Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Här om dagen blev jag extremt sugen på kebab vilket är extra konstigt med tanke på att jag aldrig i hela mitt liv ätit det. Googlade mig fram till detta substitut:
vego_ensam.png

Och idag gjorde jag mig en kebabtallrik med strimlorna, pommes, lite extra kebabkrydda, sallad och sås. Det var så sjukt gott och det finns massor kvar i paketet så det blir nog samma sak imorgon igen :D

Helt klart ett tips om någon annan blir sugen!
 
Här om dagen blev jag extremt sugen på kebab vilket är extra konstigt med tanke på att jag aldrig i hela mitt liv ätit det. Googlade mig fram till detta substitut:
Visa bifogad fil 63278
Och idag gjorde jag mig en kebabtallrik med strimlorna, pommes, lite extra kebabkrydda, sallad och sås. Det var så sjukt gott och det finns massor kvar i paketet så det blir nog samma sak imorgon igen :D

Helt klart ett tips om någon annan blir sugen!

Vi fick en sååå sjukt god kebabgryta i skolan på högstadiet. Jag försökte återskapa den, men det gick inte alls :p

Kul att ditt blev gott!
 
Min lunch hela veckan :)
20210114_104855.jpg


Till middag lever jag numera på havregrynsgröt med diverse tillbehör (kokt ägg eller hummusmacka) pga tråkigt att äta själv och jag behöver gå ner lite i omfång.
 
Här om dagen blev jag extremt sugen på kebab vilket är extra konstigt med tanke på att jag aldrig i hela mitt liv ätit det. Googlade mig fram till detta substitut:
Visa bifogad fil 63278
Och idag gjorde jag mig en kebabtallrik med strimlorna, pommes, lite extra kebabkrydda, sallad och sås. Det var så sjukt gott och det finns massor kvar i paketet så det blir nog samma sak imorgon igen :D

Helt klart ett tips om någon annan blir sugen!
Den där är helt klart bästa vegokebaben! Så himla god och saftig och rätt konsistens 😍
 
https://www.veganskmatlada.com/home/2020/8/3/fylld-stpotatis

Detta recept rekommenderas varmt! Jag följde inte receptet exakt utan hade det mest som en bas. Saknade något med mer tuggmotstånd till så stekte en vegetarisk schnitzel med panko till som var riktigt god! Mangojalapeno-såsen är magisk och verkligen pricken över i:et. Hade ingen avokado så vi körde utan guacamole och det funkade ändå, bönröran är ganska såsig med olivoljan och mangodressingen är ju också krämig. Gott, gott, gott! Laga!
 
Här om dagen blev jag extremt sugen på kebab vilket är extra konstigt med tanke på att jag aldrig i hela mitt liv ätit det. Googlade mig fram till detta substitut:
Visa bifogad fil 63278
Och idag gjorde jag mig en kebabtallrik med strimlorna, pommes, lite extra kebabkrydda, sallad och sås. Det var så sjukt gott och det finns massor kvar i paketet så det blir nog samma sak imorgon igen :D

Helt klart ett tips om någon annan blir sugen!
Men!!! Det blev jag med idag, har aldrig ätit kebab heller men blev jättesugen på kebabpizza?! Blev väldigt paff över det plötsliga suget! Perfekt tips! Tack!
 
Håller på att nörda ner mig i kinesisk matlagning, älskar mat framförallt från sichuanprovinsen. Väldigt kul!
Köpt den nya boken vegetarisk kinamat av Johan Cramby och planerar att åka till en stor asiatisk livsmedelsbutik och shoppa lite kommande vecka. Har redan en hel del ingredienser hemma men nu ska jag gå all-in rejält är det tänkt,
Finns inte så mycket att göra nu för tiden så varför inte lära sig laga ordentlig kinamat istället? 😄
 
Kokt bovete, quornfiléer, inlagd rödbeta, blomkål, och fuskade med remouladsås på tub. Inte veganskt alltså, men gott och snabbt och nyttigt :d
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 090
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp