Vad blir det för (vegetarisk) mat?

Jag gjorde frikadeller fast utan "köttbullarna" till dottern. Till det "plättar" av kikärtor och sedan tagatelli.
DSC_0494.jpg

DSC_0493.jpg

Här!

Du behöver:

♥ 3 dl röda linser
♥ 1 gul lök
♥ Vitlök efter smak (jag tog två stora klyftor)
♥ 2-3 chili (beroende på vad man tycker om stark mat :D)
♥ En påse bladspenat (ca 70 g)
♥ En konserv kokosgrädde
♥ 2 tomater eller fler om man vill det
♥ En kruka färsk koriander
♥ Ingefära
♥ Spiskummin
♥ Gurkmeja
♥ Örtsalt

Koka linserna enligt anvisning, fräs lök/vitlök och häll sen ner kokosmjölken.
Släng i linserna, hackade tomater, riven ingefära och sen massor av kryddor.
Till sist sätter du ner bladspenaten, drar ner plattan till 2:an och låter det puttra tills det blivit en krämig gryta :-)
Har du bakat majsbröden själv? Recept? :) Googlat, men hittade bara tjocka bröd! Ska prova ditt recept i veckan tänkte jag.

Har fastnat för hälsans köks vegetariska burgare. Och så aktiv flerkornsbullarna till. Inte ens den köttälskande sambon klagar ett dugg över detta, mums!

Det var jättegott! Bröden blev dock inte så platta som jag hade räknat med. Kryddade på riktigt ordentligt i grytan och massa örter i bröden! Grytan kommer jag definitivt göra snart igen, bröden måste jag nog träna ganska mycket på :)

Åt samma igår fast utan bröden :) tycker dom är relativt lätta att få platta, man får kavla till dom ordentligt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 280
Senast: Inte_Ung
·
Mat Har emellanåt svårt för att äta kött och vill äta mer vegetariskt. Har varit vegetarian periodvis sedan jag var barn. Jag har rätt bra...
2
Svar
34
· Visningar
2 438
Hundhälsa Min yngsta hund (2 år) vill efter ett tag inte äta den maten hon tidigare ätit. Till en början fick hon torrfoder, och det kunde gå...
Svar
15
· Visningar
613
Senast: YlvaG
·
Gravid - 1år Jag behöver en tråd med tips kring BLW (baby lead weaning) och plockmat! Vi har en 6-månaders hemma som vi precis har börjat med. Från...
2 3
Svar
59
· Visningar
2 120
Senast: Lingon
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar