Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Kommer över till dog tror jag. Min middag vart mackor. Påsen till champinjonerna var genomvåt (mest troligast kondens men kändes ofräscht) hade ingen paprika, resten är fryst så hade lök å några babytomater att laga mat på.Åkte och storhandlade idag, så skönt.
Gjorde två storkok, vegansk stroganoff och min älskade bönchili
Visa bifogad fil 21932
Imorgon ska jag göra currygryta med quornfiléer.
Kommer över till dog tror jag. Min middag vart mackor. Påsen till champinjonerna var genomvåt (mest troligast kondens men kändes ofräscht) hade ingen paprika, resten är fryst så hade lök å några babytomater att laga mat på.
Inte testat den, men har du provat den rökta osten (om du äter ost)? Den är god, om än lite märkligNån som testat denna:
Visa bifogad fil 21937
Är just rökt pålägg jag saknar.. men känner mig tveksam.. ?
Inte testat den, men har du provat den rökta osten (om du äter ost)? Den är god, om än lite märklig
Du får låtsas att det inte är ost när det är på macka. Det är rökt iafJag älskar och äter ost (gräddig, mild ost)
Men inte som pålägg
Hyvlar bitar, rullar ihop och äter, haha.
Jag tycker att den är äcklig, men Quorn har goda röka skivor!Nån som testat denna:
Visa bifogad fil 21937
Är just rökt pålägg jag saknar.. men känner mig tveksam.. ?
Yay, min nya mobil har kommit så nu kan jag lägga in fina bilder!
Min första bild blir kanske inte den mest spännande, men grymt gott var det med äggmacka till frukost iaf!
Visa bifogad fil 21974
Osten är ju smaksak, jag hade kört på någon jeezly + ev. bjäst. Istället för ägg tänker jag aquafaba, om de ändå inte håller ihop så kan sojamjöl hjälpa.Tänkte göra mandelbollar med hjälp av detta receptet till grund.
Men behöver byta ut osten till ett veganskt alternativ, tips på det?
Även plocka bort äggen och ha något som "klister". Tanken är att de ska kokas lita först för att sedan stekas i olja. Vill inte att de faller isär helt.
Tänkte bjuda på veganska prinskorvar (alternativt vanlig korv) också, några tips? Brukar köra på Hälsans kök, men de har äggpulver i sina.
Tänkte göra en kålstuvning och stekt brysselkål till, men där är det lättare att bara byta mejeriprodukterna rakt av till ett havrebaserat alternativ.
40 STYCKEN
- 100 g finmixad sötmandel
- 1.5 dl finriven ost, gärna cheddar eller herrgård
- 1.5 dl ströbröd
- 2 msk riven gul lök eller finhackad gräslök
- 1 tsk salt
- 0.5 tsk nymalen svartpeppar
- 3 ägg
- 2 msk vatten
- 1 liter vatten
- 2 grönsaksbuljongtärningar
- 2 msk smör eller olja