Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
https://downshiftology.com/recipes/shakshuka/Vad Àr shakshuka?
Alla linser jag testat hittills har smakat kartong. Ăven nĂ€r jag inte vet att det Ă€r linser i en rĂ€tt sĂ„ kĂ€nner jag smaken, kollar jag innehĂ„llsförteckningen sĂ„ Ă€r det linser i.
TÀnker jag ta och göra mig en variant av ikvÀllJag ville inte gÄ och handla, sÄ efter köksinventering gjorde jag detta igÄr kvÀll ;
Kokt jasminris
En tetra (250 ml) kokosgrÀdde
Lite soja
Röd currypasta
En tetra (ca 400g) blandade bönor
Det blev jÀttegod enkel mat tycker jag Beroende pÄ vad man har hemma sen kan man ju blanda i vad man vill (svamp, vattenkastanjer mm), men det blev en vÀldigt god bas tycker jag.
TÀnker jag ta och göra mig en variant av ikvÀll
Mkt nöjdKul, lÀgg gÀrna in
Har emellanĂ„t svĂ„rt för att Ă€ta kött och vill Ă€ta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rĂ€tt bra koll pĂ„ ersĂ€ttningsprodukterna för kött eller vad man ska kalla dem men vill gĂ€rna ha enkla recept pĂ„ vegetarisk mat som inte bestĂ„r av dessa. Linser tycker jag tyvĂ€rr smakar kartong och den smaken kĂ€nns Ă€ven nĂ€r linserna Ă€r blandat med annat i exempelvis grönsaksbiffar sĂ„ recept utan linser önskas. Ăgg och mejeriprodukter Ă€r okej.
Oj, vad gott det lÀt ! Det mÄste jag försöka komma ihÄg att testa!Gnocchi alla sorrentina, superenkelt och vansinnigt gott!
Koka gnocchi enligt förpackningen (Rana Àr bÀst, det Àr den italienare sjÀlva föredrar om de inte gör sjÀlv), stek pÄ den lite i olivolja sÄ den fÄr lite yta. VÀrm en tomatsÄs (fÀrdigköpt som tex Muttis kryddade pizzasÄs funkar jÀttebra) samt ha i vitlök efter smak, hÀll den i en ugnsform och ha i gnocchin, mozzarellan delad i mindre bitar (med kniv eller sönderdelad med fingrarna) samt riv över lite parmesan. In i ugnen tills osten smÀlt (ca 10-15 min i 200), ta ut och dekorera med fÀrsk basilika och sedan njuut