Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har fastnat för hälsans köks vegetariska burgare. Och så aktiv flerkornsbullarna till. Inte ens den köttälskande sambon klagar ett dugg över detta, mums!
Ja, väldigt gott! såväl aubergine, zucchini och paprika går att fylla. De vita spetsiga paprikorna används med fördel till att fyllas och serveras med mustig tomatsås. Är uppvuxen med att de fylls med köttfärs och lite ris (okokt, suger upp onödig vätska och blir kokt i paprikan) och kokas i tomatsåsen, kan ju enkelt bytas mot vegetarisk fyllning. Tips, googla på zucchinistubbar. Jättegott! Med zucchini och aubergine kan man ju återanvända köttet man gröper ur i själva fyllningen också.Nån som provat fyllda auberginer? Hittat lite olika recept Låter rätt smarrigt och verkar även gå att fixa till det kalorisnålt!
Är det gjorda på soja eller motsvarande eller grönsaker? Jag älskar Max gamla vegetariska hamburgare, med massa grönsaker i och frasigt yttre! Nån som vet om man kan köpa sådana i butik eller hur man gör dem själv? Måste man fritera då?
Är det så man ska göra för att få goda råd i butiken, ställa sig och stirra på utvald råvaraJa, väldigt gott! såväl aubergine, zucchini och paprika går att fylla. De vita spetsiga paprikorna används med fördel till att fyllas och serveras med mustig tomatsås. Är uppvuxen med att de fylls med köttfärs och lite ris (okokt, suger upp onödig vätska och blir kokt i paprikan) och kokas i tomatsåsen, kan ju enkelt bytas mot vegetarisk fyllning. Tips, googla på zucchinistubbar. Jättegott! Med zucchini och aubergine kan man ju återanvända köttet man gröper ur i själva fyllningen också.
Kul grej: jag stod länge i affären och stirrade på de vita paprikorna nyligen och funderade på om jag ville ha det till middag. Lagom disträ som vanligt. En kvinna dök då fram och informerade att de inte är lika goda som de vanliga färgglada paprikorna. hon hade inte sett sådana tidigare och tänkte att jag liksom hon tänkte äta dem råa i sallad. Fin omtanke när man står och har en stirrtävling med grönsaksdisken.
Igår vegetarisk "stroganoff". Svarta bönor, morot, lök och zucchini tillsammans med vanlig creme fraiche och CF smaksatt med tomat/paprika. Ris till. Jättegott! Första gången jag kokade svarta bönor hemma, upptäckte att det svarta vattnet är allvarlig missfärgande. Trodde inte fläcken på bänkskivan skulle gå bort...
Jättegott !Shiitakesvamp, är det gott?
Testade falafels I förra veckan, ny favorit! Ska nästa gang jag gör bönburgare inte koka bönorna innan utan låta dem dra extra länge I vatten bara för att se hur det blir. Gillade konstistensen bättre med okokta än kokta vid tillagningen
Ikväll blir det ärtsoppa. Funderar på om jag ska orka fixa pannkakor eller ej, kanske kan köra en ugnsvariant!
Måste också lyckas få till att servera grönsaker till soppan, tanker en söt skål med grönsaker och en gaffel. Väl hackat så man inte behöver skära. Fungerar det tro?
Utöver tomatsås och mozzarella brukar jag ha färska champinjoner, tomater (soltorkade funkar också), fetaost, oliver. Gärna ruccola och nån god sås på när den är klar!