
Svar
1 999
· Visningar
56 282

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur