Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Jag funderar över det här med vegetarisk kost och viktnedgång. Vad har ni för erfarenhet? Nu tänker jag på en balanserat bra kost. Att det är mycket kalorier i tillexempel nötter är ju ingen hemlighet, men linser, bönor och sådant som ersätter proteinet. Hur är det med det?

Håller på göra matlådor till torsdag/fredag.
En enkel spenatomelett :)

20170823_194726_599dc02ae087c372fddef483.jpg

Vad tycker ni är en bra veggansk rätt som är lätt att göra att servera som lunch/middag?
Helst utan ugnsanvändning, grill och fritös finns.

Inga riktiga mått utan lite på känn men ungefär: En halv parmesan (riktig parmesan, typ Parmigiano Reggiano), en hel färsk basilika och en liten påse pinjenötter samt en del olivolja. Mixa i mixer. Blir riktigt gott! :d
Tack ska testa men jag lyckas typ aldrig få till det. Hehe världens enklaste rätt typ.

*Puttar upp*

Lunch: Grönsakslasagne (färdigrätt).
Middag: Marinerade soyabites i chili och lime, spenatfyllda filodegsrullar, haricot vertes och brysselkål.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 438
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 118
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar