Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Vad skulle ni tipsa om att ha på varma mackor istället för skinka? :)
Är rätt nöjd med bara ost och tomat (och ännu mer ost :angel:) men ibland vill man ju variera sig lite!

Ja, generella tips om varma mackor mottages egentligen gärna också!
Har du testat med quorns vegoskivor eller liknande? Jag har inte testat men är nyfiken, har också blivit sugen på varma mackor på sistone:d
 
Som mycket annat vegetariskt finns inte alspånsrökt tofu där jag bor tyvärr, annars brukar jag gilla alspånsrökt allt så hade nog ätit det i mängder. Glutenfria fejkonet är från Peas of Heaven.
Åh vad synd :( Du kan inte be affären ta in, eller du kanske inte bor i Sverige?
Tror inte jag testat fejkonet från Peas faktiskt. Gillar deras korvar dock!
 
Vad skulle ni tipsa om att ha på varma mackor istället för skinka? :)
Är rätt nöjd med bara ost och tomat (och ännu mer ost :angel:) men ibland vill man ju variera sig lite!

Ja, generella tips om varma mackor mottages egentligen gärna också!
Jag brukar oftast steka i stekpanna i smör, det blir godast!

Men annars är tipset smör på båda skivor, sen på med någon vegoskinka.
Quorns rökta skivor passar bra, även peas of heavens ”rostbiff” eller pärsons vegosalami. Sen brukar jag bre ett tunt lager dijonsenap eller annan stark senap, sen massa ost. Gärna en kombination av riven lagrad ost och sådan där smältost. Extra gott med färsk, hackad jalapeno på. Sedan steka långsamt på medelhög värme på vardera sida. Skippar tomaten då jag hellre äter den bredvid :)
 
Jag brukar oftast steka i stekpanna i smör, det blir godast!

Men annars är tipset smör på båda skivor, sen på med någon vegoskinka.
Quorns rökta skivor passar bra, även peas of heavens ”rostbiff” eller pärsons vegosalami. Sen brukar jag bre ett tunt lager dijonsenap eller annan stark senap, sen massa ost. Gärna en kombination av riven lagrad ost och sådan där smältost. Extra gott med färsk, hackad jalapeno på. Sedan steka långsamt på medelhög värme på vardera sida. Skippar tomaten då jag hellre äter den bredvid :)
Åh, lät mums!
 
Vad skulle ni tipsa om att ha på varma mackor istället för skinka? :)
Är rätt nöjd med bara ost och tomat (och ännu mer ost :angel:) men ibland vill man ju variera sig lite!

Ja, generella tips om varma mackor mottages egentligen gärna också!
lök och svamp är gott tillsammans med ost och tomat samt i stort sett allt du har på en pizza.
 
Gårdagens vegetariska husmanskostmiddag; Vegolimpa på Anammas formbara färs, med potatismos och gräddsås. Blev supergott :love:

04AE56A6-8C0D-42D1-B704-044B45980660.jpeg
 
Åh vad synd :( Du kan inte be affären ta in, eller du kanske inte bor i Sverige?
Tror inte jag testat fejkonet från Peas faktiskt. Gillar deras korvar dock!
Har bett butiken om att utöka det vegetariska sortimentet flera gånger, men de menar att det inte säljer bra här. Sist jag var och handlade i affären så lassade personen framför mig upp ca 15 kg fläsk och nöt så... ja.
 
Har bett butiken om att utöka det vegetariska sortimentet flera gånger, men de menar att det inte säljer bra här. Sist jag var och handlade i affären så lassade personen framför mig upp ca 15 kg fläsk och nöt så... ja.
:yuck: Vad trist 😞 Du får köpa på dig massor om du har vägarna förbi en affär som säljer yi-pin, tror hållbarheten är väldigt lång!
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 193
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 088
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 962
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp