Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det lät spännande! Recept?Förrätten på nyårsmiddagen passar fint i den här tråden. Detta är panerad squash med ostfyllning.
![]()
Tack!@Emiro
Tag en skiva squash, ca 2cm tjock, skär ett snitt nästan igenom skivan. Salta och låt ligga en stund. Peppra. Stoppa ost mellan i snittet och kläm lite på den. Rulla i ägg, mjöl, ägg, ströbröd. Fritera i olja som är ca 175 grader tills den är gyllenbrun.
Krispigt på ytan, mjukt inuti och så osten i mitten![]()
Jag är stolt ikväll! Fick för mig att jag skulle göra bönbiffar ikväll - något jag varken ätit eller smakat någon gång. (Överlag så äter jag/vi pinsamt lite vegetarisk mat)
Resultatet blev rätt awesome (om jag får säga det själv!)och serverades med ugnsbakade rotsaker, broccoli och hemgjord Tzatziki.
![]()
Haha nää, jag fick inte in någon bild för allting jävlas. :PDu glömde ju både bild och recept på de awesome biffarna![]()
Den ska jag prova!![]()
Lasagne med halloumi, spenat och pumpafrön
1 gul lök
2 vitlöksklyftor
1 msk olivolja
1 paket färska lasagneplattor (à 200-250 g)
3 msk tomatpuré
500 g krossade tomater (helst mutti)
1 tsk flytande honung
1 grönsaksbuljongtärning
2 msk hackad färsk timjan (eller 1 tsk torkad timjan, för 4 portioner)
4 dl vatten
200 g fryst bladspenat
2 halloumiost (à 200 g)
1 1/2 dl pumpakärnor (gärna rostade)
1 1/2 dl riven prästost
salt och svartpeppar
1. Sätt ugnen på 225°C.
2. Skala, dela och finhacka lök och vitlök.
3. Fräs lök och vitlök mjuk i olja utan att de tar färg, ca 3 minuter.
4. Tillsätt tomatpuré, krossade tomater, honung, buljongtärning, timjan och vatten.
5. Koka på medelvärme utan lock ca 5 minuter. Tillsätt spenaten och låt koka ytterligare ca 5 minuter. Smaka av med salt och peppar.
6. Skär halloumin i tunna skivor.
7. Varva tomatsås, lasagneplattor, pumpakärnor och halloumi i en ugnssäker form, ca 20 x 30 cm. Börja och avsluta med tomatsås. Strö över riven ost.
8. Ställ in i mitten av ugnen ca 20 minuter. Garnera ev med lite rostade pumpakärnor.
![]()
Rödbetor och champinjoner i ugn med anammas basilikapuckar, vegansk fetaost och valnötter. Serverades med vegansk limeaioli. Såå gott![]()