Jag är så himla nyfiken på Jackfruit, köpte du färsk eller konserverad, luktar det lika illa som det påstås?Idag blev det tacos! Jackfruit kryddat med en massa koriander, vitlök, och paprikapulver. Mycket gott!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag är så himla nyfiken på Jackfruit, köpte du färsk eller konserverad, luktar det lika illa som det påstås?Idag blev det tacos! Jackfruit kryddat med en massa koriander, vitlök, och paprikapulver. Mycket gott!
Jag har köpt i konservburk. Det luktar ingenting! Det är inte durian du tänker på, när det gäller lukten?Jag är så himla nyfiken på Jackfruit, köpte du färsk eller konserverad, luktar det lika illa som det påstås?
Nu blev jag osäker, är det inte Jackfruit som ser ut som en medeltida spikklubba?Jag har köpt i konservburk. Det luktar ingenting! Det är inte durian du tänker på, när det gäller lukten?
Var tvungen att googla, och durian och jackfruit är rätt lika utseendemässigt, men det är durian som luktar illa!Nu blev jag osäker, är det inte Jackfruit som ser ut som en medeltida spikklubba?
Aha, så den burkade versionen är helt ok att köpa. Hur kommer det sig att du köpte det, ätit i Asien?Var tvungen att googla, och durian och jackfruit är rätt lika utseendemässigt, men det är durian som luktar illa!
Blev tipsad om ett recept som innehöll jackfruit, och sen dess har det varit mitt favoritköttsubstitutAha, så den burkade versionen är helt ok att köpa. Hur kommer det sig att du köpte det, ätit i Asien?
Alltså hade noll aning om att det kunde vara köttsubstitut? Har bara ätit det som det är, när jag reste genom Uganda, och det var typ den godaste jädra frukt jag nånsin ätit. Hur smakar det i mat? Hur tillagar man och eh hanterar det?Blev tipsad om ett recept som innehöll jackfruit, och sen dess har det varit mitt favoritköttsubstitut
Oj, vad jag blev sugen på att testa!Det används ganska mycket i vegetarisk matlagning! Men mest den varianten som är på burk, vad jag sett. Den färska är nog svårare att hitta och måste bakas i ugn ganska länge innan man kan göra maträtter på den. Här är det första recept jag såg med jackfruit.
Jag har bara ätit MAX bbq sandwich med oumph och den får helt klart godkänt av mig. Såsen gör att själva oumphen inte smakar så mycket, men konsistensen är tuggvänlig.Jag blev helt fascinerad av Oumph! Någon som provat?
Ja! Älskar alla varianter jag provat hittills!Jag blev helt fascinerad av Oumph! Någon som provat?
Jag har för mig att både Citygross och Coop har det, om jag minns rätt från tidigare trådar i ämnet.Jag har inte så mycket tid över att experimentera med mat (läs: misslyckas).
Frågan är var tusan jag kan hitta varan. Var har ni köpt? Vårt Willys känns inte sannolikt som inköpsställe...
Jag blev helt fascinerad av Oumph! Någon som provat?