Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Jag tror faktiskt jag känner för thaimat..! Länge sen... någon som har nåt gott tips?
Jag tänker mig typ nudlar, jordnötssås, currypasta...? Lime?
 
Förutom thai hade jag velat prova nån ny veganost. Va länge sen jag åt sån nu, så de har ju kommit massa nya jag inte smakat. Vad tycker ni om dessa? Främst till ha på hembakt mjukt bröd :)
 

Bifogade filer

  • 20210116_181104.jpg
    20210116_181104.jpg
    106,5 KB · Visningar: 27
Förutom thai hade jag velat prova nån ny veganost. Va länge sen jag åt sån nu, så de har ju kommit massa nya jag inte smakat. Vad tycker ni om dessa? Främst till ha på hembakt mjukt bröd :)

VioLife och GreenVie har jag testat, smakar inte så ostigt sådär rakt på mackan, men väldigt goda smälta, särskilt GreenVies cheddar (om det är det den heter, lite mer smak i den i alla fall).
 
Nu har jag bestämt att nästa matkasse-periods recept blir en massaman curry från Icas hemsida och så hemmagjord pizza med vegansk ost, svamp och banan :). :d

Men - det är så länge sen jag lagade mat efter recept :p när jag köper potatis och andra rotfrukter, ska jag lägga på 25% (är det väl?) för skalet då? Eller menar dom jag ska köpa den vikten potatis etc som står?
 
Nu har jag bestämt att nästa matkasse-periods recept blir en massaman curry från Icas hemsida och så hemmagjord pizza med vegansk ost, svamp och banan :). :d

Men - det är så länge sen jag lagade mat efter recept :p när jag köper potatis och andra rotfrukter, ska jag lägga på 25% (är det väl?) för skalet då? Eller menar dom jag ska köpa den vikten potatis etc som står?
Köp det som står, annars står det tex avrunnen vikt eller liknande. Ska man göra potatismos på 2kg potatis köper man 2kg, skalar och kokar det som blir kvar...
 
Nu har jag bestämt att nästa matkasse-periods recept blir en massaman curry från Icas hemsida och så hemmagjord pizza med vegansk ost, svamp och banan :). :d

Men - det är så länge sen jag lagade mat efter recept :p när jag köper potatis och andra rotfrukter, ska jag lägga på 25% (är det väl?) för skalet då? Eller menar dom jag ska köpa den vikten potatis etc som står?
Du köper det som står. Jag kokar och äter oftast skalet också, särskilt om det är tunt 😊
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 090
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp