Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

De köttbullarna är jättegoda!
Tyvärr har de försvunnit från min affär, fast när jag mailar o frågar ska de finnas kvar.. 😑🤦‍♀️
Är nästan lite besviken på att de är goda. Tycker inte om när kockar, överlag, sätter sitt namn på produkter (där är iof Jureskog eller vad han heter som körde ihop med Max värst...), men denna måste jag ju fortsätta köpa ^^
 
Matlåda med korv stroganoff till lunch 😊
 

Bifogade filer

  • 20210119_113755.jpg
    20210119_113755.jpg
    207,3 KB · Visningar: 39
De köttbullarna är jättegoda!
Tyvärr har de försvunnit från min affär, fast när jag mailar o frågar ska de finnas kvar.. 😑🤦‍♀️
Jag tyckte de var rätt vidriga faktiskt, de hade den där unkna köttsmaken och konsistensen var också lite läbbig. Jag kunde inte fortsätta äta dom.
Köpte Felix vegobullar istället och de var goda enligt mig!
 
Försökte styra upp frukosten idag eller brunch som det oftast blir nu när jag jobbar hemma. Gjorde röra på stora vita bönor, citron, olivolja, vitlök och salt, åts på rostat bröd och till det äppelbitar och selleristavar. Givetvis drack jag te med mjölk och honung det är det enda som är livsviktigt till frukost för mig.
 
Jag tyckte de var rätt vidriga faktiskt, de hade den där unkna köttsmaken och konsistensen var också lite läbbig. Jag kunde inte fortsätta äta dom.
Köpte Felix vegobullar istället och de var goda enligt mig!

Samma här, efter första försöket ligger resten kvar i frysen och fryser bort. Lång obehaglig eftersmak. När jag läste inläggen innan här tänkte jag att jag får nog prova igen. Men tack vare ditt inlägg vet jag att: inte. :D
 
Samma här, efter första försöket ligger resten kvar i frysen och fryser bort. Lång obehaglig eftersmak. När jag läste inläggen innan här tänkte jag att jag får nog prova igen. Men tack vare ditt inlägg vet jag att: inte. :D
Nä alltså då föredrar jag lätt anammas vegobullar eller de från Felix. Jag tycker inte heller om Max vegoburgare sedan de bytte till plant beef eller vad de kallar den, alldeles för unken köttsmak och då har jag ändå provat flera gånger. Gillade det burgar”köttet” dom hade innan men tog bort :(
 
Nä alltså då föredrar jag lätt anammas vegobullar eller de från Felix. Jag tycker inte heller om Max vegoburgare sedan de bytte till plant beef eller vad de kallar den, alldeles för unken köttsmak och då har jag ändå provat flera gånger. Gillade det burgar”köttet” dom hade innan men tog bort :(

Har samma upplevelse. Och å vad jag saknar bönburgaren.

Anammas gillar jag, men fick skräck för att prova Felix efter Mannerströms, hehe, så det har jag skjutit på obestämd framtid.

Ska försöka komma igång och göra egna i stället. Portionen under tians göttbullar, eller vad hon kallar dem, ligger i startgroparna. Om någon provat göra dem och har tips eller muntra tillrop så är det välkommet. :)
 
Har samma upplevelse. Och å vad jag saknar bönburgaren.

Anammas gillar jag, men fick skräck för att prova Felix efter Mannerströms, hehe, så det har jag skjutit på obestämd framtid.

Ska försöka komma igång och göra egna i stället. Portionen under tians göttbullar, eller vad hon kallar dem, ligger i startgroparna. Om någon provat göra dem och har tips eller muntra tillrop så är det välkommet. :)
Jag gillar inte felix generellt tycker de smakar som maten i skolmatsalen, det är någonting med deras kryddning.
 
Har samma upplevelse. Och å vad jag saknar bönburgaren.

Anammas gillar jag, men fick skräck för att prova Felix efter Mannerströms, hehe, så det har jag skjutit på obestämd framtid.

Ska försöka komma igång och göra egna i stället. Portionen under tians göttbullar, eller vad hon kallar dem, ligger i startgroparna. Om någon provat göra dem och har tips eller muntra tillrop så är det välkommet. :)
Jag tipsar om att göra egna av formbar färs. Såklart jobbigare än att bara ta fram ett paket ur frysen och börja steka, men då har du möjlighet att sätta smakerna själv istället. Vi gör alltid det till jul och passar på att göra en stor sats och fryser in resten.

portionen under tians har jag inte provat, men tycker om hennes recept annars så de är säkert goda!
Felix vegobullar var goda utan att ha unken smak som leifs/dafgårds.
 
Jag tipsar om att göra egna av formbar färs. Såklart jobbigare än att bara ta fram ett paket ur frysen och börja steka, men då har du möjlighet att sätta smakerna själv istället. Vi gör alltid det till jul och passar på att göra en stor sats och fryser in resten.

portionen under tians har jag inte provat, men tycker om hennes recept annars så de är säkert goda!
Felix vegobullar var goda utan att ha unken smak som leifs/dafgårds.
Om man gillar att göra dom själv så gillar jag dom här https://www.coop.se/recept/vegetariska-frikadeller
 
Jag slog till och gjorde Portionen under tians gottebullar, på svarta bönor, solroskärnor och havregryn. Jag var tveksam till den blygsamma kryddningen i receptet, och det stämde, jag hade velat ha mer kryddor (men hade kunnat smaka av själv i ett tidigare skede). Smeten var lite lös och säckade ihop i pannan, men det blev bra i slutändan, och där lärde jag mig till nästa gång hur jag ska "läsa av" smeten.

Åt krossad/kraschad potatis till och det blev en jättegod rätt. Ursäkta den opiffiga bilden, 😬 jag tog den inte för er, men där syns hur bollarna inte bestod som bollar men fick yta ändå. De fick stå länge i stekpannan på eftervärme.

Mat 210120.jpg
 
Här blev det pasta skruva med brytbönor, tomatsås och fetaost, Typisk vardags snabbmat där bönorna fick åka med i pastakoket sista minutrarna och tomatsåsen fick bli på en krossad vitlök lite tärnad stjälkselleri och krossadetomater + oregano salt peppar och tomatpure.. Smulade feta osten direkt ur förpackningen, ta alla genvägar...
 
Jag slog till och gjorde Portionen under tians gottebullar, på svarta bönor, solroskärnor och havregryn. Jag var tveksam till den blygsamma kryddningen i receptet, och det stämde, jag hade velat ha mer kryddor (men hade kunnat smaka av själv i ett tidigare skede). Smeten var lite lös och säckade ihop i pannan, men det blev bra i slutändan, och där lärde jag mig till nästa gång hur jag ska "läsa av" smeten.

Åt krossad/kraschad potatis till och det blev en jättegod rätt. Ursäkta den opiffiga bilden, 😬 jag tog den inte för er, men där syns hur bollarna inte bestod som bollar men fick yta ändå. De fick stå länge i stekpannan på eftervärme.

Visa bifogad fil 63592
Nu när du skriver det så håller jag med om kryddningen generellt i hennes recept, jag måste alltid dra på mer då det tenderar att vara ganska milda smaker annars :)
Bra jobbat ändå med gottbullarna!
 
Här blev det en variant av carbonara med alspånsrökt tofu. Det är en sådan bra vardagsrätt som vi ofta faller tillbaka till och som i princip alltid finns hemma då tofun har så lång hållbarhet. Räknade till totalt 4 stycken alspånsrökt tofu i kylen 😄
Det är så gott med rökt tofu, hade det i den veganska janssonen till jul. Mycket god smak. 😋
 
Nu när du skriver det så håller jag med om kryddningen generellt i hennes recept, jag måste alltid dra på mer då det tenderar att vara ganska milda smaker annars :)
Bra jobbat ändå med gottbullarna!

Jag mindes också när jag höll på att jag varit med om det förut i något av hennes recept. (Men ibland har hon så snilligt lyft in bara en liten tesked sambal oelek så blir det en jättesmakrik rätt.) Ja jo tack! :D
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 195
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 090
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 965
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp