Jag tycker att det är gott! Funkar även med salsa.Har ju hört att man "ska" ha tomat i..
Jag gör min slät med avocado, purjo, vitlök, salt, peppar och citron.
Jag vill helst ha lite avocadobitar kvar i också
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag tycker att det är gott! Funkar även med salsa.Har ju hört att man "ska" ha tomat i..
Jag gör min slät med avocado, purjo, vitlök, salt, peppar och citron.
Jag tycker att majs och kokos låter som en lite konstig komboDet blev ingen matlagning igår, men nu har jag tagit fram sojabönor som jag ska tina till kvällens middag iaf! Tänkte göra biffar eller bollar av dem och majs och ev kokosflingor, tror ni det kan bli gott att ha i?![]()
Jag tycker att majs och kokos låter som en lite konstig kombomen testa, ibland blir man ju förvånad över vad som funkar med vad!
Tänker att det kanske kan vara gott med någon typ av kokossås till annars? Om du gör biffarna med lite sting och så blir såsen lite svalkande och söt.Jamen precis, jag känner lite samma själv ^^. Men är sugen på både kokos och sojaböns/majsbiffar så tänkte tja, varför inte prova en kombo.
Jag har inga ägg dock, som jag hade sist jag gjorde biffarna, men de borde hålla ihop ändå?
Tänker att det kanske kan vara gott med någon typ av kokossås till annars? Om du gör biffarna med lite sting och så blir såsen lite svalkande och söt.
Jag tycker det är supersvårt att få bönbiffar att hålla ihop utan ägg när man steker dem. Men jag har hört att det ska gå betydligt bättre att tillaga dem i ugnen! Har aldrig provat själv dock, har helt övergått till biffar på Anammas formbara färs sista tiden och de håller ju ihop av sig själv.
Har du ingen aquafaba då?Jag har inga ägg dock, som jag hade sist jag gjorde biffarna, men de borde hålla ihop ändå?
Jo, jag funderade på det också! Får se hur jag gör! Hmm, jo det vet jag att jag gjort förut, tillagat i ugnen alltså och det har gått bra vad jag kan minnas... Men även att steka.. Men det är kanske olika med olika sorters bönor...? Minns inte. Men får väl prova och se helt enkelt!
Pasta! Med typ allt som fanns hemma.... aubergine, champinjoner, quornbitar, vitlök, purjolök, röd lök, körsbärstomater, grädde, creme fraiche, lite riven mozzarella och parmesan, pinjenötter, rivet citronskal och färska örter (persilja, oregano, basilika) på toppen.SÅ mätt.