Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Åh... imorgon ska min snälla mamma handla åt mig... bara jag kommer på vad jag vill ha :p.
Känns som om jag äter samma hela tiden o borde prova nåt nytt, men kommer inte på nåt nytt jag är sugen på :p.

Testa min quornfilegryta med kantarellfärskost? :)
Vet att @Malibu_Stacy gjort och gillat!

Tack för tipset :). Men jag är, konstigt nog, inte alls sugen på gryta just nu... kanske blir längre framåt hösten:). O så ska jag förhoppningsvis ta mig ut snart o plocka kantareller själv, så sparar det lite! 😊

Men quornfiléer va länge sen jag åt! Det hade jag ju faktiskt kunnat köpa och ha till nåt annat :).
Ris va länge sen... och potatismos också... :)

Jordnötscurry med tofu och vita bönor. Övriga ingredienser är lök, röd currypasta, sambal oelek, kokosmjölk, jordnötssmör, paprika, limesaft, spenat (salt) . Matvete till.
Septemberjordnötscurry.webp

Sådärja, nu är skåpen påfyllda!

Fast det blev inte lagad lunch idag, utan sånhär ❤. Jag har minskat ner väldigt mycket på min yoghurt-konsumtion eftersom det blir så mycket förpackningar plus är dyrt frukost/mellis-alternativ. Men ibland så! Så gott det var! :d

Bifogade filer

• 20200907_114413.webp
    20200907_114413.webp
    105,4 KB · Visningar: 38
Behöver tömma frysen så det blev en livlig mix av ärter, quornfiléer, wokgrönsaker och allt kryddat med dill eftersom den också var i frysen. Jag vill inte säga att det var något mästerverk men faktiskt ganska gott ändå.

I helgen blev det halloumipytt (potatis, morot, blomkål, halloumi) med en kräm på matyoghurt, rivet äpple och senap. Ikväll nödmat i form av Icas vitkål- och morotspuckar, blomkålsris och ajvar.

Liknande trådar

Mat Vi behöver skärpa till oss med matlagningen och dra ner på köpmaten. Vi har också en önskan om att äta mer vegetariskt. De här två...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
3 577
Senast: Roheryn
·
Mat Jag kunde inte hitta någon tråd om vad vi ska laga för julmat? Så dags att starta en tänker jag. För kallt, varmt, efterrätt och godis...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
1 814
Senast: Halcyon
·
Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 168
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 746
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Valp 2024