Jag tror faktiskt jag känner för thaimat..! Länge sen... någon som har nåt gott tips?
Jag tänker mig typ nudlar, jordnötssås, currypasta...? Lime?
Jag tänker mig typ nudlar, jordnötssås, currypasta...? Lime?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Förutom thai hade jag velat prova nån ny veganost. Va länge sen jag åt sån nu, så de har ju kommit massa nya jag inte smakat. Vad tycker ni om dessa? Främst till ha på hembakt mjukt bröd
Plåtmat är så himla bra!Gårdagens middag och dagens lunch; Halloumipytt med hemmagjort örtsmör, serverad med senapskräm med äpple!
Visa bifogad fil 63431
Recept från boken Plåtmat, riktigt bra kokbok!
Jag säger bara den grekiska pytten med citronrostad potatis och kikärtor, härreguuud så god den rätten är !!!Plåtmat är så himla bra!
Portabello provencale är sjukt god, men varning för vitlöksandedräkt dagen efter
Den har vi inte testat ännu, men då vet jag vad jag ska laga nästa veckaJag säger bara den grekiska pytten med citronrostad potatis och kikärtor, härreguuud så god den rätten är !!!
VioLife och GreenVie har jag testat, smakar inte så ostigt sådär rakt på mackan, men väldigt goda smälta, särskilt GreenVies cheddar (om det är det den heter, lite mer smak i den i alla fall).
Plåtmat är så himla bra!
Portabello provencale är sjukt god, men varning för vitlöksandedräkt dagen efter
Köp det som står, annars står det tex avrunnen vikt eller liknande. Ska man göra potatismos på 2kg potatis köper man 2kg, skalar och kokar det som blir kvar...Nu har jag bestämt att nästa matkasse-periods recept blir en massaman curry från Icas hemsida och så hemmagjord pizza med vegansk ost, svamp och banan .
Men - det är så länge sen jag lagade mat efter recept när jag köper potatis och andra rotfrukter, ska jag lägga på 25% (är det väl?) för skalet då? Eller menar dom jag ska köpa den vikten potatis etc som står?
Du köper det som står. Jag kokar och äter oftast skalet också, särskilt om det är tuntNu har jag bestämt att nästa matkasse-periods recept blir en massaman curry från Icas hemsida och så hemmagjord pizza med vegansk ost, svamp och banan .
Men - det är så länge sen jag lagade mat efter recept när jag köper potatis och andra rotfrukter, ska jag lägga på 25% (är det väl?) för skalet då? Eller menar dom jag ska köpa den vikten potatis etc som står?
Köp det som står, annars står det tex avrunnen vikt eller liknande. Ska man göra potatismos på 2kg potatis köper man 2kg, skalar och kokar det som blir kvar...
Du köper det som står. Jag kokar och äter oftast skalet också, särskilt om det är tunt
Visa bifogad fil 63514
Matlagningsmotivationen låg väl inte på topp idag.. Men provade Mannerströms köttfria köttbullar (de godaste vegetariska köttbullarna jag ätit!), pulvermos, stekt svamp, sallad och polsk senap. Riktigt gott!