Vad blir det för (vegetarisk) mat? Del III

Åh... imorgon ska min snälla mamma handla åt mig... bara jag kommer på vad jag vill ha :p.
Känns som om jag äter samma hela tiden o borde prova nåt nytt, men kommer inte på nåt nytt jag är sugen på :p.
 
Testa min quornfilegryta med kantarellfärskost? :)
Vet att @Malibu_Stacy gjort och gillat!

Tack för tipset :). Men jag är, konstigt nog, inte alls sugen på gryta just nu... kanske blir längre framåt hösten:). O så ska jag förhoppningsvis ta mig ut snart o plocka kantareller själv, så sparar det lite! 😊

Men quornfiléer va länge sen jag åt! Det hade jag ju faktiskt kunnat köpa och ha till nåt annat :).
Ris va länge sen... och potatismos också... :)
 
Jordnötscurry med tofu och vita bönor. Övriga ingredienser är lök, röd currypasta, sambal oelek, kokosmjölk, jordnötssmör, paprika, limesaft, spenat (salt) . Matvete till.
Septemberjordnötscurry.jpg
 
Sådärja, nu är skåpen påfyllda!

Fast det blev inte lagad lunch idag, utan sånhär ❤. Jag har minskat ner väldigt mycket på min yoghurt-konsumtion eftersom det blir så mycket förpackningar plus är dyrt frukost/mellis-alternativ. Men ibland så! Så gott det var! :d
 

Bifogade filer

  • 20200907_114413.jpg
    20200907_114413.jpg
    177,7 KB · Visningar: 38
Behöver tömma frysen så det blev en livlig mix av ärter, quornfiléer, wokgrönsaker och allt kryddat med dill eftersom den också var i frysen. Jag vill inte säga att det var något mästerverk men faktiskt ganska gott ändå.
 
I helgen blev det halloumipytt (potatis, morot, blomkål, halloumi) med en kräm på matyoghurt, rivet äpple och senap. Ikväll nödmat i form av Icas vitkål- och morotspuckar, blomkålsris och ajvar.
 

Liknande trådar

Relationer Visste inte vad jag skulle döpa tråden till... Men normen är väl i stora drag att man har en relation oftast med en person. Kanske...
2 3
Svar
57
· Visningar
4 183
Senast: gullviva
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 146
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
10 083
Senast: Cattis_E
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 955
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp