Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

20210107_182609.jpg
 
Låter ju onekligen lockande! Ska fundera ett varv till :)

Är Huel glutenfritt nu? Jag åt massor av det i sådana här perioder innan jag blev diagnosticerad med celiaki så det hade ju varit guld om jag kunde gå tillbaka till det:banana:
Bara köp slowcooker! Soppor blir bra och enkelt. Ta en liten som tar mindre plats!

Ja huel har flera gf varianter. Black och hot n savoury är de jag provat. Hot är definitivt em favorit. Tänker även huel svart ej smaksatt i smoothie som mat kan vara optimal!

Tipsar även om svenska alger i ebbas alger ;)
 
Har ni några tips på recept med mycket fiber (aka grönsaker) som inte tar mer än max 30 minuter totalt? Brukar äta mycket rotfruktsgrytor, sallad etc, så min mage är van vid massor med fibrer, fungerar inte riktigt med pasta med lite spenat på eller en bönsås till potatisen. Samtidigt är jag inne i en period där jag inte har 2-3 timmar till att stå och skala och koka och så. Känner mig lite handfallen, min hjärna hamnar på typ färdig pyttipanna och wok och sen stannar den där.
Nu när man inte vill handla så ofta pga corona så har jag gått över till jättemycket fryst istället för färska grönsaker. Hackad spenat, hackad grönkål, gröna ärter, haricots verts, edamamebönor, broccoli, blomkål... Har insett att det sparar väldigt mycket tid när det är färdigt att slänga ned i kastrull eller stekpanna. Nu var det ju inget tips på recept men du kanske kan anpassa det du brukar äta genom att använda mer fryst?
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 090
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp