Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Min köttsoppa är ganska traditionell.Någo som har bra tips en kött och grönsakssoppa?
KLIMP också, för guds skull!!!Min köttsoppa är ganska traditionell.
Jag kokar kött med ben (viktigt att det ska vara ben!) tills köttet släpper från benen.
Låter stå över natten så fettet stelnar och jag kan skumma av det.
Tärnar lök, potatis, morot, kålrot, och lite övrigz grönsaker och kokar mjuka.
Klart.
Det är enkelt men kräver förberedelse kvällen innan. Men eftersom man inte behöver passa grytan är det inte så arbetskrävande.
Och en droppe bittermandel i klimpen!KLIMP också, för guds skull!!!
Det går inte att ha för mycket klimp i köttsoppa!
Jag gör klimpen på uppvispat ägg och mjöl och lite salt, gillar INTE mjölkvarianterna.
Jag gör ungefär likadant, alltid ren- eller älgkött och purjolök, rotselleri, kålrot, palsternacka, morötter och potatis.
Har jag inte kött med ben hjälper jag till med buljongtärningar efter smak och behov.
Jag hoppas du har buljong i vattnet också?Koka gullök, potatis, broccoli i en kastrull med vatten. Mixa sedan allt innehåll och häll ner en skvätt grädde.
Super enkelt och gott!
Men ja, Missade den lilla detaljen! Brukar i ha grönsaksbuljong!Jag hoppas du har buljong i vattnet också?
Naaw....stackars vovve.Wow. Tack @Keb71 Jag har precis gjort linssoppan du tipsade om. Jättegod.
Men så het att jag inte vågar låta hunden slicka tallriken
Tänkte inte på mängden chili och cayenne i min kyckling en gång och när han slickat tallriken låg han och morrade för sig själv länge efteråt.
( Röd linssoppa med räkor | Recept ICA.se )
Tack för den här trådenJag har lite svårt att få i mig frukost på dagarna men behöver verkligen den energikicken innan det är dags för lunch. Jag har tidigare ätit matlåda ibland då jag inte riktigt fixar att äta kall mat så tidigt utan vill ha något varmt (avskyr tyvärr gröt). Det senaste har jag värmt lite soppa i en kopp och ätit en macka till vilket har funkat utmärkt.
Då jag börjar ledsna på butikens utbud (och priset) vill jag gärna ha lite tips! Den enda soppan jag har recept på är potatis och purjolökssoppa, vilket är en favorit men jag vill ju gärna variera lite så jag inte ledsnar.
Så era bästa tips på soppor som kan frysas in? Vegetariskt eller inte spelar ingen roll, den enda förbjudna ingrediensen är svamp . Soppan behöver inte vara helt slät men det är en fördel om det inte är alltför stora bitar eftersom jag dricker den ur kopp.
Ooops, jag glömde skriva att mesiga jag brukar skippa chilin helt och hållet...Wow. Tack @Keb71 Jag har precis gjort linssoppan du tipsade om. Jättegod.
Men så het att jag inte vågar låta hunden slicka tallriken
Tänkte inte på mängden chili och cayenne i min kyckling en gång och när han slickat tallriken låg han och morrade för sig själv länge efteråt.
( Röd linssoppa med räkor | Recept ICA.se )
Är inte grönkålssoppa, nässelsoppa och kirskålssoppa samma princip?Någon som har något gott recept på kirskålssoppa?