Daal? Något bra recept?
Själv blev det rostade grönsaker med nudlar i jordnötssås ikväll
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Daal? Något bra recept?
Daal? Något bra recept?
Pepps daal ur förra tråden rekomenderas... läs ett par inlägg nedanför med komplettering också.Daal? Något bra recept?
Pepps daal ur förra tråden rekomenderas... läs ett par inlägg nedanför med komplettering också.
https://www.bukefalos.se/threads/vad-blir-det-foer-vegetarisk-mat.1281398/page-90#post-18799660
Jag har köpt RÖDA linser nu, så kanske blir ett nytt försök endera dagenDär var receptet! Tack
Jo och recept finns in mitt huvud, haha. Men de flesta som finns på nätet är nog bra. Har varit sugen på testa en som Elsa Billgren tipsar om (googla hennes namn och smörig daal )
Den är verkligen så god! Gör den för jämnan, men kryddor på rejält och det ska vara mycket smör. Brukar köpa sån fryst mango och avokado istället för färsk att ha till, för det finns inte alltid mogna i affären och ibland dyrt.
Vad gott det lät! Och enkelt! Det ska jag göra någon gång.Fortfarande ensam hemma utan sambo. Kände inte för att laga något stort utan funderade på hämtmat. Bestämde mig sig för att gå in på affären istället.
Köpte färsk ravioli med svamp på Ica, keldas ostsås och babyspenat. Kokade och stekte raviolin i mycket smör, rödlök och vitlök. En skvätt vitt vin och så på mer babyspenaten. Salt, peppar, ostsåsen och några droppar tryffelolja på! Smaskens
Middag idag blev guacamole och nachochips
Eller hur!Är ju så gott!! Gärna med salsa till också
Hur gör du/och alla ni andra eran?
Eller hur!
Idag gjorde jag svensson-latmansvarianten med avocado, gräddfil, vitlök, salt och peppar. Men min favorit är egentligen med avocado, lök, tomat, jalapeño, koriander, lime och salt. Orkade dock inte hacka och hålla på idag.
Jag gör min med avokado, tacosås, vitlök, salt, peppar och citron.Är ju så gott!! Gärna med salsa till också
Hur gör du/och alla ni andra eran?